Vraag

Ik voel me hier niet thuis, ik wil weg

  • 8 July 2018
  • 1 reactie
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hier sta ik dan. Bij t busstation in Groningen te wachten op mn bus. En ik vraag mezelf af. Wat doe ik hier?

Ik ben een wereldreiziger. Ik hou er van om nieuwe dingen te zien. Maar in tegenstelling van rondreizen zit ik vast in het oh zo saaie Groningen. Al 17 jaar.

Ik reis heel Nederlands door sinds mn 13de. Alleen. Ik vind het fantastisch. Tijd voor mezelf hebben, maar ook nieuwe mensen ontmoeten. Het maakt me alleen verdrietig dat ik weet terug moet naar hier. Hier in Groningen.

Ik heb veel vrienden wonen in het zuiden van het land. Als ik bij hun ben geniet ik echt. We doen zoveel dingen. Dingen die hier in Groningen niet eens mogelijk zijn. Ook de vriendschappen die ik met die mensen heb heb ik met niemand die bij mij in de buurt woont.

Ik ga in Groningen naar school, ik dans hier, ik heb mn ouders en broertje hier en ook mn opa en oma’s. Maar thuis voelen? Dat doe ik hier niet. Ik mis hun niet eens als ik weg ben voor een maand om de rest van NL te ontdekken.

Ik verlang al sinds kleins af aan naar het zuiden. Het zuiden van Nederland. Maar ook verlang ik naar de rest van de wereld. Ik ben het hier zat in Groningen. Ik wil hier niet meer zijn.

Over een week ga ik er weer tussen uit door 1 nachtje ergens anders in NL te besteden. Ik ben er aan toe. Ik ben het hier zo zat.

1 reactie

Hoi!

Jouw woonplaats is niet de plaats waar jij je thuisvoelt. Je houdt van nieuwe plekken ontdekken, dat lijkt me een positieve eigenschap.

Als reizen jou gelukkig maakt, moet je dat maar vaak doen. Je vrienden in het zuiden bezoeken lijkt me wel fijn, en misschien kan je in de vakantie een tijdje bij ze logeren.

Misschien kan je over een tijdje alleen gaan wonen in een appartementje in een grootstad. Je kan een huisgenoot zoeken om de kosten te delen. Daar is altijd wat te doen, en zo'n grootstad leeft dag en nacht. Misschien is dat meer de levensstijl waar jij van houdt.

Kan je op school navragen of een uitwisselingsproject mogelijk is? Ook naast school zijn uitwisselingsprojecten mogelijk. Je kan bij een gastgezin, zo leer je de cultuur en locale mensen kennen.

Groetjes
x

Reageer