Ik ben de weg kwijt.

  • 30 November 2017
  • 17 reacties
  • 392 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Vroeger werd ik niet alleen seksueel misbruikt maar ook werden er regelmatig klappen uit gedeeld, ik weet het nog als of het de dag van gisteren was , ja het is misschien wel gestopt maar veilig is het hier niet, het ist alleen maar stress wat maar erger wordt, van school naar afspraken van afspraken naar een lastige moeder waar voor ik een klein kind ben , en een broer die niet van stoppen houd ze maken me gek , 6 littekens strak misschien wel meer, dit lukt me niet meer ,ik hou het niet meer vol , maar wie vangt mij op .. nou niemand mijn familie is ook onveilig en maken je steeds belachelijk. ..... hoe lang leeft die 1% nog tot dat mijn depressie me verder over neemt. ..........

17 reacties

Zou je naar de schoolleiding kunnen gaan? Dit even melden? Jij bent niet de enige die hier last van heeft, ze doet dit bij iedereen, en er zijn vast anderen die dit ook niet fijn vinden.
Kun je dit melden bij de directie of bij de conrector? Of kunnen je ouders de school contacteren?
Heb ik al gezegd en dat soort dingen doet ze automatisch bij iedereen, en nee m'n vriendin kent haar niet,ze zit gewoon in de dorp op school , ik ben sinds dit schooljaar naar de stad voor school
Dat is niet fijn van die lerares. Het kan dat ze het helemaal niet zo bedoelt, maar het komt nog steeds hard bij jou aan. Zou je haar eens kunnen zeggen dat je die grappen maar niks vindt? Misschien denkt ze dat je erom kan lachen en er vrolijk van wordt, maar dat is niet het geval. Misschien ziet ze, als je haar dit vertelt, dat ze jou serieuzer moet gaan nemen.

Met je beste vriendin praten is prima. Wat zegt zij over die lerares? Kent ze die?
M'n leerares neemt me niet serieus vind ik tenminste omdat ze continu domme grappen er over maakt das niet heel fijn ? , en de enige met wie ik hier over kan praten is m'n beste vriendin maar het blijft gewoon moeilijk
Ik zou ook advies vragen aan een oudere! Als ik nu met den volwassene zou moeten praten zou dat of mijn vertrouwingspersoon zijn op school of de moeder van mijn beste vriendin, hoop dat dit iets helpt!
Heb je buiten die lerares nog een andere persoon waar je naartoe kunt? Waarom neemt die lerares je niet serieus?
Snap ik ? , ik zat eerst ook op een normale school, maar dat ging niet goed . Nu heb ik een lerares maar die neemt me niet serieus
Hmm, nee, ik snap jouw schoolsysteem echt niet :? Bij mij werkt het helemaal anders.
Ik veronderstel dat jullie wel leerkrachten hebben. Is er een leerkracht waar je je goed bij voelt? Waar je een positieve band mee hebt? Je kunt aan die leerkracht vragen of die je kan helpen. Ik kan me niet voorstellen dat ze de leerlingen aan hun lot overlaten als ze meer hulp nodig hebben, dus ook al heb je er geen weet van, er is vast een vorm van leerlingenbegeleiding.

Heb je zo'n leerkracht waaraan je het durft vragen?
Nee niet echt, deze school werkt heel anders , ik ben ookal net de 3e klas bezig in examens , niet een grote maat in setivicaten ?
Dat is een schoolsysteem dat ik niet ken. Je hebt niet echt een mentor, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen soort leerlingenbegeleiding op jouw school is. Hebben jullie een vertrouwenspersoon? Iemand waar je naartoe kunt met je problemen of vragen?
@100DIvergent11 ik heb niet echt een mentor , bij mij zit school iets anders in elkaar, ik zit met verschillende leeftijden klassen en niveaus in een klas ?
Vind je je mentor een goede optie? Die is er voor je voor dit soort dingen.
Bedankt voor jullie reacties, ik heb alleen geen echte goede vertrouwenspersoon
Hoi!

Wat vreselijk dat je dit allemaal hebt meegemaakt. Het is heel normaal dat de gebeurtenissen van toen nog een invloed hebben op je gevoel nu. Ook niet fijn dat het thuis niet gezellig is.

Zoals @EmmaS voorstelt, is praten een heel goed idee. Heb je slachtofferhulp of begeleiding gehad nadat je seksueel misbruikt werd?
Ik denk dat een goede oplossing voor jou de leerlingenbegeleiding of je mentor is. Zij kunnen naar je luisteren en hulp aanbieden, want die depressie mag jou niet overnemen. Jij verdient een gezellige thuis waar je met respect behandeld wordt.

Dat van die littekens en depressie klinkt zorgwekkend, dus ik denk dat je best snel ingrijpt. Heb je een positieve band met je mentor? Je kunt in een mentorgesprek dit aangeven of een mail sturen. Ik geloof echt dat dat je kan helpen.

Zoals @angelv zegt, is een gesprek met de KinderTelefoon ook een goede optie. Bellen of chatten is gratis en anoniem, en je krijgt er waarschijnlijk een hoop nieuwe inzichten door. Het is ook fijn om even heel je verhaal te doen tegen iemand die naar je luistert en je goede raad geeft.

Geef de moed niet op. Hoe donker het leven er nu ook uitziet, het kan altijd beter worden. De leerlingenbegeleiding en je mentor zijn er voor jou. School is er niet alleen om kennis in je hoofd te stampen, maar ook om je te helpen en steunen als het niet goed gaat.

Groetjes
x
Beste JHGF
Mijn advies voor jou is 'praten'. Dit klinkt heel cliche maar laat me het even uitleggen. Praten helpt. Dit moet natuurlijk wel bij iemand die jij 100% vertrouwt. Ga dus niet te rade bij een vriendin die je nog maar een half jaar kent of niet helemaal vertrouwd. Ga naar iemand waarbij jij je fijn voelt, zoek een moment waar jullie even kunnen praten en laat dan eventjes alles los. Verdriet, woede, onbegrip, andere emoties. Laat ze zien, want dan zie je ook jezelf. Luister naar de ander en zijn advies en gebruik dat. Volgens mij ben jij een ontzettend sterk persoon en overwin jij de grootste opstakels. Je zult deze ook overwinnen.

Met heel veel vriendelijke groetjes
EmmaS
@Angelv bedankt
Hoi!!!!!

Wat hed jij een hoop mee gemaakt.
Je hoort je niet onveilig te voellen.
Bel Andes met de KT zij weeten wel een oplossing voor je.
Ze kunnen je meschien wel helpen.

Gr angelv

Reageer