Vraag

Gepest door ouders

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi Allemaal,

Ik word al lange tijd gepest door mijn broertjes en moeder. Ik hield dit uit doorrdatt mijn vader er nog was en omdat ik nog naar vriendinnen ga. In april heb ik mijn ouders en verteld over mijn vriend. Sindsdien heeft mijn vader ook een hekel aan me. Hierdoor door het gepest niet meer. De hele dag door. Alsik er wat van zeg krijg ik geen eten of andere straf dus ik liet dat maar. Nu heb ik net te horen gekregen dat mijn ouders niet meer op vakantie gaan. Dit zou eerst wel maar mijn vader vertrouwt mij en mijn vriend niet. Ik zit nu dus zes weken constant met mijn ouders en broertjes. Ik word enorm gepest, kriig regelmatig geen eten en weet echt niet hoe ik dit vol moet houden. Ik heeb bijna geen vriendinnen, want ik word op school ook gepest. Mijn enigstte vriendin wil geen vrienden meer zijn, omdat ik nooit meer kan afspreken (mag niet van ouders, zijn bang dat ik naar mijn vriend ga) Ik weet niet hoe ik zes weken in deze vijandige omgeving vol moet houden. Zijn er mensen met tips of ervaring?

11 reacties

Hoi,

Echt naar voor je dat je dit moet meemaken.

Ik zou het er met die vriendin over hebben! Want weet zij hoe het thuis bij jou gaat? Ze is alleen echt een vriendin als zij jou gaat helpen en je steunt.
En anders praat je er met iemand over die er echt verstand van heeft, zoals een therapeut. Misschien kan die je helpen en ook misschien met je ouders praten, want dit kan gewoon niet langer.

Maar waarom gaan jullie niet meer op vakantie?

Want misschien kan je naar zo'n soort beachkamp bijvoorbeeld! Dat heb ik gedaan met een vriendin!
Er zijn nog veel meer soorten kampen in Nederland. Zoek maar op op internet! :)
Dan zullen je ouders jou toch moeten vertrouwen?
En dan ga je met je vriendin, daardoor versterk je de band ook nog.
Op deze manier hoef je niet de hele vakantie thuis te zitten en heb je het super gezellig met je vriendin!
Maar je moet niet gaan 'vluchten' van je ouders, zo moet je niet de hele tijd denken, want je kan er nog wat aan doen!! :)

En om ervoor te zorgen dat je ouders je vriend wat meer kunnen vertrouwen, kan je hem vragen om bij jullie een keer te gaan avondeten! Dan kunnen jullie wat bijkletsen en dan kunnen zij elkaar wat beter leren kennen.
Het is een idee, je hoeft het niet te doen natuurlijk.

Kijk maar even of je wat aan de tips hebt!
Ik hoor het graag!! :)

Je staat er in ieder geval niet alleen voor! :)
Succes, je kant het!!

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Thaanx
Hoi,

Als je de tips goede ideeën vond en er werk van gaat maken, heb ik nog wat vragen voor je, zodat ik je dan weer verder kan helpen! Laat ook gewoon weten als je één van de tips geen goed idee vindt, want dan weet ik dat ook! Dan kunnen we ook weer een ander idee bedenken!

Ik heb hier wat vragen, hopelijk lukt het om ze te beantwoorden!! :)

- En? begrijpt je vriendin nu hoe het gaat? Steunt ze je nu goed en gaat ze je helpen?
- En waarom gingen jullie niet op vakantie?
Heb je al wat gevonden voor een soort kamp? Zou het mogen?
- Vind je vriend het oké om bij jullie een keer langs te komen om te gaan avondeten en om even bij te kletsen? Zijn je ouders ermee akkoord gegaan?

Ik hoor het nog wel!:D

Ik ga morgen 3 weken op vakantie, dus ben waarschijnlijk even onbereikbaar. Dus dan weet je waarom ik niet zo snel reageer. 🙂 Maar ik zal het proberen! Ik ben er voor je en ik ga je proberen hieruit te helpen, want het is vakantie en ik vind dat iedereen en dus ook jij een leuke vakantie moet hebben om op school weer goed te scoren!

Het komt goed!

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Hi,

Mijn vriendin is nog steeds boos. Ze reageert niet op berichten, en neemt haar telefoon niet op. We gaan niet op vakantie omdat mijn vader wat wil klussen. Een kamp mag niet, of ik moet het zelf betalen. Dat kan ik (nu nog) niet. Mijn vader heeft mijn vriend bedreigd, dus die wil liever niet langs komen. Ik heb ook drie broertjes en die zou ik er dan liever niet bij hebben. Ik heb liever ook niet dat mijn vriend langs komt tot mijn vader stopt met de bedreigingen.
Hoi,

Echt vervelend allemaal.
Ik zit nog even na te denken wat je anders kan je doen.

