ik weet niet meer wat ik moet doen..

  • 18 June 2018
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi,

ik heb letterlijk elke dag ruzie met mijn ouders.. ze doen net of ik alles fout doe..
als ik wat wil vertellen dan verzinnen ze altijd iets om het negatief over te laten komen bij mij. Mijn vader schreeuwt vaak tegen me en rent soms achter me aan naar boven. Als ik dit soort dingen met mijn moeder wil bespreken dan wilt ze het niet horen want ze wilt er niet tussen in zitten en ze gelooft niet dat hij ooit zoiets zal doen.. het zal wel aan mij liggen zegt ze. ik heb letterlijk nooit een leuk gesprek met mijn vader, het is altijd ruzie... hij gunt me nooit leuke dingen en hij zegt soms dat ik zijn dochter niet ben.
Elke avond lig ik bijna te huilen omdat ik dit echt niet meer kan verdragen.. ik wil zo graag weg hier maar ik weet niet waar ik anders heen moet..
iemand hier ervaring mee en toevallig een idee hoe ik hier mee om moet gaan?

groetjes, k:(

4 reacties

Erg vervelend dat jouw thuissituatie zo is.
Ik raad je aan om hier met iemand over te praten, dit kan jouw mentor zijn maar ook een vertrouwenspersoon of iemand anders.
En probeer je niet te focussen op de dingen die fout gaan, maar juist op de dingen die je goed doet (kijk alleen naar je eigen mening) Als je de goede dingen onthoudt en daar en blijft denken dan zul je merken dat je wat positiever in het leven gaat staan.
Urgh, ik begrijp je zo goed op het moment. Maar onthoud dat je sterk bent, je kan de wereld aan als je maar in jezelf geloofd! Het komt goed
Misschien is het een idee om ( het klinkt misschien heel stom maar bij een vriendin van min heeft het ook gewerkt) een keer bij een goede vriend/vriendin te logeren. Als je dan weg gaat daar heen zorg dan dat je een brief klaar hebt liggen, die leg je op tafel als je weg gaat, zorg dat ze hem zien en schrijf er ook in hoe jij het thuis vind gaan en wat je zou willen veranderen. Misschien is heel eng maar doordat je er dan niet bent kunnen ze jou niet direct benaderen als ze het niks vinden, probeer het er over te hebben met je ouders als je weer terug bent (en ook met je broers of zussen als je die hebt, misschien hebben zij tips). Ik hoop dat je er wat aan hebt ❤️❤️
Heyy,
Ik snap jou zo goed he ik had dit ook een lange periode nu is het een stuk minder. Erg naar dat je thuissituatie zo is. Het eerste wat ik je nu kan verzekeren is praten. Geloof me met praten kom je verder. Als je zelf ook open staat voor een gesprek en voor hulp. Ik snap dat het moeilijk is om hierover te praten het is niet zo gedaan. I know! En erg vervelend dat je moeder je niet geloofd. Dan voel je je natuurlijk al helemaal niet fijn thuis. En je moet je gewoon blij voelen thuis. En je hoort fijn te gaan slapen en niet huilend in te gaan slapen. Dat is echt niet leuk! Probeer positief te denken geloof me dat helpt echt! Alleen dat is niet zo gedaan. Het is lastig. Maar je kunt het proberen. En je kan inderdaad bij iemand gaan logeren! Als het zou mogen?! Als het niet mag doe het dan niet! En niet weglopen als je dat op een dag van plan bent. Je krijgt er alleen maar meer gezeik van!(Althans dat kreeg ik.) Maar niet doen! Veel succes en ik hoop dat je hier iets aan had en dat iets in de toekomst beter gaat! Xx

Reageer