Ik voel me een emo

  • 3 April 2016
  • 9 reacties
  • 649 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik voel me al een tijdje een emo (niet dat ik me wil snijden wat de meeste mensen denken als ze aan emos denken) en ik will mijn haar verven en mischien een kleine neuspiercing aleen ik ben nog maar 13 en ik weet niet hoe ik dit vertel aan mijn ouders

9 reacties

Hey!

Ik zou het gaan overleggen met je ouders, dat lijkt me het verstandigste. Misschien kan je (als het toch te moeilijk is om te praten) een mooie brief aan ze schrijven? (niet op whatsapp, Facebook of mail, maar wél handgeschreven, daar hebben de (meeste) ouders een zwak voor).
Je kan in die brief schrijven hoe jij je voelt. Dat jij graag je haar wilt verven (alleen... je haar gaat er wel héél snel van dood, zeker omdat je nog maar 13 bent... ik zou aanraden, vanaf je 16e of eigenlijk het liefste 18e je haar verven), en dat je graag een neuspiercing wilt. Knip wat plaatjes uit (of print) van hoe jij eruit wilt zien. Dan kan je misschien toch nog een soort 'tussenoplossing' vinden voor als zij het iets te heftig vinden voor jou, maar dat jij het er ook mee eens kan zijn!

Sterkte!
Hee, ik zou vooral goed uitleggen aan je ouders dat het niet is om bij een groep te horen, maar omdat het je als persoon beter laat voelen. Ik snap heel erg goed wat je bedoelt met "ik voel me emo". Niet per se emo, maar toen ik begon me anders te kleden en zwart te dragen en mijn eigen kleding te maken voelde ik me alsof ik thuis kwam, ik voelde me er rustiger en zelfverzekerder door. Als dat het effect is dat dit op jou heeft, zou ik daar over praten met je ouders. Dat is namelijk een teken dat het geen verkeerde keuze is om je haar te verven, maar juist een manier om je fijn te voelen.

-Laat eerst subtiel steeds meer aan je ouders merken dat je geïnteresseerd bent in subculturen en alles wat daarbij hoort. "Emo" houdt zoals je nu weet niet per se in dat je je haar verft en zwart op je ogen doet en jezelf snijdt. Do your research! Als je geïnteresseerd bent in 80's goth/new wave, ga dan op zoek naar bands van dat genre en ontwikkel op die manier je eigen alternatieve stijl (en ik persoonlijn vind scene/emo heel beperkt; kleding en scremo muziek en daar houdt het wel mee op. Geen achterliggende boodschap of iets dergelijks).
-Gooi niet zomaar een pakje bleek en roze in je haar, denk goed na over wat je wilt, wat mogelijk is met je haar en zorg dat je weet hoe alles werkt.
-Wacht nog minstens 3 maanden nadat je het voorgelegd hebt aan je ouders. Laat ze in die drie maanden wel steeds dingen zien; foto's van haarkleuren, piercings, schoenen die je gaaf vindt, alles. Op deze manier ontdekken je ouders dat dit niet een of andere bevlieging is, maar dat je op de lange termijn echt nogsteeds wilt wat je wilt.
-Denk erg goed na over piercings. Als je er later vanaf wilt, blijf je toch altijd sporen zien.
-Begin klein. Eerst kleding en makeup, dan haar verven, dan eventueel piercings en dergelijke. Zo bouwt het voor je omgeving ook langzamer op, is duidelijker en minder schokkend voor ze.

