hamster piept de hele tijd en beweegt heel raar wat moet ik doen

  • 29 June 2018
  • 6 reacties
  • 1283 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo,
mijn hamster doet de hele tijd z'n piep geluid wat die overdag en s'nachts nooit heeft gedaan. De hamster doet ook de hele tijd z'n rare bewegen maken en als die op mijn bureau is doet die bijna niks alleen doet hij zich verstoppen maar ik hoor hem nog piepen dus ik weet wel nog waar hij is. Mijn moeder denkt dat die longontsteking heeft. één oogje gaat niet zo goed open het vel zit bij wijzen van spreken aan elkaar geplakt maar wat moet ik doen (we gaan vanavond naar de dierenarts)!

6 reacties

Hoi!

Hamsters zijn heel gevoelige diertjes. Het is goed dat jullie deze avond naar de dierenarts gaan. Die heeft vast advies voor jullie.

Hamsters kunnen net als mensen last hebben van de warmte. Het zijn nachtdieren, wat betekent dat ze 's nachts vaak actiever zijn, en overdag vaak slapen.

Hamsters zijn ook prooidieren, wat betekent dat ze zich veilig voelen als er een schuilplekje in de buurt is. Om je hamster zich fijn te laten voelen, is het belangrijk dat er altijd zo'n schuilplekje beschikbaar is. Als je hamster wil, kan hij eruit komen, maar als hij zich niet veilig voelt, is het fijn voor hem dat hij zich kan verstoppen.

Rare bewegingen en een oogje dat niet goed opengaat zijn dingen waar je dierenarts vast raad mee weet. Piepgeluiden zijn voor zover ik weet normaal bij knaagdieren. Muizen en cavia's doen dit ook.

Zorg dat je hamster altijd vers drinkwater heeft. Elke dag het water verversen is belangrijk. De kooi mag niet in de volle zon staan, anders kan je hamster overhit geraken.

Groetjes
x
bedankt xx
Hoi

Gaat het weer beter met hem?
Weten jullie wat het was?

Ik heb vroeger ook een super lief hamstertje speedy gehad.
Zorg er ook voor dat hij/zij nooit in de tocht staat. Daar kunnen ze ziek van worden

Groetjes bella?
We zijn naar de dierenarts geweedt en hij was perfect in orden de dierenarts zij: sommige hamster hebben dat en sommige niet jet is best zeldzaam als een hamster dat heeft dus... ??? groeten Sjoerd?????
Wat een goed nieuws 🙂 Heel fijn dat je hamster gewoon in goede gezondheid is.
Ja gelukkig

Reageer