Beantwoord

Heel vaak ruzie met ouders

  • 2 December 2018
  • 3 reacties
  • 461 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik heb heel vaak ruzie met mijn ouders en ik weet zelf dat dat niet alleen hun schuld is maar ook die van mij. Mijn oma is net een week overleden en een paar dagen geleden was de begravenis. Ik had een best sterke band met mijn oma dus ik ben er kapot van net als de rest van de familie.

Ik heb nog twee broertjes en ik heb het gevoel dat hun worden voorgetrokken als ze een grote mond hebben tegen mijn ouders gebeurd er niks, als ik hun tegenspreek dan krijg ik gelijk straf. En omdat ik zoveel ruzie thuis heb en me niet fijn thuis voel ga ik vaak weg naar vrienden en daar blow of drink ik dan om dat kut gevoel weg te krijgen maar daarna moet ik natuurlijk weer naar huis en ik voel ik me stom.

Ik weet niet wat ik moet doen, ik heb nu huisarrest dus naar vriendinnen toe kan ook niet en moet dus de hele week thuis blijven alleen naar school en sport dat maakt het voor mij nog moeilijker in deze situatie. Het klinkt misschien niet zo erg als je dit leest maar voor mij voelt het alsof ik geen uitweg meer heb dat ik nergens me fijn meer bij kan voelen.

groetjes, anoniem
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 December 2018, 15:20

Bekijk origineel

3 reacties

Badge
Hallo,

wat erg dat je oma overleden is!
ik heb zelf ook 1 broertje en 1 zusje en bij mij gebeurt het ook!
het beste wat je kan doen (vind ik) is gewoon slikken en rustig ja mama/papa zeggen en in je hoofd DENKEN ga lekker weg jong! Of iets wat jij wilt
zolang je gewoon rustig blijft en je ouders gelijk geeft gaat het vast beter

groetjes bremm
Hey!

Je oma is onlangs overleden en daar zijn jullie allemaal een beetje kapot van. Het is heel begrijpelijk dat je dan in zo'n situatie sneller ruzie maakt of je slecht voelt. Het kan helpen om met iemand te praten over verdriet. Dit kan met iemand die je oma ook gekend heeft, zoals bv. een tante, of met iemand anders die je vertrouwt zoals een vriend of een leerkracht.
Iedereen verwerkt verdriet op z'n eigen tempo en manier, en je zal dit voor jezelf moeten ontdekken.

Je hebt ook het gevoel dat je broertjes voorgetrokken worden, en ik kan me voorstellen dat dat niet zo fijn voor je is. Het is mogelijk dat van hen meer getolereerd wordt omdat zij nog klein zijn en nog minder dan jij weten hoe ze zich aardig moeten gedragen. Wel is dit uiteraard geen reden om hen voor te trekken dus ik stel voor dat je dit eens bespreekt met je ouders op een moment dat alles rustig is en er geen ruzie is, en dan vertelt dat je dit gevoel hebt en dat dit niet fijn voor jou is, misschien kunnen jullie dan samen naar oplossingen zoeken.

Ik snap dat je uit frustratie weggaat van thuis naar je vrienden, en daar is op zich niets mis mee wanneer je je bij je vrienden veilig voelt. Het is echter geen reden om dingen als alcohol of drugs te gebruiken. Dat is nergens goed voor en het zal alleen maar nog meer ruzies met je ouders veroorzaken, wat best logisch is aangezien ouders niet willen dat hun kind met dergelijke zaken bezig is.

Ik denk dat je best deze week huisarrest kan uitzitten (het lijkt uitzichtloos voor je, maar een week is niet zo ontzettend lang). Daarna kan je proberen te praten met je ouders (of in een brief etc.) en vertellen wat je van deze ruzies etc. vindt.
Als je broertjes hier oud genoeg voor zijn kan je dit ook samen met hen doen, want ruzies zijn voor niemand in huis leuk.
Verder denk ik dat het het beste is om te stoppen met systematisch drugs en drank te gebruiken, en andere, toffere dingen doet met je vriend(inn)en.

Groetjes
Lot

Reageer