Vraag

heftig antwoorden op familie

  • 20 December 2019
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Badge

hey, ik ben anouk ik ben 14 jaar . ik zit in een lastige situatie ik heb 2 zusjes (halfzusjes) als ze irritant doen ga ik schelden tegen ze en wil ik ze eigenlijk van alles doen.. ik voel me daar later zo schuldig over nadat het gebeurd is en begin te huilen .. weten jullie misschien hoe ik hier mee om zou kunnen gaan , of heeft een van jullie het zelf ook ? ps me zusjes zijn 6 en 8 


4 reacties

Hallo anoukxoo :)

Kleine zusjes kunnen inderdaad heel irritant zijn… Je kan bijvoorbeeld eerst tot 10 tellen om na te denken wat jou reactie is of gewoon opschrijven wat je van ze vindt in bijvoorbeeld iets van een dagboek ofzo om je gevoelens te uiten op je zusjes.

-Dr8gon99

hai, hai.

 

ik ben een tweeling zelf met een heel erg irritant broertje. ik heb er niet zo veel verschil in jaren tussen zitten maar je weet vast wel wat ze zeggen over meisjes en dat ze eerder volwassen zijn dan jongens? dat klopt dus.

ik heb persoonlijk in een 'donkere tijd’ wel eens een paar keer fysiek geweld gebruikt naar hem als het mij te veel werd. ik had woede problemen en kon er niet mee omgaan. en dan waren er ook nog eens te veel prikkels om me heen waardoor alles alleen maar erger werd bij mij. ik ben op een vechtsport gegaan en de woede is aanzienlijk minder geworden en ik gebruik nooit meer fysiek geweld. ik had blijkbaar ook energie te veel denk ik. ik doe nu ook een fysieke opleiding en ik kan al mijn energie goed kwijt nu. samen met mijn woede. mijn broertje is gelukkig nooit bang voor me geweest na mijn misstappen. maar die zijn er nu ook niet meer. het hielp ook totaal niet dat wij allebei in de pubertijd zaten.

 

maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat het nooit handig is om te gaan slaan of iets in die richting. want dat is een korte oplossing en daar word niks beter van. dan gaan ze het misschien juist doen om dat het jou zo op fokt. dat zeg ik nu uit ervaring. 

het kan ook zijn dat ze gewoon aandacht zoeken. voor mensen die weinig aandacht krijgen, is negatieve aandacht ook aandacht.

ik hoop dat dit je helpt met het omgaan van kleine kinderen. want mij wel.

 

:)

Badge

 

hoi alphawolf2002 bedankt voor je reactie , 

 

Badge

 

Hoi Dr8gon99, bedankt voor je reactie!

Reageer