Vraag

ik wil mensen helpen maar ik weet niet hoe

  • 4 August 2022
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy, ik ben een meisje van 13 jaar, en ik wil graag mensen helpen. Het maakt me niet uit hoe. Als je mijn vorige topic hebt gezien weet je wat ik allemaal heb meegemaakt in mijn jeugd. (Misschien nog ff handig om te lezen)

Ik weet dat er veel kinderen zijn die een lastige jeugd hebben, of hebben gehad. Ik wil vooral hun hiermee helpen. maar op medisch gebied help ik ook graag.

vorig jaar heb ik iemand geholpen met dingen waar ze heel erg mee zat, en met haar depressie en autisme. 
ik wil ook graag mensen helpen die in aanraking komen of gekomen zijn met een ziekte bijvoorbeeld kanker. 
maar ik heb dus geen idee hoe ik mensen hiermee kan helpen, want op dit forum zijn er ook niet echt topics over. 

hebben jullie misschien tips??? Of kan ik jou helpen (maakt niet uit met wat) dan mag je dat gerust zeggen, dan help ik je graag.

-Robi-


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Heyy @Yodema 

Bedankt voor de tips! Ik zal deze zeker gaan toepassen. 

Ik ben blij dat ik jou geholpen heb en ik hoop dat het nu beter gaat. 

vragen zijn altijd welkom bij mij, het gaat nu goed met mijn moeder, ondanks dat ze nogsteeds veel moe is en doordat ze als 2 jarig oud kind een ongeluk heeft gehad in het ziekenhuis en haar rechter voet niet meer heeft. 

-Robi-

 

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

Ik heb net je verhaal gelezen. En je hebt echt al heel veel meegemaakt. Mag ik vragen of je mensen wilt helpen, omdat het jou helpt of omdat je weet wat anderen meemaken? 
 

Maar dat doet er eigenlijk niet heel veel toe, het gaat erom dat je mensen wilt helpen en je weet niet goed hoe. Je weet natuurlijk dat je altijd op het forum mensen kunt helpen! De gesprekken gaan over van alles en nog wat. Maar je zou ook op school mensen kunnen helpen. Als je mensen kent die problemen hebben, zou je die een keer aan kunnen spreken. 
 

Voor de rest zou je ook misschien naar zorgtehuizen / bejaardentehuizen kunnen gaan. Je zou daar met ouderen kunnen spreken die alleen zijn. Alleen moet je dat wel met de begeleiders bespreken, dus dat is iets moeilijker. 
 

Oh en ik wilde even zeggen dat je mensen ook helpt door jouw verhaal te delen. Andere mensen die ook door dit soort moeilijkheden gaan, kunnen steun vinden bij mensen die hetzelfde meemaken. Zo laat jij zien dat het goed komt en dat die mensen niet alleen zijn. 
 

Mij heb je bijvoorbeeld ook al geholpen. Nu denk je misschien, hoe dan? Maar ik werd ook gepest, en alleen al door jouw verhaal te lezen voel ik me beter, omdat ik precies hetzelfde had. In die tijd dacht ik altijd dat ik alleen was en dat niemand begreep wat ik voelde, maar jij had hetzelfde en dus wist ik dat ik niet alleen was. 
 

Veel succes met je doel! En vergeet niet dat zelfs het kleinste gebaar, zoals een deur voor iemand openhouden of iemand een complimentje geven, iemand al een goede dag kan geven en iemand kan helpen.

 

-Yodema

 

PS. Als ik vragen mag, en je antwoord wilt geven, hoeft niet. Hoe gaat het nu met je moeder?

Reageer