Vraag

Geloven jullie in god?

  • 16 January 2023
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi, geloven jullie in een god? Of geloven jullie in de evolutietheorie? Dit is misschien heel random maar ben gwn benieuwd. Ik geloof in de evolutietheorie dus dat we van apen afstammen. 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Nee, totaal niet. M’n vaders familie is heel erg streng katholiek maar hij wil gelukkig niks meer met de kerk te maken hebben.

Ik heb verder niks tegen mensen die wel gelovig zijn, dat moeten ze helemaal zelf weten, maar ze moeten mij er niet mee lastig vallen.

Reputatie 7
Badge +15

Ik geloof metname in de wetenschap… maar ik heb bijv. Wel 2 kertingkjes met kruisjes , die veel betekenen , voor mij, en ga ( vaak ) met kerst / pasen / zo nu en dan ook ff naar de kerk… ook ga ik heel soms naar het kappeletje. Om even een kaarsje op te steken… maar geloven doe ik niet echt… 

 

gwn de wetenschap ;) 

 

w

 Mij_Niet_Gezien 

Badge

Ik ben christen maar geloof meer in de wetenschap.

De bijbel is eigenlijk een verhalenboek dat de mens doet stil staan bij het leven maar dat is allemaal niet echt gebeurd . Er zullen wel dingen kloppen maar de meesten niet.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik ben wel (vrijzinnig open) remonstrants en dat betekent dat ik Jezus heel waardevol vind als leidraad en zijn boodschap wel als bijzonder zie, maar een God die alles in 6 dagen heeft gemaakt en die alles aanstuurt, nee daar geloof ik niet in.Trouwens ik geloof vooral ook in persoonlijke ruimte en vrijheid, dus religies die zich bemoeien met geaardheid en abortus etc vind ik verschrikkelijk. Misschien is de natuur wel God. Dat het loopt zoals het loopt. Ik weet het niet. Niemand weet dat. Maar dat wat nu bewezen is is dat de evolutieleer goed aanduidt zoals het is gegaan. Niet voor niks heeft mijn kerk een poster “Mijn God begon bij de oerknal". Ik vind dat een hele mooie :)

 

Groetjes liefs Julian X

Badge

Ik geloof in gedeeltes, ik maak geen deel uit van geloven maar geloof wel in de schoonmaak van de aarde zoals ik het noem waarin alle zondenaars gestraft worden voor hun zonden. Ergens betwijfel ik het ook… Waarom zou god zijn creaties doden om hun zoden en achteraf zijn er nog mensen die dan weer zondes maken… veel denken bij mij, maar ook geloof! 

Reageer