Ik voel me niet fijn

  • 3 December 2018
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben een meisje van 16 jaar, ik zit in havo 4 (ik kom van vwo 3) ik voel me al een tijdje niet zo fijn. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 7 jaar was. Ik woon nu bij mijn moeder en ga om het weekend en elke woensdag naar mijn vader. Ik heb erg veel last van de scheiding. Mijn moeder heeft een vriend sinds 5 jaar. Ze zijn in juni ook getrouwd. Ik vind dit ook lastig, ook met de kinderen van mijn stiefvader. Ik ga dan vaak naar mijn kamer, omdat ik dan even rust heb en tot mezelf kan komen. Laatst ben ik met mijn stiefvader, moeder, broer, stiefbroertje en stiefzusje naar leiden gegaan. Dit hoort natuurlijk gezellig te zijn, maar dat was het voor mij niet. Ik was in de ochtend al veel aan het piekeren, omdat ik zo’n dag heel moeilijk vind. Toen waren we in leiden, we gingen naar een soort tuin met allemaal planten en bloemen. We gingen een broodje eten en ik heb toen uit onmacht mijn stiefvader 2 keer geschopt. Ik zit hier nog steeds over te piekeren en kan het mezelf ook niet echt vergeven. Ik heb het idee dat daardoor mijn moeder en stiefvader ook meer ruzie hebben. Ik vind mijn stiefvader heel aardig, maar ik heb de laatste tijd (zo’n half jaar) steeds meer ergenissen aan hem. Hij weet dit ook volgens mij, maar ik eet mezelf hier ook helemaal over op. Ik heb ook weleens de gedachte zelfmoord, maar dit vind ik echt heel erg om te zeggen, omdat ook echt niemand dit van mij weet. Ik zal dit ook nooit tegen iemand zeggen. Ik wil dit ook helemaal niet, ik wil gewoon een lekker onbezorgd leventje zoals veel andere mensen. Super lief als je nu nog leest, ik wilde gewoon even mijn verhaal kwijt. X

4 reacties

Hey,
wat vervelend dat je je de laatste tijd zo rot voelt, je geeft aan dat je er niet over wilt praten. Desondanks is mijn eerste advies toch om het er met iemand over te hebben, want er zijn heel veel mensen die je hiermee verder kunnen helpen! Je kan met iemand op school praten; je mentor of een vertrouwenspersoon. Je kunt met je moeder praten en dan misschien gelijk aangeven dat je het moeilijk hebt met je stiefvader. Je kunt ook eerst een keertje met de KT bellen of chatten, vaak kunnen zij je helpen met je gedachten op een rijtje zetten. Je kan ook met 113 bellen.

Als je met iemand praten toch nog niet wilt, kan je ook proberen om je gevoelens op te schrijven. In een dagboekvorm, een gedicht, een verhaal, een brief etc.
op deze manier kan je toch je gevoelens even van je af schrijven, dat kan heel erg opluchten. Op een later moment kan je er ook voor kiezen om de brief die je geschreven hebt aan iemand te laten lezen, misschien is het zo wat minder spannend omdat je het niet ‘echt’ hoeft te vertellen.

Succes!!
Hey, ik praat wel, maar idd niet veel. Ik vertel steeds minder aan mn moeder, omdat ik vind dat ze al een soort oordeel klaar heeft ofzo. Dus dat vind ik niet fijn en aan mn vader vertel ik nog minder dan aan mn moeder. Ik sta nu wel ingeschreven bij een kinderpsycholoog, maar dat duurt nog 3 maanden voordat ik mag beginnen. Dus dat is ook wel kut, maar in ieder geval fijn dat er straks wat gaat gebeuren.
Heyy

Super vervelend dat dit is gebeurd hier tips voor de scheiding maar ook voor je stiefvader. Ik raad je aan om veel te praten met hun. En goed te vertellen hoe je voelt en wat er allemaal speelt in je leven.

Aanvulling n.a.v forumregel 10:
uit ‘hoe overleef ik mijn familie’ van Francine Oomen




✨ Veel sterkte

Reageer