Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

geslagen en uitgescholden

• 5 oktober 2013
  • 3 reacties
  • 383 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hoi,
ik ben van mezelf een heel 'vrolijk' meisje, althans, dat denkt iedereen.
maar mijn moeder slaat me supervaak.... meestal om de kleine dingen.
zoals bijvoorbeeld op mijn mobiel zitten als ik even huiswerk maak.
mijn moeder pakt wel eens een riem en slaat me dan keihard met de gesp.
ik kan er echt niet meer tegen.....
maar ik heb ook hele leuke momenten met mijn moeder.....
op een gegeven moment zei mijn moeder, ga weg uit mijn huis.
filikker op, ik wil je nooit meer zien.
ik liep weg en ging naar een vriendin toe....
ik at bij haar en heb een nacht bij haar geslapen.
mijn ouders hebben al mijn contacten gebeld uit mijn telefoon want die mocht ik niet meenemen.
de volgende ochtend ben ik terug naar huis gegaan en deden mijn ouders opeens heel anders.
ze deden bezorgd en lief...
maar na een paar dagen begon het weer.
ik weet echt niet meer wat ik moet doen want ik wil zo niet meer verder.
ik wil vrolijk en blij zijn, gezellig afspreken met vriendinnen. 
maar ik durf soms echt niet meer naar huis.
wat moet ik doen?
ik wil echt niet weg bij mijn zusjes......
x

3 reacties

tja, je zit nu wel in een lastig parket, je kan een uithuiszetting aanvragen, maar als je niet weg wil bij je zusjes...
misschien moet je er over proberen te praten?
ik snap dat je dit waarschijnlijk al hebt geprobeerd, maar als je het nou nog een keer probeert?
mij is het ook gelukt, al was het bij mij wat minder erg.
je kan dit. ik weet het
Lucky
Je leeft nu echt in een hele ongezonde situatie meid. Je verdiend het niet om zo behandeld te worden en je te verkeren in zulke situaties. Je kan niet zonder je ouders, maar zéker ook niet met. Je ouders zijn je bouwstenen in je leven, en als je door hun wankel staat lijkt alles ineens in te storten. Je karakter wordt beïnvloed en je lijkt jezelf kwijt te raken... 

Heb je er wel eens op school over gepraat met iemand die je vertrouwd? Je mentor of een lieve docent bijoorbeeld. Uit mijn ervaring weet ik dat dat heel erg op kan luchten. Een luisterend oor van een volwassenen en iemand die je even support. Een knuffel van vriendinnen kan ook heel veel steun geven. Alleen jammer genoeg kunnen vriendinnen meestal niet veel  meer voor je doen omdat het moeilijker is voor hun om je te begrijpen.

Wat ik je zéker wil aanraden is om met een vrijwilliger van de kindertelefoon te chatten. Zij kunnen je veel beter supporteren en steun bieden. Eventueel kunnen ze je ook nog in contact brengen met Bureau Jeugdzorg. Zij kunnen wel iets in je situatie veranderen.

Hou je sterk lieverd. Ik weet hoe je je voelt en sta achter je.

Liefs
Heee.

Misschien is het een idee: om met de vertrouwens persoon op school te praten of met de ouders van je beste vriend(in) als je niet met je ouders durft te praten?
Hun advies te vragen of mee te vragen naar jou huis om er met je ouders over te praten? 
Maar 1 tip als je iemand mee wil nemen moet je eerst even goed over nadenken want, straks worden je ouders helemaal pissed op je...
Omdat je andere (vreemde) mensen erbij betrekt. Dat ze zich schamen?
Of misschien is het een idee om met je ouders te praten en te vragen waarom ze dat doen?
Of een brief te schrijven en te vertellen hoe jij je voelt op een nette manier anders is het misschien weer te brutaal. 
Worden je zusjes ook geslagen?:$
Kun je eventueel niet naar je opa en oma of naar ooms en tantes? Nichten en neven?

Hou je sterk meid. Ik hoop dat het goed komt! Er zijn hoe dan ook mensen die wel om je geven!

Heel veel liefs.

Reageer