Vraag

Ik ben er helemaal klaar mee met ouders

  • 16 June 2018
  • 2 reacties
  • 492 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Halloo,

M'n ouders halen de bloed onder m'n nagels vandaan. Ik kan het gewoon niet meer aan. Ik zal het kort uitleggen.

We kijken serie (m'n ouders en ik). En het was erg laat en ik moest de volgende dag 8 uur werken. Dus ik wil wel een beetje optijd naar bed. Toen m'n ouders graag nog een aflevering wou zien zeide ze: ja en doordeweeks zit je toch diep in de nacht te gamen en te appen en nu ben je een beetje moe blablabla.... Ze beledigen me compleet en kijken vervolgens die aflevering zonder mij. Dus moet ik hem terug kijken, maar wel snel hoor want anders kan ik de volgende niet zien.
Nog een leuke! Mijn moeder zeurt altijd om m'n kamer omdat het zo'n troep is en dat ik niks in huis doe en dan noemt me vader me nog lui etc etc. Maarja als ik vraag of ik kan helpen zeggen ze Nee hoor. Of dan bied ik iets aan en zeggen ze: nee want het moet goed gebeuren...
M'n vader zegt steeds dat ik een grote neus heb en maakt daar grapjes over...

Ik kan hier wel zo mee doorgaan maar het is gewoon zo... Ik word niet met respect behandeld. Ik moet van alles goed doen wat niet gewaardeerd word. Ik ben perongeluk vaderdag vergeten en nou voelt m'n vader zich daar vervelend onder.. Nou snap ik wel maar kom op ik kan ook wat vergeten! En die beledigingen blijven maar komen. Ze denken dat het allemaal grappig is en ze lachen er allemaal om behalve ik. Soms voel ik me het buitenbeentje en heb ik ook gewoon geen zin meer om gezellig te doen.

Ik ben er klaar mee en voel me niet gelukkig... Nee ik voel me klote 😕

2 reacties

Hey !

Dat klinkt niet echt fijn . Ik denk dat ze echt wel het beste met je voorhebben , maar dat niet altijd laten blijken .
Ik denk dat nachtelijk gamen of de kamer opruimen gewoon een dingetje is waar veel ouders vervelend op kunnen reageren ,al zit hier wel vaak , veel of toch een kern van , waarheid in . Echter zomaar opmerkingen over dat je iets niet goed zou doen , of over je lichaam zijn absoluut niet fijn voor jou .
Ik denk dat je hier het beste eens een gesprek over aangaat met hen , dat je deze dingen echt niet meer grappig en leuk vindt .
Als het echt niet meer gezellig is om dit samen met hen te doen kan je misschien al de afleveringen van je serie alleen (of met broers , zussen , vrienden ,... ) kijken , echter is verzoenen nog steeds de beste oplossing .

Groetjes , Lot
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik zie niet helemaal een probleem in dat wat betreft de serie. Je kunt het toch zelf een keer het inhalen, of wil je per se samen met hen kijken? Dat lijkt mij toch niet als je je zo vervelend bij hun voelt. Het is wel erg vreemd dat ze je hulp weigeren, maar je hierover wel bekritiseren en natuurlijk dat ze je uiterlijk afkraken. Ze zijn er notabene zelf verantwoordelijk voor. Ik snap ook niet dat je vader je kwalijk neemt dat je vaderdag vergeet, maar als hij zo'n type is kun je daar niets aan veranderen.

Ik denk dat je maar moet aangeven dat je het echt niet fijn vindt en dat ze maar moeten stoppen met die 'grapjes'. Bovendien moet je je niet verplicht voelen gezellig te doen. Al helemaal niet als dit niet wederzijds bij hen is.

Reageer