Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

help wat moet ik doen? ik heb elke dag ruzie met mijn ouders

• 19 januari 2013
  • 4 reacties
  • 1373 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hoi,

ik heb elke dag wel ruzie met mijn ouders.
ik weet nu niet meer wat ik moet doen.
het begint klein en dan worden mijn ouders overdreven boos. ze schelden me uit en worden heeeel boos.
ik zit nu weer op mijn kamer. ze begrijpen me niet.  ze vinden dat alles mijn schuld is. ze vinden dat ik het voor iedereen verpest.
mijn vader knijpt me dan en scheld me uit en dan moet ik naar mijn kamer. wat moet ik doen?

4 reacties

Hey,
In Nederland is er een regel dat ouders hun kinderen niet mogen pijn doen.
Misschien kan je eens rustig met je ouders gaan praten, gebruik geen grove woorden, en zeg alles in de ik-vorm: Ik wil dat jullie mij accepteren zoals ik ben, dan zal ik dat ook  bij jullie doen.
Praten help echt, want het is moeilijk voor een puber om zijn/haar ouders te begrijpen.
Ga anders praten met een vriend(in) en vraag hoe zij met haar ouders omgaat.
Succes, en vergeet niet dat je ouders heel veel van je houden!
ik heb dit dus ook.. alleen mijn  ouders blijven wel van me af nadat het uit is gelopen
Ik heb het ook gehad, me vader en moeder deden ook dingen die niet goed zijn, ik heb met iemand op school gepraat, dat hielp eerst wel. Maar het schelden bij me vadee is niet opgehouden, dat blijft er gewoon in. Maar het is wel goed om te praten, het helpt echt. Ik kan het ook niet maar het moet wel. succes xx
Hey,
Wat vervelend zeg!
Denk je dat je er rustig met je ouders over kan praten? Dus neit verwijtend, en de schuld alleen bij hun leggend (wat misschien wel zo is, maar door dat te zeggen los je t niet op).
Vertel dat je die ruzies vervelend vind, en of jullie ze samen op kunnen lossen.
Ruzie met je ouders hoord bij puberen. Als je niet ruzie durft te maken heb je ook echt een probleem, geloof me. Maar schelden en knijpen mag niet. Ka je dat bespreken? Het is dood eng, dat snap ik. Maar over een tijdje ben je er trots op dat je het gedaan hebt.
Alleen door te praten kan je het oplossen... (Een brief schrijven kan ook)
succes!
kus,

Reageer