Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

ik heb een thuis probleem ;$ heeft iemand pls tips voor me?

hee allemaal,

ik ben Natalja. mijn ouders waren uit elkaar toen ik 3 was en k heb een tijd met mn moeder samen gewoond in een flat, toen ik 4 was ontmoette ze een andere man en toen ik een jaar of 7/8 was trouwden mijn ouders, verhuisden we en gingen we samen wonen met hem. Hij is wel heel aardig en doet super veel voor me omdat mijn eigen vader nooit wat voor me heeft gedaan. we gingen altijd leuk op vakantie en deden superleuke dingen samen, hij was net als een echte vader voor me. toch heeft hij ook een nadeel. mijn stiefvader slaat me al sinds dat ik klein ben. hij gaf me toen ik een jaar of 5 was altijd hele harde tikken tegen mn hoofd dat ik op de grond viel, hij sloeg me en gaf me soms een schop. Nou zit ik in de puberteit en is het al die jaren alleen maar erger geworden. HIj heeft een hele tijd niks gedaan, maar we gaan tegenwoordig al niet meer met elkaar op vakantie omdat we toch alleen maar ruzie krijgen. mijn moeder staat gelukkig wel altijd aan mijn kant. ook begint mijn stiefvader altijd gelijk chagerijnig te doen en heel boos te reageren als ik 1 ding vraag of zeg, als ik met mijn moeder een conflict heb ofzo komt hij er mee te bemoeien en begint hij tegen me te schreeuwen, mijn moeder vraagt hem dan er niet steeds mee te bemoeien. HIj begint me steeds pijn te doen en heeft zelf niet door wat hij me aandoet, of het boeit hem gewoon niks. Dan zegt hij: 'stel je niet aan, ik gaf je een tik' voor hem is dat een tik maar voor mij is het een keihard klap of schop dat heel erg pijn doet. Vandaag zat ik op de bank. hij vroeg of hij er langs mocht omdat mn benen in de weg zaten, hij zei zo: mag ik er langs schat?

ik zei: "alleen als je me niet steeds schat noemt" dat heb ik hem al meer dan 500x gevraagd (bijna elke dag) maar hij luistert er toch niet naar. hij duwt keihard tegen mn benen en gaat zitten. ik schuif perongeluk de tafel met mn voet weg en wil hem terug trekken als mn stiefvader ineens opstaat en mij een keiharde trap tegen mn been geeft. zo erg dat het de hele dag pijn deed. mn moeder is gelijk opgestaan en is met mij mee naar boven gelopen, ze is zelf ook erg boos op hem.

Praten met hem heeft geen zin, dat heeft mn moeder al meerdere keren geprobeerd (ik ook maar ik durf het niet meer) uiteindelijk krijg ik toch de schuld en doet hij er helemaal geen moeite voor om het te verbeteren. ik wil er wel meer moeite voor doen om niet zo snel meer een grote bek te geven maar als hij niet zn best doet doe ik het ook niet. ik wil er liever ook geen jeugdzorg bijhalen omdat het aan de ene kant ook mijn schuld is omdat ik soms een grote bek geef en blijf zeuren (dan vind ik alsnog dat je niet gelijk hoeft te slaan/schoppen). de Jeugdzorg haal je er alleen bij als het kind echt in elkaar word geramt of sexsueel misbruikt en dat soort dingen, dat word ik gelukkig niet.

please kunnen jullie me tips geven? ik weet echt niet wat ik nog kan doen! HELP ME.

6 reacties

Hey Natalja,

Heb je een eigen kamer? Als je dan bang bent dat er iets gaat gebeuren kan je je daar terugtrekken... Verder heb ik dit zelf nooit meegemaakt ( in tegenstelling tot een heleboel andere dingen) dus ik weet verder niet zo veel tips... Hou me iig op de hoogte door vorderingen te posten?!? Ik hoop dat het je lukt om er iets aan te doen...

xxxNobody
@nobody. Hee bedankt voor je reactie! Ja ik heb wel een eigen kamer, zit er alleen geen slot op 😞 maar bedankt voor de tip ik zal het proberen! Xgroetjes
Hey Natalja,

Je moeder heeft met hem gepraat? Maar kunnen jullie (dit klinkt misschien heel drastisch, maar het is alleen een idee) dan niet gewoon ergens anders wonen? Niet dat je moeder dan niet meer met hem kan gaan ofzo, maar zodat jij en je stiefvader elkaar niet steeds in de haren zitten... Ik denk echt dat dat zou kunnen helpen, maar dan moet je moeder dit wel serieus nemen... Heb je al met je mentor/mentrix gepraat op school? Dat kan heel erg opluchten! Of een vertrouwenspersoon.... Ik zet er nog wel meer tips neer als ik ze nog bedenk!!

Hoop dat je hier iets aan hebt,

xxxNobody
Haal toch maar de jeugdzorg erbij.
Doet je moeder dan niks? Ze ziet toch dat haar eigen dochter mishandelt wordt door haar eigen man?
Kijk, zo af en toe een (opvoedkundige) tik als je klein bent vind ik dat daar niks mis mee is. Maar je bent nu oud en wijs genoeg om woorden ook te begrijpen. Praat nog eens met je moeder. En geef bij je stiefvader duidelijk aan wat je niet wilt hebben! En ander zou ik inderdaad jeugdzorg er even bij roepen, misschien dat die wel tot hem door dringen! Dat is wel nodig als ik dit zo lees! Hoe moeilijk het ook is!
hoi ik ben anne heb ongeveer hetr zelfden meegemaakt

ik heb nu ook een stijfvader waar ik veel probleemen mee heb

maar ik doe altijd ga naar buiten

ga naar je echten vader hij kan je helpen!

doe iets leuks met vrienden

en als echt niks wild doen ga dan op je kamer

dat vind ik gewoon fijn en praat praat veel met je moeder en ja en met je stiefvader al zijn die bagger

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen