Vraag

ik haat mijn moeder

  • 28 March 2019
  • 3 reacties
  • 433 Bekeken

hi mensjes

ik haat mijn moeder dus al sinds mijn 5e want toen was mijn zusje geboren. alleen vandaag hadden we het over mijn cijfers want ze was weer eens diep teleurgesteld en toen noemde ze me kutkind en vaak krijg ik ook nog es een trap onder mn hol. op school vertellen heeft gin zin want dat krijg ik meer problemen
IEMAND HALP?😭soms wil ik haar echt vermoorden of weglopeen van huis

3 reacties

Hey!

Je vertelt dat je je moeder haat. Je hebt er verschillende redenen voor.
Het deel van je zusje's geboorte snap ik niet zo goed, waarom je toen je moeder haatte?

je moeder was teleurgesteld in je punten. Aan de ene kant is het begrijpelijk dat ouders willen dat hun kind het goed doet op school en kan het zijn dat ze om die reden nogal teleurgesteld was.
Het is echter niet oké om jou uit te schelden of je te trappen.

Heb je ook momenten dat het wel goed gaat tussen jullie of jullie samen ontspannen zijn?
Als die er zijn kun je misschien eens op zo'n moment vertellen dat je het echt niet fijn vindt hoe ze soms tegen jou doet.
Heb je een papa die bij jullie woont? Als dat zo is lijk het me ook handig dit eens aan hem te vertellen.

Je wilt hierover niets vertellen op school omdat je bang bent om nog meer problemen te krijgen.
Waarom denk je dat?
Er zijn vertrouwenspersonen op school die beroepsgeheim hebben, dat wil zeggen dat ze niet zomaar alles mogen doorvertellen aan bijvoorbeeld jouw ouders zonder dat jij daar toestemming voor geeft.
Je zou eens naar zo iemand kunnen gaan (schoolpsycholoog-arts,leerlingenbegeleider,...) en hier in het begin van het gesprek uitleg over vragen.

Als je je ergens niet goed over voelt is het dus zeker belangrijk om er over te praten. Ik raad je echt aan om hier dus met iemand van op school of een ander familielid over te praten, zodat jullie hulp kunnen krijgen om terug goed met elkaar om te kunnen gaan.

Weet je hoe het komt dat je punten niet zo goed waren?
Je kunt hier uitleg over vragen aan je mentor of een apart topic op dit forum over starten. Als je wel weet hoe het komt kun je er aan proberen te werken. Dat is uiteraard veel toffer voor jezelf, maar zorgt ook voor minder spanningspunten tussen jou en je mama.

Succes!
Groetjes
Lot
hey
ik snap het niet zo goed. waarom haatte je je moeder al sinds je 5 de?
verder snap ik je verhaal heel goed. je wilt gewoon dat het goed gaat thuis natuurlijk. en ouders willen graag dat het goed gaat op school. maar wat je moeder doet is niet goed. ik zou toch met iemand gaan praten al is het een vriendin. het best kan je nog met een huisarts gaan praten die hebben geheimhoudings plicht en mogen niks doorvertellen tenzij jij hier toestemming voor geeft en anders kan je het daar nog even na vragen.

succes en groetje domi
Badge
hey
ik voel me echt super kut op dit moment want ik zit midden in een ruzie met mijn moeder ;
ik heb vandaag zo'n erge ruzie... ze heeft me een paar dagen geleden een paar tikken gegeven en ik was daar zo kapot van vooral omdat ze dat een paar jaar geleden ook deed en toen heb ik heel veel met haar gepraat en toen had ze belooft het nooit meer te doen. maar nu hadden we ruzie en soms hou ik het niet meer vol. dan raak ik helemaal in paniek en begin ik mezelf of andere dingen kapot te maken of ik sla mijn moeder..... mishandel ik nu mijn moeder?? wat moet ik doen... ik hou zo veel van haar en eigenlijk zou het misschien wel beter zijn voor haar als ik er niet meer ben....

Reageer