Vraag

hoe moet ik het zeggen

  • 8 August 2022
  • 9 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat ik depressief ben weet het niet zeker maar ik wil dat aan me oma zeggen maar steeds als ik het wil dan ga ik twijfelen of ik het moet doen en of ze boos word of niet en dan doe ik het niet wat moet ik doen nu???


9 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik zou het zeker aan iemand (een volwassene) vertellen als je denkt dat je depressief bent. Anders word het alleen maar erger. En waarom zou je oma boos worden? Je kan er toch niks aan doen. 

Ik weet hoe het is om je  depressief te voelen of om het te zijn.

Waardoor en waarom denk je dat je depressief bent?

En wat heb en voel je?

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat ik depressief ben omdat ik ooit paar maanden teug de symptomen van een depressie heb op gezocht en veel symptomen komt over één met wat ik heb en ik had een test gedaan en het was boven de 95% ik voel me nu heel somber

Reputatie 4
Badge +3

Het is goed om dan naar de huisarts te gaan die kan je doorverwijzen naar een psychiater en die kan kijken of je werkelijk depressief bent of dat  je je zo voelt en als dat dan zo is, is het goed om naar een psycholoog te gaan.

Heb je zelfmoordgedachten? 

Of al eens aan zelfverwonding gedaan?

Reputatie 7
Badge +9

Me huisarts wilt een gesprek met mij maar me oma moet een afspraak maken en ik heb zelfmoord gedachten en ik probeer ook in mezelf te verwonden 

Reputatie 4
Badge +3

Ben je boven de twaalf? Dan mag je zelf een afspraak maken, maar als je het dan zelf gaat doen moet je het alsnog wel aan iemand (volwassene) vertellen.  Misschien kan je dan samen een manier met de huisarts verzinnen, als je zelf niet weet hoe je het moet zeggen. Als je op het punt staat om zelfmoord of zelfverwonding te plegen moet je direct 112 bellen (heeft mijn huisarts en psycholoog tegen mij gezegd). En als je veel last hebt van zelfmoordgedachten kan je ook met 113 bellen/ chatten, die kunnen je dan op dat moment heel goed helpen.

Reputatie 7
Badge +9

ik ben 13 maar ik weet niet wanneer me huisarts werk dus daarom doet me oma het  en ik heb al wel eens met 113 gechat maar wat gebeurt er als ik dan met 112 bel eigenlijk???

Reputatie 4
Badge +3

Als je de huisarts belt krijg je een assistente en die kijkt dan wanneer de huisarts werkt en tijd heeft voor een afspraak met je. Meestal is het een 05 nummer dat je dan belt. Als je 112 belt komen ze bij je, want als je op het punt staat om zelfmoord te plegen ben je in levensgevaar.

Reputatie 4
Badge +3

En met zelfverwonding weet ik niet goed, misschien komen ze dan ook wel bij je. Denk het eigenlijk wel zeker.

Reputatie 7
Badge +9

Thanks

Reageer