Vraag

Gescheiden ouders | Problemen

  • 22 March 2018
  • 2 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen,
Mijn ouders zijn dus gescheiden, maar we wonen met z'n allen nog steeds in "hetzelfde huis". Ons huis is namelijk groot genoeg om het in tweeën te verdelen, mijn moeder gebruikt de achterkant van het huis en mijn vader de voorkant (mijn vader woont eigenlijk in België, maar op de donderdagen overnacht hij hier ff). Ik kan normaal gesproken altijd via een deur naar mijn moeders kant van het huis gaan en andersom. Nou is er een probleem. Ze dreigt altijd de deur op slot te doen zodat ik niet meer naar mijn vaders kant kan gaan (en andersom). Dit is heel erg ingewikkeld voor mij, want de helft van al mijn schoolboeken zijn bij mijn moeder en de andere helft bij mijn vader, de badkamer is bij mijn moeder en al mijn kleren zijn bij mijn moeder. Daarnet is het zover gekomen dat ze de deur ook daadwerkelijk op slot heeft gedaan. Mijn moeder zegt dan als excuus:"Het is je vaders zorgdag, niet de mijne". Ik begrijp haar excuus wel maar aan de andere kant moet ze er toch ook voor zorgen dat ik een gezond leven heb (incl. tanden kunnen poetsen, huiswerk kunnen maken, kleren op tijd aan kunnen trekken). Ik kan wel nog altijd via buiten naar mijn moeders kant van het huis gaan, maar als ik dat moet doen dan is het vaak midden in de nacht of heel vroeg in de ochtend. Dat is dus niet echt fijn.
Weten jullie misschien wat ik nu moet doen? Ik weet het in ieder geval echt niet meer.
Kunnen jullie ook misschien op een goed argument komen waarom ik het recht heb om ook op mijn vaders zorgdag naar mijn moeder te gaan? Dan kan ik dat namelijk tegen mijn moeder zeggen.

Groetjes,
Dini

2 reacties

Hi,
Ik wilde even zeggen dat ik zorgdag zo raar vind klinken. Als ouder zou je elke dag voor je kind moeten zorgen of je nu bij je vader of moeder bent. Dus ik vind het heel flauw dat ze de deur op slot doen voor je, echt kinderachtig.
Hey,
Gescheiden ouders hebben is altijd lastig. Je zou met je moeder kunnen praten waarom ze de deur op slot doet en haa proberen uit te leggen waarom je wil dat die deur open blijft.
Aan de andere kant zie ik het probleem niet. Er zijn heel veel kinderen met gescheiden ouders (ik ook) waarbij de ouders niet naast elkaar wonen. Dan kun je niet eens even buiten om lopen om even iets te pakken.
Waarom moet je op die tijden naar je moeder / vader? Je kunt toch gewoon kleren meenemen naar je vader als je daar bij bent? Dat moet ik ook en aangezien mijn ouders best ver van elkaar wonen kan ik ook niet zomaar even terug als ik iets vergeten ben ofzo.
Ik zie dus eigenlijk het probleem niet. Ik zou eerder zeggen ben blij dat er een deur is. Dat zou ik ook wel willen
Jonah

Reageer