Harde verplichting breekt mij op

  • 8 August 2022
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Badge

Hoi.

Ik moet dagelijks 45 minuten besteden thuis aan het verplicht spelen van een saai spel genaamd Yathzee. Het is zeer saai gezien het mij echt helemaal niks interesseert, en het puur met dobbelstenen gooien is en nummertjes opschrijven is. Het is bij mij thuis al bijna 2 jaar (met een zomerstop tussen door in 2021 maar dat is in 2022 niet meer aan de orde. Begin 2021 voelde het voor mij nog als een sociale verplichting, vanaf het najaar van 2021 werd duidelijk dat het een keiharde verplichting is.) een verplichting. 550 uur heb ik er verplicht aan besteed. Soms lig ik gewoon in mijn bed te huilen omdat ik er klaar mee ben en er niemand over heb om er echt over te praten, dus daarom vent ik maar gewoon op het forum. 

Simpelweg weigeren is geen optie, dan wordt het blijkbaar gegooid op het feit dat ik al 7 uur lang aan het chillen ben (irrelevant want ik ben wel welwillend om andere activiteiten te doen) en dan zegt me moeder dat ze heel erg boos ervan wordt. En dat het niet eerlijk is. Als ik een beetje somber aan tafel zit is het '’je mag ook wel een beetje enthousiaster zijn'’, oftewel ik moet huichelen dat ik het allemaal fantastisch vind.

Een compromis sluiten? Nee hoor, ze is gewoon compleet niet welwillend. Een ander spelletje doen met meer strategie en wat ik leuker vind, of een andere activiteit? Nee hoor, de fixatie op het andere is gewoon bizar. Ongelooflijk vind ik dat. 

Bijzonder hypocriet ook. Want ze zegt zelf dat ze dwang haat, en dat mensen haar niet moeten pushen of zeggen dat ze iets moet, want dan gaat ze juist er tegen in. En wat doet ze? Mij dwingen tot iets wat ik helemaal niet leuk vind. En dan mag ik daar niet eens mijn mening over zeggen. Ik herinner nog dat ze zei dat ze trots was op mij omdat ik mijn mening ergens over gaf, maar als ik mijn mening geef over iets wat mij heel erg aangaat, dan is het in een keer een probleem.

Het is ook nog vrij schijnheilig. Want ze zegt dat ze het voor mij doet. Vanwege de volgende redenen:
Dat ik niet de hele dag niks doe (We kunnen ook andere activiteiten doen, ander spelletje, etc)
Een stukje gezelschap (Ayo, wat een gezelschap, een verplichting, woohoo.)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor de duidelijkheid, dit is alleen met betrekking tot dit, voor de rest is het gewoon goed en heeft ze ook een goede opvoeding gegeven, etc. 

Graag alleen reageren met ervaringsverhalen of tips hoe om te gaan met dit. 

 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey NAS12,

Misschien kan je zelf een keer vragen of je iets anders met hen wilt doen, voordat jullie Yathzee gaan spelen. Dan lijkt het misschien minder op dat je er onderuit probeert te komen voor je ouders.

Ook kan je misschien met een vriend(in) afspreken, of iets uit huis doen. Dan ben jij in hun ogen actief en kan je ook geen Yathzee spelen.

Groetjes iemand.

Reputatie 4
Badge +3

hey,

waarschijnlijk wilt je familie graag dat iedereen ook momenten met het gezin bezig zijn en om gezellig elke dag met het gezin Yahtzee te spelen voelt voor je moeder misschien als even bij elkaar zijn. vraag eens waarom ze elke dag Yahtzee willen spelen en niet een keer een ander spelletje wilt doen waar iedereen plezier in heeft. Veel succes!

 

Groetjes :)

Reageer