Ik wil niet meer thuis wonen, maar ik ben minderjarig

  • 16 June 2022
  • 1 reactie
  • 91 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hey,

zoals je in de titel al hebt gelezen wil ik echt niet meer bij mijn ouders wonen. Maar ik ben pas 14 jaar, dus ben ik officieel minderjarig. Ik heb onderzoek gedaan, maar je mag pas op je zelf gaan wonen op je 17de (maar dan moet je wel met begeleiding) Weg lopen wil ik al helemaal niet, want dan heb ik niets meer. Je mag alleen bij je ouders weg als je een speciale reden hebt. Ik heb dus niet echt een speciale reden behalve dat ik veel gedoe heb met mijn ouders. Maar dat heeft iedereen wel. Ik heb eigenlijk iedere dag ruzie en ik wil gewoon even alleen zijn. Mijn ouders hebben me af en toe geslagen of geknepen maar dat komt dan door een uitgelopen ruzie. Ik hou gewoon niet meer van ze. Ik wil gewoon op mijzelf wonen, alleen dat kan niet omdat ik 14 ben en al zou het dan mogen; hoe kom ik dan aan het geld? Als 14 jarige kan je natuurlijk niet zoveel baantjes doen dus kan je ook niet veel verdienen. Ik weet het echt niet meer. Het lijkt erop dat ik nog in elk geval 3 jaar thuis zit. Nog een ding: van mijn ouders moeten we alle huishoud klusjes verdelen, en dat begrijp ik ook, maar ik moet dan iedere avond mijn broertje naar bed brengen, de keuken schoonmaken, de tafel afruimen, vegen en de vaatwasser inruimen. Terwijl mijn moeder alleen de was  (we moeten het zelf opvouwen en opruimen) doet en mijn vader kookt (ik moet zijn kookspullen ook opruimen) en mijn broertjes en zusjes hoeven bijna niets te doen. Het is ook logisch dat ze minder hoeven te doen omdat ze jonger zijn, maar toen ik hun leeftijd was, moest ik dit ook allemaal doen. Stel ik me aan? Ik drijf een beetje af van mijn oorspronkelijke topic. Dussss… Hebben jullie misschien ideeën voor hoe ik deze situatie moet aanpakken?


1 reactie

Badge

hey lieffie:)

probeer je ouders uitteleggen dat je het gwn zat en en ook jou kant van het verhaal laat horen of maak misschien een brief voor als je het moeilijk vindt als je mishandeld wordt kan je naar veilig thuis bellen of altijd 112 leg uit dat je het even niet meer trekt of vraag dat je misschien even een paar dagen of een weekje bij een vriendin familie lid of iemand kan wonen of blijven zodat jullie allemaal in het huis even je rust kan pakken en weer ff helemaal resetten!<3

 

onthoud er zijn altijd mensen waarbij je terecht kan en van je houden <3

Reageer