hekel aan stiefvader

  • 4 February 2018
  • 3 reacties
  • 300 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb oprecht een hekel aan mijn stiefvader. Hij zoekt altijd wel iets waardoor hij boos kan worden op me .. Ik heb er met mijn moeder overgepraat maar die wil totaal niet weten wat er gaande is. Door hem kiest mijn moeder altijd zijn kant en boeit het haar niet wat ik heb tezeggen. Over de jaren ben ik er gewend aan geworden en kan ik heel erg on emotioneel reageren en weglopen. Soms voel ik me bedreigd en onveilig. Ik heb hem al vaker verteld me niet aan te raken op een agressieve manier ( En dat hij me sowieso niet moet aanraken ). Er is mij al vaker verteld dat ik de politie moet bellen maar dat durf ik niet. Mijn moeder haar gedrag leid hier aan.. Ze word heel snel boos en schreeuwt naar me. Ik heb hierdoor vaak paniekaanvallen. Mijn moeder was een heel aardig persoon maar sinds hij er is is ze zoveel veranderd. Ik kan alleen met mijn oma hier over praten maar aangezien ze vaak geopereerd word omdat ze al zo oud is wil ik haar geen problemen brengen. Ik word hierdoor veranderd. Ik ben heel erg on emotioneel en voel me dus vaak aangevallen door andere mensen als ze iets zeggen als grap. Ik voel me thuis niet veilig.
Wat moet ik doen ?

Plus ik heb geen echte vader meer. Hij heeft mij verlaten toen ik 10 jaar was. Mijn stiefvader woont niet bij ons maar komt om het weekend bij ons logeren.

3 reacties

Hoi!

Liefde maakt blind. Dat lijkt bij je moeder ook van toepassing te zijn. Ze lijkt alleen de goede dingen te zien in je stiefvader. Je moeder is erg veranderd sinds ze hem kent, en niet in de positieve zin blijkbaar. Je voelt je niet meer veilig thuis, dat is ernstig. Het is goed dat je naar hier bent gekomen, want hier alleen mee blijven zitten is geen goed idee.

Ik vind het erg om te horen dat je eraan gewend bent om niet gehoord te worden. Ik kan me echter niet voorstellen dat je emotieloos bent geworden. Er zit emotie in iedereen, maar soms kan het voelen of die emoties weg zijn. Ze zitten er nog, maar zitten heel diep. Ik ben ervan overtuigd dat je moeder je niet bewust negeert, maar dat ze simpelweg niet doorheeft dat je er zo mee zit. Als ze niet luistert als je tegen haar spreekt, dringt het misschien meer tot haar door als je een brief schrijft, een brief met alles in neergeschreven waar jij mee zit. Schrijf er ook maar bij dat je het jammer vindt dat ze zo veranderd is sinds ze een nieuwe vriend heeft. Je moeder kan die brief herlezen en herlezen tot ze snapt hoe jij je voelt, en misschien kan ze zich op die manier beter inleven in jouw situatie.

Er is je al vaker verteld dat je de politie moet bellen. De politie is er om mensen te beschermen, dus als je vindt dat je bescherming nodig hebt, of als de situatie uit de hand loopt, hoef je niet te twijfelen, en kan je gerust de politie bellen.

Raakt je stiefvader je aan op een agressieve manier? Als jij hem hebt duidelijk gemaakt dat je niet graag aangeraakt wordt, en hij blijft ermee doorgaan, is hij heel fout bezig. Ik denk dat het goed zou zijn om dit met je mentor te delen, zodat die zijn/haar kijk op de situatie kan geven, en je eventueel raad kan geven over hoe je met de situatie kunt omgaan. Heb je een positieve band met je mentor? Zie je het zitten om hem/haar hierover aan te spreken of hierover te mailen?

Groetjes
x
Hij raakt me niet snel op een agressieve manier aan maar als hij het doet raak ik er erg gestresst van en krijg ik heel snel een paniek aanval. Dat weet hij. Ik zal hier inderdaad even naar mijn mentor gaan. Heel erg bedankt voor je reactie! Ik had dit nodig.

Groetjes
Jou één keer op een agressieve manier aanraken is al te veel. Het is normaal dat je hier gestresst en in paniek van raakt.

Goed dat je naar je mentor gaat. Dat lijkt me inderdaad de juiste volgende stap. Succes!

Groetjes
x

Reageer