Heeft je vriend misschien vrienden? Want die zouden dan een feestje kunnen geven!
En dan zeg jij tegen je ouders dat je naar een feestje gaat van vrienden van school. (Ik weet niet of je ouders weten of je ook gepest wordt op school, maar als dat niet zo is, kan je gewoon zeggen dat het vrienden van school zijn.)
Je hoeft dan niet erbij te zeggen dat je vriend ook op dat feest is en je maakt nieuwe vrienden! Want vrienden van jou vriend, zijn ook jouw vrienden! Toch? ;)

En misschien kan je je vriendin ook uitnodigen! Daar zal ze toch geen nee tegen zeggen..? :)

Misschien helpt dit! :)

Ik blijf helpen en ik blijf ideeën bedenken totdat het lukt en goed gaat!
Succes!!

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Even voor andere leden hier bij de kindertelefoon: Jullie kunnen ook reageren! Misschien hebben jullie nog goede ideeën! 🙂
Hoi,

Jullie zijn al lekker bezig zie ik! Toch denk ik dat dit niet de oplossingen zijn.

Als ik jou was, dan zou ik naar Jeugdzorg stappen. Jouw ouders zorgen niet goed voor jou. Iemand met ervaring moet zorgen dat dit wel weer gebeurd. Als een kind is dat nog te lastig, dat kun je niet van jezelf vragen.

Ik snap het als je dit niet wilt, maar bedenk dan dit. Jouw ouders pesten je, geestelijke mishandeling. Jouw ouders houden je weg bij vrienden, kun je ook geestelijke mishandeling noemen. Jouw ouders houden eten weg, lichamelijke mishandeling, soort van.

Je kunt altijd de tips van @Anoniemertjee proberen, maar ik denk, sorry, dat die niet veel oplossen.

Gr. Pin
Het spijt me voor mijn late reactie. Ben al eens naar jeugdzorg gestapt, zijn langs geweest. Zij hebben toen gezien dat mijn vader me sloeg (gebeurt niet vaak) maar dat werd afgedaan als misverstand.

Ik geloof niet dat mijn vriendin langs wil komen, mijn ouders kunnen zich namelijk prima gedragen, dus gelooft zij me niet. Ik ben daar over heen. Laatst had mijn vriend een pizza avond met vrienden, en heb toen de tips van anoniemertjee toegepast, maar mijn moeeder belde om het kwartier. Bij grote feesten (commercieel georganiseerd) mag ik wel gewoon wegblijven, en vrienden in de buurt zijn okee, maar vrienden verder weg, in de buurt van mijn vriend, zijn off limit. Wel gaan ze nu negen dagen op vakantie, waardoor ik wat bewegingsvrijheid krijg.
Erg naar/vervelend!

Wat heeft jeugdzorg verder nog gedaan ?
Hoi,

Het spijt me dat ik heel lang niet mer heb gereageerd, maar school is weer begonnen en in de vakantie had ik het veel te druk.
Maar ik had deze tips gegeven, zodat je je zomervakantie nog kon besteden aan leuke feestjes met vrienden enzovoort! Omdat de mensen van de Jeugdzorg waarschijnlijk ook een keer op vakantie zijn, want ik ben ook een tijdje naar een psycholoog gegaan en die ging ook gewoon op vakantie, dus die hebben ook niet altijd tijd!
Maar nu is de school weer begonnen en de volwassenen moeten weer werken, dus je kan misschien naar een psycholoog gaan? Misschien kunnen de ouders van je vriend hebben zoeken voor een psycholoog, als je ouders niet willen meewerken?

Kijk maar even.
Ik hoor het graag hoe het gegaan is verder!

Groetjes,
Anoniemertjee 🙂
Hi, ik heb ook al heel lang niet meer op het forum gekeken. Ik heb een nieuw topic geopend,maar mijn problemen zijn nog niet opgelost. Ik snap dat jeugdzorg en psychologen niet altijd tijd hebben, maar dat jeugdzorgincident is alweer een paar jaar geleden. Zomervakantie is nog wel gegaan, maar met die vriendin is het niks geworden. Ik heb al nagedacht over psycholoog, maar ik heb het gevoel dat dat pas nut gaat hebben als mijn ouders er ook aan mee willen werken,

Reageer