Vraag

Ik weet niet meer wat ik moet doenn.

  • 15 May 2018
  • 1 reactie
  • 134 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik zal alles even uitleggen : Mijn ouders zijn 3,5 jaar geleden gescheiden en ik heb daar nogsteeds moeite mee. Ik woon bij mijn moeder, broer, broertje en zusje. Thuis is het bij ons altijd een gaos. Mijn broer en ik mogen elkaar niet. Elke dag hebben we wel weer ruzie. Met mijn moeder kan ik ook niet zo goed overweg. Met mijn broertje en zusje is het de eerste 10 min. altijd leuk en daarna wordt er meestal gehuild ( omdat ze vielen doordat ik niet oplette, ik ze hun zin niet gaf en nog veel meer) Met mijn vader die ik om de twee weken kan ik gelukkig wel een beetje overweg maar meer niet. Thuis lig ik meestal zachtjes te huilen ik bed. Op school hebben we net de entree toets gehad(ik zit in groep 7) waarvoor ik veel moest leren. Thuis ben ik bijna nooit ontspannen. Het word me gewoon allemaal even te veel.

Heeft er iemand tips?
Alvast bedankt.

1 reactie

Hee,

Misschien gezinstherapie aanvragen? Toch bij je vader wonen? Huiswerkbegeleiding? Op school al je huiswerk leren voor je thuiskomt? Of op de een of andere manier ze niet tegenkomen, door bijvoorbeeld op je kamer te blijven, en als je ze wel ziet heel neutraal doen, en als ze huilen om niks, gewoon negeren. Hoort bij de opvoeding. Hoe oud zijn je broer, broertje en zusje? Misschien hebben zij er ook moeite mee dat jullie ouders niet van elkaar houden. Misschien kunnen jullie elkaar troosten. Als je af en toe zegt dat je van ze houdt, voelen ze zich toch ergens thuis en misschien zeggen ze het wel terug.
Misschien kan het helpen om boos te worden op je moeder. Zeg dat ze haar kinderen niet in de steek mag laten, en dat zij degene is die fouten heeft gemaakt met haar huwelijk, niet jullie, en dat het vooral haar taak is dat het gezin met elkaar kan opschieten.
Bij mij helpt het wel eens om bij mijn moeder in bed te kruipen. Één van de taken van een moeder is dat je altijd ergens heen kan en je veilig voelt, wat er ook gebeurd is. Ookal heb je ruzie met haar, als ze van je houdt, hoort ze jou te beschermen.

Liefs,

Reageer