Komt allemaal goed, blijf gewoon jezelf en wees happy met je emo-wezen 🙂
Ohja en het magische wonder voor inspiratie en informatie; Youtube en WikiHow. 🙂
Sterkte xD
Hey!, ik snap je heel erg, het zal denk ik niet ontzettend makkelijk zijn om het te vertellen, leg ze gewoon goed uit dat je het een ontzettend mooie stijl vindt! dan zullen ze het hopelijk wel begrijpen;) en dat je je er op je gemakt bij voelt als je het draagt!, maar laat anderen niet zien dat je er aan twijfelt wat mensen gaan zeggen!, maar laat gewoon jezelf zien! :$🆒 wees trots op jezelf! dan straal je echt! 😉 Xx Pastel Goth Lover. ( ik heet niet zo op deze site maar ben er in real wel fan van:P )
Je moet shirts dragen van je favoriete metaal bands. Bijvoorbeeld die van de Praxis.
ik snap je, ik voel me ook emo, maar weet niet goed hoe het aan me ouders te vertellen. maar ik heb met mijn ouders wel al bijvoorbeeld gehad over wat voor muziek ik luister ( "emo" bands als bvb, miw, fir, sws, ptv etc.) en dat accepteren ze nu wel ook al zijn ze er geen fan van, en ik laat steeds meer merken dat ik emo stijl cool vind, bijv opmerken "coole piercing" of "ik vind dat soort haar echt gaaf" laat je ouders gwoon merken dat je de emo stijl echt leuk vindt, begin klein en je ouders merken het van zelf wel en probeer er dan eens een gesprek over te beginnen en vertel gwoon hoe je je voelt. ik weet dat het lastig is ik ben er nu ook mee bezig om het me ouders duidelijk te maken/ vertellen, succes!!!
dan ben je emo. je voelt je niet emo. je voelt je en jongen meisje enz..
maar emo is niks meer dan een kledingstijl
Hee, ik zou vooral goed uitleggen aan je ouders dat het niet is om bij een groep te horen, maar omdat het je als persoon beter laat voelen. Ik snap heel erg goed wat je bedoelt met "ik voel me emo". Niet per se emo, maar toen ik begon me anders te kleden en zwart te dragen en mijn eigen kleding te maken voelde ik me alsof ik thuis kwam, ik voelde me er rustiger en zelfverzekerder door. Als dat het effect is dat dit op jou heeft, zou ik daar over praten met je ouders. Dat is namelijk een teken dat het geen verkeerde keuze is om je haar te verven, maar juist een manier om je fijn te voelen.

-Laat eerst subtiel steeds meer aan je ouders merken dat je geïnteresseerd bent in subculturen en alles wat daarbij hoort. "Emo" houdt zoals je nu weet niet per se in dat je je haar verft en zwart op je ogen doet en jezelf snijdt. Do your research! Als je geïnteresseerd bent in 80's goth/new wave, ga dan op zoek naar bands van dat genre en ontwikkel op die manier je eigen alternatieve stijl (en ik persoonlijn vind scene/emo heel beperkt; kleding en scremo muziek en daar houdt het wel mee op. Geen achterliggende boodschap of iets dergelijks).
-Gooi niet zomaar een pakje bleek en roze in je haar, denk goed na over wat je wilt, wat mogelijk is met je haar en zorg dat je weet hoe alles werkt.
-Wacht nog minstens 3 maanden nadat je het voorgelegd hebt aan je ouders. Laat ze in die drie maanden wel steeds dingen zien; foto's van haarkleuren, piercings, schoenen die je gaaf vindt, alles. Op deze manier ontdekken je ouders dat dit niet een of andere bevlieging is, maar dat je op de lange termijn echt nogsteeds wilt wat je wilt.
-Denk erg goed na over piercings. Als je er later vanaf wilt, blijf je toch altijd sporen zien.
-Begin klein. Eerst kleding en makeup, dan haar verven, dan eventueel piercings en dergelijke. Zo bouwt het voor je omgeving ook langzamer op, is duidelijker en minder schokkend voor ze.

Komt allemaal goed, blijf gewoon jezelf en wees happy met je emo-wezen :)
hi ik ben voel me emo en ik ben altijd ook bij een groep met alleen maar emo s en ik vind de style bij me passen me ouders haten me nu daardoor en ze gaven me straf ze zeiden dat een emo altijd gepest word en inelkaar geslagen maar ik ben all gedeeltelijk emo ik draag de kleding style en de handschoenen en alle bandjes om me armen de schoenen noem maar op alleen ze staan noet toe dat ik het haar zo wil ze zeggen steeds je bent geen homo toch en ik ben dat ook niet alleen ik begrijp hun niet

Reageer