Beantwoord

hulp nodig, wat zijn mijn rechten?

  • 1 September 2019
  • 1 reactie
  • 175 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
IK HEB HULP NODIG!!!!
Hallo ik ben ...... en ben 16 jaar
Ik wil weten wat me rechten zijn als 16jarige
Mijn ouders zijn al sinds ik toen net geboren/paar maanden was uit elkaar, mijn moeder heeft altijd het gezag over mij gehad en mijn vader niet, maar het gaat al jarenlang niet goed thuis bij mijn moeder er zijn ook allerlei instanties thuis betrokken en ben vaker uit huis geplaats terwijl ik niet het probleem ben en etcetera. Maar even straight to the point ik wil graag bij mijn vader kunnen overnachten of wonen maar mijn moeder wilt dat niet en een vrouw van een van de allerlei instanties heeft gezegd dat mijn vader haar moest bellen voor een afspraak te maken om te 'praten' en zolang dat niet gebeurt mag het niet en ik wil niet dat me vader lastig word gevallen door mijn instanties want hij heeft al genoeg aan zijn hoofd. En ook als ik bij hem zou willen wonen hebben ze gezegd dat ik dan maar een rechtzaak moet gaan starten. (Ik zit ook trouwens in een kut situatie ik heb 26 september een gesprek of ik thuis mag blijven wonen of ik word op een woongroep geplaatst)
Maar kan iemand mij aub informeren wat mijn rechten zijn als 16jarige?
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 September 2019, 17:07

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi

Aangezien het me lastig lijkt om je via het forum juridisch advies te geven, lijkt het me verstandig om je situatie op school voor te leggen. Een leerlingenbegeleider zou je in contact kunnen brengen met degenen die je op je rechten kunnen wijzen. Er zou naar je geluisterd horen te worden zodat er, wanneer je aangeeft hoe moeilijk het thuis is, stappen ondernomen kunnen worden.

Met je vragen kan je onder andere terecht bij Veilig Thuis. Zij zullen je de nodige info weten bieden, en kunnen je misschien zelfs doorverwijzen naar een plek die je doelgericht kan helpen.

Groetjes
Kenshin

Reageer