Vraag

Heftig overlijden van naaste, rouwen?

  • 2 January 2018
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen, een lieve naaste van mij heeft helaas een einde aan haar leven gemaakt op een nare manier. Ik ben zo diep geschokt en ben ook erg bang. Het rouwen is net begonnen, maar ik snap het allemaal niet zo goed wat er gebeurt en waarom. Heeft iemand misschien ervaring en misschien tips die ook iemand verloren heeft op deze manier, en hoe je het toch wat dragelijker kan maken? Dankjewel alvast en de beste wensen voor 2018 toegewenst.

2 reacties

Probeer je dagelijke gewoontes te doen en daarmee zo weinig erover kunnen denken wat er is gebeurt. Wat mij hielp was mezelf er gewoon over heen zetten en er vooral niet aan denken.
hoi hoi

wat naar voor je, zelf ben ik ook iemand (bijna een jaar geleden) verloren die veel voor me betekende. Zelf heb ik daar nog veel last van en na een half jaar ben ik naar mijn moeder gegaan. Ze heeft voor mij een berichtje naar de mentor gestuurd en een afspraak voor de doktor gemaakt. Natuurlijk zaten mijn moeder en ik allebei jankend bij die dokter, maar dat was helemaal niet erg. Ze zei dat ik een verstoorde rouw heb en dan ik beter naar een psycholoog kan. Mijn zusje zit zelf ook bij een psycholoog dus ik heb daar het volste vertrouwen in.

mijn tips voor jou:
-afspreken met vrienden, het lijd je af en het zorgt dat je ook nog leuke momenten heb in het rouwproces.
-praat er over, geloof me als je er last van heb praat er over met mensen. Met ons is ook goed natuurlijk, maar
probeer het met iemand die je iets meer begrijpt in de situatie (meer betrokken). Je hoeft niet perse naar je ouders, het kan ook naar een vriendin of vriend. Neefjes/ nichtjes eftc.
-ga verder met je leven, probeer niet alleen maar thuis op de bank te zittem, maar geniet ook vam de mooie dingen je hebt nog zo veel om voor te
leven.
-huilen mag, alles wegstoppen heeft geen zin huil vooral het liefst bij iemand die kan je steunen alleen huilen op je kamer wordt je ook niet heel blij van.


nou ik hoop dat je hier wat heb en fijne dag nog joejoe

Reageer