Huiselijk geweld

  • 7 September 2022
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi

Ik ben een meisje dat in een dorpje woont vlakbij ( plaats weggehaald vanwege anonimiteit ) 

Ik ben 15 jaar. Ik ga gewoon naar school, ik zit nu 4 havo.

Ik heb laatste tijd heel veel last van psychische problemen, ik irriteer me snel aan dingen en ik huil ook snel. Ik denk dat dit door mijn familie komt. Mijn broer slaat mij, mijn ouders laten me niks doen, ik heb geen telefoon, ik mag niet naar buiten en na school moet ik gelijk thuiskomen, ik mag geen make-up en ik heb ook niet zoveel vrienden meer.

Ze pakken alle vrijheid af en ik kom ook uit een islamitisch gezin, ze denken dat ik een klein kind ben ofzo, ik weet 15 is niet oud maar ik heb echt veels te weinig vrijheid.

Mijn relatie met mijn familie is ook niet goed, ik heb ook een heel ander ideologie.

Maar het gaat erom dat ik heel erg emotioneel ben geraakt en dat is zeker niet goed voor me, tijdje op school ging het ook niet goed.

Het liefst wil ik het huis uit maar ik ben nog 15.

Heeft iemand advies of tips, zodat ik toch nog later terug kan kijken op mijn jeugd en kan denken dat ik ook een leuke jeugd heb gehad.


5 reacties

Badge

Hey,ik zou je het beste kunnen advieseren om dingen te gaan doen waar jij van houd.en natuurlijk een vertrouwens persoon in telichten.

grotjes kipjee

Reputatie 6
Badge +4

Hai mar_al,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Naast de goede tip die Junia je gaf kun je ook De Kindertelefoon bellen, elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Hetzelfde geldt ook voor Veilig Thuis,  ook met hen kun je bellen (tel. 0800-2000) of chatten (veiligthuis.nl). Tot slot zou je ook nog met Fier kunnen chatten (www.fier.nl). Dat kan allemaal anoniem.

Veel sterkte,

Britta van de Kindertelefoon

 

Hi @mar_al ,

Geen dank, wat fijn om te horen dat je deze stap durft te zetten! Ik ben suuuper trots op je!! Het gaat je goed af, heel veel liefde voor nu en hopelijk wordt het vanaf vanavond alleen maar beter! 😊

Liefs, Junia

Reputatie 1
Badge

Hey @Junia.r2581 

Bedankt dat je met me meedenkt en dat je de tijd hebt genomen om mijn bericht te lezen, ik waardeer het echt heel erg. En bedankt voor je tip! Ik ga zeker iemand zoeken waarmee ik goed kan praten.

xx, Marwa

Hi lieve @mar_al ,

Wat ontzettend heftig dat je dit mee moet maken en hierdoor niet goed in je vel zit! Ik denk dat het echt heel belangrijk is dat je hierover met een professional gaat praten. Uiteraard weet ik niet of dit lukt vanwege thuis en of ze dit goedkeuren, maar kijk bijvoorbeeld eens rond op jouw school of daar een vertrouwenspersoon of iets dergelijks aanwezig is. Jouw ouders hebben momenteel nog veel over jouw te zeggen nu je nog minderjarig bent, wat in jouw situatie ten nadelen is. Op deze manier kun je toch al iets meer naar opties gaan kijken die jouw aanstaan en hopelijk een veilige omgeving aanbieden.

Het doet me echt zeer om dit te lezen en ik hoop echt dat de huidige situatie beter voor jou wordt <3 dat verdien je echt lieverd! Take care en ik ben er in ieder geval voor je!! 

Liefs, Junia

Reageer