Ik wil niet meer bij mijn vader zijn

• 31 July 2022
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

Hoi.

Zoals jullie weten ben ik 4 weken bij mijn vader. Ik zit nu al 2 weken bij hem en ik wil dit echt niet meer.

Hij start discussies, hij maakt ruzie, hij wordt snel boos…

Ik heb het gevoel dat ik niet mezelf mag zijn bij hem. Hij stuurt me regelmatig terug om om te kleden als hij iets niet leuk vind wat ik draag,

Ik heb ook het gevoel dat ik niet goed genoeg voor hem ben. Ik heb een bijbaan, en ik werk 3 dagen per week. Hij zegt dat ik 4 dagen moet werken maar dat wil ik niet.

En nu wil hij een schermlimiet inzetten.

Ik weet dat dat gezond is maar de meeste hobbies die ik heb zijn online. Sterker nog, ik voel me meer blij online omdat ik meer vrienden heb.

Pap zegt dat ik te veel tijd boven spendeer. Ik vind dat hij blij moet zijn dat ik überhaupt nog naar beneden kom. Een man vertelde een keer op school dat hij een kind had ontmoet die obesitas had, nooit meer praatte met zijn ouders en nooit meer beneden kwam vanwege zijn gameverslaving. Ziet pap me zo?

Mam probeerde ook een tijdlimiet te doen vorig jaar en dat was alleen maar ruzie maken.

Ik kan niet met hem erover praten want hij wil altijd de controle hebben. Hij word dan boos.

Ik kan ook niet naar mijn moeder want die werkt de hele dag.

Ik wil dit niet meer…

Ik ben liever dood.

2 reacties

Als je niet met hem in onderhandelen zul je echt naar een vertrouwenspersoon moeten gaan. En uitleggen wat er aan de hand is, en dat dit niet gaat en dat dit mentale mishandeling/verwaarlozing is. Leg ook goed uit dat dit niet overdreven is en maak ff een lijstje met wat hij doet. Heb je misschien nog andere familie waar je je fijn voelt, en heb je vaak ruzie met je moeder, of valt dat wel mee? 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Kit,

Wat een lastige situatie!

Jij bent echt wel goed genoeg! Als jij iets wil dragen, dan moet dat gewoon kunnen. Ook met een bijbaantje moet jij gewoon kunnen beslissen hoeveel jij per week werkt.

Ik denk dat het handig is als je het tegen iemand verteld. Dat kan een vriend(in) zijn, of iemand anders die jij vertrouwd. Zij zijn wat dichter bij jou en kunnen je dan ook wat directer helpen.

Je kan ook met de kindertelefoon of Veiligthuis bellen of chatten. Zij weten misschien ook wel wat jij kan doen.

Jij kan dit!

Groetjes iemand. 

Reageer