Ik “verzorg” mijn moeder

  • 15 September 2018
  • 3 reacties
  • 190 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik ben een jongen van 15 jaar en ik zit ergens mee.

Ik ben heel erg close met mijn moeder. Ook heeft zij burnout en daar help ik mee. Ik probeer vaak vokr haar te zorgen enzo en daardoor kan ik ook niet echt leuke dingen doen met vrienden. Ook ben ik bang dat mijn vader het vervelend vind dat ik zo close met mijn moeder ben.

Weet iemand of ik iets anders moet doen want eigenlijk wil ik ook leuke dingen doen met mijn vrienden. Maar anderzijds wil ik per se voor haar zorgen.

3 reacties

Hoi chimchar
Ik ken de situatie al tegoed.
Je wilt voor je moeder zorgen en er zijn voor haar... maar wilt leuke dingen doen met vrienden...
Ik heb wel een paar ideeen... maar eerst ff een vraag.
Zijn je ouders gescheiden?

je wilt graag er zijn voor je moeder...
• als je vader en je moeder nog bij elkaar zijn dan kan je. Met je pa afspreken dat je door de weeks je moeder verzorgd en dat je bvb op zaterdag je pa voor je moeder zorgt dan kan je zelf kiezen wat je doet en ontspannende dingen in plannen
• zorg dat je elke avond bijvoorbeeld een half uur eerder richting bed en dan ff een half uurtje ontspannen (anders raak je uitgeput en dan krijg je zelf burn oud)
▪Als je ouders gescheiden zijn.
Je moet zelf ontspanning vinden...
(Mijn moeder is pernament ziek)
Ik ga altijd na schooltijd ff een half uurtje met vrieden op station hangen dat ik een beetje ontspan...

Ik stuur morgen denk ik nog wat ideeen ik ga nu me ontspan momentje doen...

Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Als je nog wat vragen hebt op nog wat tips wilt vraag het maar hoor!
Groetjes
Bella ?
Hoi

Je bent heel close met je moeder, en zorgt voor haar. Dat is heel lief van je. Naast de momenten met je moeder zou je graag wat meer tijd doorbrengen met je vrienden. Zoals @Bellablue zei, kan je met je vader afspraken maken, i.v.m. wie wanneer voor haar zorgt. Op die manier kunnen zowel je vader als jij omgaan met vrienden.

Het lijkt me prima als je een hechte band met je moeder hebt. Heel fijn zelfs. Wat doet je denken dat je vader die band niet ok vindt? Doet hij er soms vervelend over?

Groetjes
Kenshin
Hoi Chimchar

Dat is een lastige situatie. Ik hoop dat je weet dat het verzorgen van je moeder niet ju taak is. Je kan daar hup voor regelen. Als je het echt graag zelf wilt doen zou ik misschien met iemand die jou kan helpen een afspraak maken dat diegene het 1 dag in de week even van je over neemt. Zodat jij ook even kan genieten van je jeugd. Met vrienden afspreken is belangrijk en we willen natuurlijk niet dat jij straks een burn out oploopt.

En over die band met je moeder, ik denk niet dat je vader dat erg vind. Het is toch juist super mooi dat je zo goed kan opschieten met je moeder. Ik zou er juist trots op zijn.

Veel succes

Lieve groetjes Piehelp

Reageer