Vraag

ik wil niet meer thuis wonen

  • 14 September 2021
  • 5 reacties
  • 145 Bekeken

Badge

Hey iedereen. 
Nu 4 jaar lang hebben me ouders samen met mij en me zus ruzie. Nu is me zus al 22, maar ik ben nog maar 14. Me moeder schreeuwt soms naar ons dat we dan maar moeten oprotten als we het thuis niet leuk vinden, maar als we dan zeggen dat we het thuis niet leuk vinden, dan zegt mijn vader dat we moeten stoppen met die ‘lege’ opmerkingen. Nu ga ik morgen met een leraar in gesprek, samen met een klasgenoot die er alles al over weet. Ik vind het zelf heel lastig, want ik wil niet meer thuis wonen als het zo elke dag gaat. Soms hebben we wel de hele avond ruzie en dan ligt het altijd bij me zus en ik. Ik heb 2 broers, maar die zijn nooit de schuldige. Dat is best vervelend, want daarom krijgen me zus en ik altijd alle hooi op onze vork zegmaar. Ik voel me door deze thuissituatie niet meer thuis en ben liever op school, omdat ik daar gewoon mezelf kan zijn zonder ruzie met iedereen te hebben. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Het liefst wil ik uit huis naar een pleeggezin, maar ik heb het gevoel dat Jeugdzorg me niet serieus gaat nemen en dit gaat zien als een ‘fase’ en dat het bij het puberen hoort, maar ik trek het niet meer thuis. Iemand tips?


5 reacties

Heyy

 

Wat vervelend zeg..

 

Het is super goed van je dat je met iemand wilt gaan praten (met je leraar) en dat je dat ook samen met een vriendin doet! Is dat al gelukt? Zo ja, hoe is dat gegaan en heeft dat je opgelucht?

 

ik heb het gevoel dat Jeugdzorg me niet serieus gaat nemen en dit gaat zien als een ‘fase’ en dat het bij het puberen hoort

Jeugdzorg neemt iedereen serieus en Jeugdzorg wilt jou heel graag helpen om jouw situatie te verbeteren.. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je niet serieus wordt genomen!

 

Als je je onveilig voelt thuis kan je altijd contact opnemen met veiligthuis. Dat is anoniem en ze zijn iedere dag, 24/7 bereikbaar op het nummer 0800-2000.

Veiligthuis heeft ook een chat die iedere dag geopend is van 9:00 tot 17:00. Je kan ook samen met iemand bellen of chatten naar veiligthuis als je dat prettig vindt.

 

Ook kan je iedere dag met de kindertelefoon bellen of chatten. Ook dat is anoniem en de kindertelefoon is iedere dag geopend tussen 11:00 en 21:00. De kindertelefoon is bereikbaar op het telefoonnummer 0800-0432. Ook in dit geval kan je samen met iemand bellen of chatten met de kindertelefoon als je dat fijn vindt.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

hoi hoi,

wat goed dat je met je docent hebt gepraat, wat zei hij ervan?

Jeugdzorg gaat je als het goed is wel serieus nemen, dat is hun werk. je kunt ook altijd naar Veilig Thuis bellen. ik ken iemand die dat ook gedaan heeft, als je dan je verhaal verteld dan nemen hun je echt serieus. die persoon is het huis uitgegaan naar een pleeggezin gegaan.

vooral niet twijfelen aan jezelf! dat is echt het belangrijkste!!!!!

groetjess

 

 

Heb je nog andere familie (opa's oma's ooms tantes) die je kunnen helpen? Met familie erover praten kan fijn zijn. Ik weet het, je moeder en vader zijn kinderen van je opa en oma maar ze gaan je echt helpen denk ik

Badge

Heb je nog andere familie (opa's oma's ooms tantes) die je kunnen helpen? Met familie erover praten kan fijn zijn. Ik weet het, je moeder en vader zijn kinderen van je opa en oma maar ze gaan je echt helpen denk ik

Ik heb wel andere familie, maar ik heb hun nooit kunnen vertrouwen, ook woont mijn oma aan de andere kant van het land. Ik kan erover met me zus praten, maar die houd me voor heel veel dingen tegen, omdat ze bang is om me kwijt te raken

Badge

hoi hoi,

wat goed dat je met je docent hebt gepraat, wat zei hij ervan?

Jeugdzorg gaat je als het goed is wel serieus nemen, dat is hun werk. je kunt ook altijd naar Veilig Thuis bellen. ik ken iemand die dat ook gedaan heeft, als je dan je verhaal verteld dan nemen hun je echt serieus. die persoon is het huis uitgegaan naar een pleeggezin gegaan.

vooral niet twijfelen aan jezelf! dat is echt het belangrijkste!!!!!

groetjess

 

 

Mijn docent neemt het (Gelukkig) wel serieus en ik heb morgen weer een gesprek met hem.

ik wil best graag naar Jeugdzorg/Veilig Thuis bellen, maar ik heb ook een klein schuld gevoel naar me ouders omdat ik bijvoorbeeld niet deel dat ik hier schrijf of dat ik gesprekken heb met een docent.

maar als mijn docent morgen zegt dat het ook niet echt meer kan, wat hij vandaag al een klein beetje zei, dan ga ik hun gewoon bellen. 

Thank you:)

Reageer