Vraag

Het saaie leven van mijn tante

  • 25 January 2020
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi hoi!

Ik denk niet echt dat deze vraag hier thuis hoort, ik hoor het graag als dat zo is! Haha. Ik ken geen andere forums..

Mijn tante en haar partner hebben een ontzettend saai leven. Ik hou ontzettend veel van mijn tante, maar de rest van mijn familie heeft al jaren ruzie met haar partner, en wij zijn niet de enige. Mijn tante had zo veel leuke vriendinnen, waar ik nog soms op bezoek bij ga. Maar door haar verrotte partner hebben ze mijn tante een voor een verlaten. Eindstand: że kijken jaren lang dag in dag uit tv. Ze hebben NIKS anders te doen dan eten, tv kijken, af en toe boodschappen doen en mij bellen. Ik vind het heel leuk als ze mij belt, maar ze verwacht dat ik haar van alles te vertellen heb. Zij maakt gewoon niks mee.

 

Daarom hierbij mijn vraag:

Wat is een leuke bezigheid (of bezigheden) voor oudere mensen? Wel thuis. Ik dacht aan puzzelen, maar er moeten nog veel meer ideeën zijn! Gewoon iets waarmee ze bezig kan zijn, en haar partner kan mee doen met haar als ze zin heeft. Niet breien, dat deed ze ooit maar nu niet meer. Gewoon iets wat je in de winkel kunt kopen.

 

Bedankt! 


2 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Als ze er niks tegen heeft zouden ze een hond kunnen nemen! Ik houd van honde. Ze zijn altijd loyaal en actief, dus een hond maakt het veel minder stil in hun huis. Een hond moet je uitlaten en daar wordt een mens al snel actief van! Als ze dat niet willen is puzzelen, diamond painting of schilderen inderdaad een goede hobby.

Hopelijk kon ik je helpen!
:fox: Kitsune-san :fox:

Hey! 

Net als Kitsune-san zegt, zouden ze een hond kunnen nemen. Natuurlijk kan het ook een ander huisdier zijn, zoals een kat ofzo.

Ook zouden ze een nieuwe hobby kunnen zoeken. Mensen gaan zich vaak goed voelen als ze gaan sporten, dus misschien is hardlopen of een andere sport iets voor ze? Als ze niet zo van actieve dingen houden zouden ze misschien kunnen gaan puzzelen, schaken, lezen, schilderen, tekenen of iets anders in die richting. 

Hopelijk heb je er wat aan! 

Xx

Reageer