Vraag

Ik mag niet mijn eigen kleren uitkiezen....

  • 12 July 2020
  • 8 reacties
  • 212 Bekeken

Badge

Hey ik ben 13 en van mijn moeder mag ik niet mijn eigen kleren uit kiezen. Ik schaam me er best voor soms legt ze leuke kleren voor me klaar en soms echt dingen die ik echt niet aan wil doen!! Ik heb het hier vaak over gehad met mijn moeder maar ze vind me te jong om het zelf te beslissen wat ik aandoe. En mijn moeder en ik delen samen een eigen kledingkast. Dus ze is ook bang als mijn eigen kleren pak dat ik er dan rommel van maak. Soms doe ik stiekem als mijn moeder naar haar werk is andere kleren aan maar vaak zijn dat kleren die ze bij mij nooit aan doet want als ik leuk leren uitkiest dan merkt gelijk dat ik die heb aan gehad. en ik moet ook gewoon naar school dus ik kan wel alleen maar doen Als ik later naar school moet!! Ik weet echt niet wat ik moet doen heeft iemand dit ook of kan iemand me helpen?!!!!!


8 reacties

beste justsomeonegirl,

ik las dit en vond het wel raar maar dat komt omdat ik 8 was en al mijn kleding mocht uitkiezen. (ben nu trouwens 15)

maar ik heb 3 dingen die je kan proberen 

1 is weigeren om ergens heen te gaan als je je eigen kleding niet mag uitkiezen en als je moeder zegt dat je kinderachtig doet zeg je dat dat komt omdat ze je ook alleen klein kind behandelt.

2 praat erover met anderen uit je familie je vader of oma of tante probeer vrouwelijke personen.

3 doe stiekem leuke kleding onder je normale kleding en als je in de buurt van school komt doe je je stomme kleding uit en hup dan heb je leuke kleding

en nog 1 extra is wel extreem maar ALS TOCH NIKS WERKT als je echt overal klaar mee bent verknip dan de stomme kleding en als je woest ben verknip het favoriete truitje of broek van de moeder kapot.  :grin:

Badge

beste justsomeonegirl,

ik las dit en vond het wel raar maar dat komt omdat ik 8 was en al mijn kleding mocht uitkiezen. (ben nu trouwens 15)

maar ik heb 3 dingen die je kan proberen 

1 is weigeren om ergens heen te gaan als je je eigen kleding niet mag uitkiezen en als je moeder zegt dat je kinderachtig doet zeg je dat dat komt omdat ze je ook alleen klein kind behandelt.

2 praat erover met anderen uit je familie je vader of oma of tante probeer vrouwelijke personen.

3 doe stiekem leuke kleding onder je normale kleding en als je in de buurt van school komt doe je je stomme kleding uit en hup dan heb je leuke kleding

en nog 1 extra is wel extreem maar ALS TOCH NIKS WERKT als je echt overal klaar mee bent verknip dan de stomme kleding en als je woest ben verknip het favoriete truitje of broek van de moeder kapot.  :grin:

Thanks!! Voor je tips ik weet het is raar enz maar het is echt zo vroeger als mensen zeiden van wat heb je aan want wat ik soms aan heb past niet bij mij en dan zei ik van kiest mijn moeder uit en doen keken ze echt raar nu ik ouder ben en zeg ik dat natuurlijk niet vaak is het dan echt awkward. Ik heb het er over gehad met mijn oma van mijn vader want die van mijn moeder zie ik maar soms en die zei het en toen zei mijn moeder zo van ja ja en toen we thuis waren was ze helemaal boos op mij omdat ik dat vertelt. Het liefste verknip ik alles maar mijn vader zou dan heel boos worden en mijn moeder ook dan ben ik echt dood 😂 En soms doe ik dat ook van de leuke kleren onder me stomme kleren maar soms komt ze er achter en als het wel lukt ja me moeder wast mijn kleren dus dan zullen die kleren nooit gewassen worden snap je. En als ik 1 doen word ze echt boos.…

Door dat ik niet mijn kleren mag uit kiezen vind ik dat ze echt iets verpesten voor me ofz...

 

Miss kun je vragen waarom het niet mag. En mischien kunnen julie  samen proberen wat uot te zoeken. Of jij het shirt, zij de broek of jij het jurkje en je moeder het jasje

Reputatie 3
Badge +4

Misschien eens vragen of je een eigen kleding kast mag ?

Dan zijn die van je moeder en jou gescheiden en hoeft ze niet bang te zijn dat je er een zooi van maakt.

Daarna kun je zelf stapjes zetten om je eigen kleding uit te zoeken 

Badge

Misschien eens vragen of je een eigen kleding kast mag ?

Dan zijn die van je moeder en jou gescheiden en hoeft ze niet bang te zijn dat je er een zooi van maakt.

Daarna kun je zelf stapjes zetten om je eigen kleding uit te zoeken 

Hey heb ik al een keer gevraagd en toen zei ze nee want ik ga geen nieuwe kopen en we hadden maar ruimte voor naast 1kleding kast nog dus uiteindelijk had ze dus besloten om die te delen.

Badge

Miss kun je vragen waarom het niet mag. En mischien kunnen julie  samen proberen wat uot te zoeken. Of jij het shirt, zij de broek of jij het jurkje en je moeder het jasje

Ze zegt dat ik er te klein voor ben. Ik vind dat echt nergens op slaan.

Reputatie 6
Badge +7

Probeer te onderhandelen.

Begin met dat je moeder niet één maar drie setjes klaarlegt, waar jij uit mag kiezen. Dan heb je in elk geval inspraak, anders ben je net een pop die aangekleed wordt.

Als dat een tijdje werkt, en de spanning wordt minder, kun je kijken of je soms een kledingstuk kunt ruilen.  Geef het wel tijd, dat doe je niet meteen na 4 dagen al!

En breng het positief!

Fout = ‘deze zijn allemaal niet leuk’, ‘dit is allemaal stom’ en ‘dit doe ik niet aan’.

Beter = Het shirtje van dat setje, de schoenen van dat setje… en ik zou er graag dat jurkje/broekje bij hebben.  
Wees voorbereid op een ‘nee’ en ontplof niet meteen. Blijf positief en zeg ‘ok, vandaag niet, misschien morgen’.  Houd het eens lekker een paar dagen vol.  Als ze op een gegeven moment toegeeft, kan dat op andere momenten ook.

Badge

Probeer te onderhandelen.

Begin met dat je moeder niet één maar drie setjes klaarlegt, waar jij uit mag kiezen. Dan heb je in elk geval inspraak, anders ben je net een pop die aangekleed wordt.

Als dat een tijdje werkt, en de spanning wordt minder, kun je kijken of je soms een kledingstuk kunt ruilen.  Geef het wel tijd, dat doe je niet meteen na 4 dagen al!

En breng het positief!

Fout = ‘deze zijn allemaal niet leuk’, ‘dit is allemaal stom’ en ‘dit doe ik niet aan’.

Beter = Het shirtje van dat setje, de schoenen van dat setje… en ik zou er graag dat jurkje/broekje bij hebben.  
Wees voorbereid op een ‘nee’ en ontplof niet meteen. Blijf positief en zeg ‘ok, vandaag niet, misschien morgen’.  Houd het eens lekker een paar dagen vol.  Als ze op een gegeven moment toegeeft, kan dat op andere momenten ook.

Bedankt voor het advies!

 

Reageer