Beantwoord

hopeloos leven

  • 15 July 2019
  • 5 reacties
  • 247 Bekeken

Badge
hey, ik heb het op dit moment heel moeilijk en heb advies nodig ik ben 13 jaar en heb in 13 jaar ongeveer meer dan 18 mensen verloren die alles voor mij betekende en mijn vader voor 2 jaar en mijn ouders zijn al gescheiden sinds ik 3 was oke dus sinds gister zette mijn 2 bff’s opeens zich tegen mij op hoewel ik nu wel weet wie mijn echte vrienden zijn en wie niet maar ik sta er nu alleen voor hoewel ik wel vrienden heb maar dat is anders dan beste vrienden, ik ben een half jaar depressief geweest doordat mijn beste vriendin en de beste die ik ooit heb gehad mij verlaten had en daardoor ging het het eerste halve schooljaar niet goed en dacht ik aan zelfmoord en ik was super onzeker ik ben daar gelukkig overheen en we beginnen steeds meer contact terug te krijgen maar die vriendin woont 2 uur met de auto van mij vandaan. ik woon trouwens nu al 8 jaar lang bij mijn vader. Bij mijn moeder thuis gaan dingen ook niet meer goed ik heb een broer die heeft op jonge leeftijd in het tehuis gezeten en woont al jaren terug bij mijn moeder en het ging goed tot vorige week mijn broer heeft mijn. moeder in elkaar geslagen en ze zit helemaal onder de blauwe plekken ik was er bij en ondertussen dat gebeurde moest ik op mijn 2 half zusjes letten van 1 en 2 jaar oud en de hond, maar toch zit ik eraan te denken om helemaal opnieuw te beginnen omdat de stad waar ik nu woon 1 slechte herinnering okal heb ik ook wel goede maar meer slechte dus zat ik erover na te denken om in de vakantie die deze week start bij mijn moeder te gaan wonen dus nieuwe school nieuwe mensen gewoon een goede frisse start hoewel ik heel erg veel van mijn vader hou en ik wil hem niet kwetsen of pijn doen maar ik heb het soort van al besloten maar weet niet hoe ik het mijn vader moet gaan vertellen aangezien hij alles voor mij doet en ik het enige ben dat hij nog heeft dus ik weet het niet zeker en weet niet wat ik moet doen...

heel erg bedankt voor het lezen je weet half niet hoeveel dat voor mij betekend.🥰
icon

Beste antwoord door girl4321 16 July 2019, 15:12

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi

Je hebt het niet gemakkelijk gehad, hebt afscheid moeten nemen van geliefde personen, en denkt eraan om als nieuwe start bij je moeder in te trekken. Je woont al een tijd bij je vader, en bent bang om hem te kwetsen.

Dat je, zeker nadat je een hoop dingen hebt meegemaakt, naar een nieuw begin verlangt, is te begrijpen. Ik kan me voorstellen dat je vader zal schrikken van de mededeling dat jij bij je moeder in zal trekken, maar nadat hij die schok verwerkt heeft, is de kans groot dat hij begrip zal weten opbrengen.

Is er een gevolg gegeven aan het gedrag van je broer? Wordt hij momenteel begeleid? Gezien de veiligheid van zowel je gezin als je broer, lijkt het me van belang om ervoor te zorgen dat hij professionele hulp krijgt.

Ook als je bij je moeder gaat wonen, kan je je vader nog vaak zien. Jullie kunnen bijvoorbeeld in de weekends afspreken, en je kan de vakantie bij hem doorbrengen. Je hebt recht op tijd met beide ouders.

Heb je al een idee naar welke school je volgend jaar zou gaan? Op je nieuwe school zou je je verleden met je mentor kunnen bespreken. Met je mentor op de hoogte, kan je vlot bij deze terecht als je het moeilijk hebt. Als je je situatie graag anoniem bespreekt, kan je chatten of bellen met de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Badge
hoi,
heel erg bedankt voor je reactie mijn broer krijgt professionele hulp en iemand om mee te praten en hij krijgt weer veel pillen al vind mijn moeder de pillen niets en was dat de reden dat het zo slecht met hem ging maar als het zo door gaat heb ik mijn moeder horen zeggen tegen mijn stiefvader dat hij waarschijnlijk terug gaat naar het tehuis voor de gezondheid van mijn 2 zusjes en van mij en mijn moeder natuurlijk
Goed dat je broer professionele hulp geboden krijgt. Ik hoop dat de behandeling die hij volgt, een positief effect op hem zal hebben. Zou je je broer missen, als hij weer naar het tehuis ging?

Heb je inmiddels het intrekken bij je moeder, met je ouders overlegd?

Gr. Kenshin
Badge
ik zal mijn broer wel missen okal kan hij agressief zijn hij heeft ook leuke kanten.

Ik heb inmiddels erover gepraat met mijn moeder en ik ga over een paar dagen met mijn moeder en vader samen erover praten ik word binnenkort al bij mijn moeder ingeschreven en we zijn al aant het zoeken naar een nieuwe school!
Het lijkt me normaal dat je je broer, ondanks zijn agressieve kanten, zal missen. Als hij terugkeert naar het tehuis zouden jullie in bijvoorbeeld de weekends kunnen afspreken, zodat je voldoende tijd door kan brengen met je broer, die uiteraard ook leuke kanten heeft 🙂

Goed dat je met je moeder gepraat hebt. Fijn dat er ook al uitgekeken wordt naar een nieuwe school. Ik hoop dat je spoedig bij je moeder kan intrekken.

Gr. Kenshin

Reageer