İk moet van mijn zus eerder mijn laptop uitzetten en zij liegt ook nog!

  • 21 February 2018
  • 14 reacties
  • 388 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen van de Kindertelefoon Forum!
İk heb weer een issue.
Vorige vrijdag moest ik voor de 2de keer mijn laptop vroeger afsluiten.
Ze zegt dat ik lang achter de laptop zit en ze maakt zich zorgen om mijn gezondheid.
Ook wil ze graag gameverslaafdheid bij mij voorkomen.
Maar dit alles is niet waar!
İk was bezig met editen van mijn nieuwste video en ik had al 1 uur en 30 minuten gehamerd maar na een uur moest ik al afsluiten.
Jullie vragen vast af waarom mijn zus de leiding heeft.
Mijn ouders zijn op werk dus heeft mijn zus de leiding over ons.
İk vind dit niet eerlijk.
Want het is wel 2 uur vroeger dan normaal!
En dan moest ik perse een kutfilm bekijken.
Echt helemaal kut dit.
İk ben er helemaal klaar mee!
İk wil gewoon dat mijn vrijdag normaal verloopt.
Heeft iemand van jullie adviezen hoe ik moet gaan overleven in deze situatie en hoe ik met deze situatie om moet gaan?

14 reacties

Weten jouw ouders al dat dit gebeurt, zo nee zou ik eens een gesprek starten met je ouders over het feit dat je iets langer mag maar dat je zus dat niet gunt. als je ouders al het al wel weten dat je zus je een half uur van te voren bij de laptop weghaald zou ik hun vragen waarom, want het kan zijn dat je ouders dit met je zus hadden afgesproken zonder dat je het wist dat kan wel eens voorkomen. ik snap zelf ook dat je lekker een vrijdag achter je laptop wil zitten. als je ouders het niet wisten en je hebt gevraagd waarom dit gebeurd zou ik het graag van je horen wat ze hebben geantwoord dan kunnen we want nieuws verzinnen!
Groetjes,
Jamie

Bericht aangepast door de Kindertelefoon ivm regel 6
@Jamieboy80
Ik heb het met mijn moeder erover gehad en ze zei dat mijn zus een punt heeft want zaterdag moet ik naar de sportverenig
Ik denk dat je zus je alleen maar probeert te helpen. De hele dag achter een laptop zitten is ook gewoon niet goed voor je(begin als mn ma te klinken?) het is wel zo dat een oudere broer of zus als hij/zij de leiding heeft best wel streng is (ben zelf oudste) gewoon om een beetje te plagen. Als je er zo verschrikkelijk mee zit dat je 2 uur eerder moet stoppen met computeren denk ik dat je misschien wel verslaafd bent en dan kun je beter hulp zoeken.
je zus probeert misschien te helpen zoals reme4 aangeeft. maar idd ik ben ook de oudste en vind het leuk dat af en toe ook te doen. Als ze het constant doet dan kan je misschien aan je zus vragen waarom ze dat doet.
Hoi!

Zoals bovenstaande reacties al aangeven, bedoelt je zus het waarschijnlijk goed. Ze wilt voorkomen dat jij verslaafd geraakt aan je computer. Ik snap dat het niet fijn is dat je midden in het editten van een video moet stoppen, en dat kun je misschien aan haar uitleggen. Als ze weet waar je mee bezig bent, kan ze er misschien meer begrip voor opbrengen.

Jullie zouden in de week tijdstippen kunnen afspreken die je aan je video's besteedt. Je zus kan gerust zijn dat jij niet verslaafd wordt, en jij wordt niet meer onderbroken bij het editten.

Groetjes
x
Vorige vrijdag heb ik helemaal niet achter de laptop gezeten en ik kreeg zelfs een compliment van mijn moeder dat ik vrijdag helemaal niet gegamed had.
En als ik afsluit vind ik het heel jammer.
Ben ik verslaafd aan mijn laptop?
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

Dat ligt eraan.
iedereen is wel eens ergens mee bezig en moet het dan wel eens afsluiten waardoor deze persoon dat jammer vindt.
echter wordt het wel een probleem als dit altijd is en je je gaat verzetten tegen het uitzetten. sommigen zijn zelfs zo verslaafd dat deze desbetreffende persoon agressie gaat vertonen, als dit het geval is kunnen we wel uitgaan van een verslaving. Je zou eens op moeten letten waar jij jezelf in herkent heb je echt moeite om hem uit te zetten of vindt je het gewoon jammer omdat je het leuk vindt, dat is het verschil.

groetjes anoniem9000;)
Verslaafd ben je wanneer je aan niets anders meer kunt denken of niets anders meer wilt doen dan gamen. Als je heel erg boos wordt als je computer van je weggenomen wordt, omdat je dan niet meer kan gamen, ben je misschien verslaafd.

Probeer genoeg af te wisselen tussen gamen en andere activiteiten. Als je vreest dat je dit alleen niet gaat lukken, kun je steun vragen aan je ouders of je zus.
Meestal als ik 2 uur achter de computer zit heb ik het gevoel alsof ik zit te eten en dat mijn buik vol is.
Dan heb ik genoeg gespeeld
Na twee uur stoppen lijkt me ok. Stop je ook effectief na die twee uur?
Ja, ik wil dan dolgraag iets anders doen dan achter de pc zitten
Bij een verslaving wil je meestal niets anders doen dan gamen. Ik denk niet dat jij verslaafd bent, aangezien je na twee uur iets anders gaat doen.

Reageer