Vraag

geloof

  • 23 August 2020
  • 5 reacties
  • 178 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben een jongen,  mijn fam is buitenlands en de meeste zijn moslim.

Mijn gezin niet meer en ik ben bij mijn geboorte gedoopt maar voel me niet christelijk.

Ik heb de hele tijd het gevoel als iets harram is in de islam dat slecht is als ik het doe en voel me er ook slecht bij.

Je merkt denk ik al dat ik dus iets meer aantrekkingskracht naar de islam heb.

Komt dit door mijn afkomst of echt door hrt geloof van mij zelf?

En als het geloof uit mij zelf is kan ik het niet aan mijn ouders vertellen want die komen uit een streng islamitisch land en daarom willen ze er niks meer mee temaken hebben.

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit

 


5 reacties

Badge

Hi,

Het zal ook wat met je afkomst te maken hebben. Jij hebt een grotere kans zo te denken dan een random puur Nederlandse Christen. Ik weet niet hoe je ouders zijn, maar ze zullen vast niet te boos worden als dit is wie je bent. Maar aangezien je nog jong bent om te bepalen welke religie je bij hoort, zou ik het gewoon nog afwachten met vertellen en kijken wat er gebeurt. Hoe dan ook, veel succes!

Gr. Kaasje123

Reputatie 6
Badge +7

Je hebt het opgepikt uit je omgeving, want islam of christelijk geloof komt niet uit de mensen zelf. Je omgeving doet iets, vindt iets, en dat spreekt jou meer aan dan het geloof van je ouders.

Ik zou wel eens vragen waarom je ouders vertrokken zijn uit dat land, want niet alle islam-aanhangers zijn even lief. Er zijn landen waar geldt dat als je een moslim bent, je er nooit meer uit mag stappen en daar staat zelfs de doodstraf op. 

Dat is in Nederland niet zo, maar voor je beslissingen neemt: bedenk of je daar graag bij wilt horen.

 

Je hebt het opgepikt uit je omgeving, want islam of christelijk geloof komt niet uit de mensen zelf. Je omgeving doet iets, vindt iets, en dat spreekt jou meer aan dan het geloof van je ouders.

Ik zou wel eens vragen waarom je ouders vertrokken zijn uit dat land, want niet alle islam-aanhangers zijn even lief. Er zijn landen waar geldt dat als je een moslim bent, je er nooit meer uit mag stappen en daar staat zelfs de doodstraf op. 

Dat is in Nederland niet zo, maar voor je beslissingen neemt: bedenk of je daar graag bij wilt horen.

 

Ze zijn weggegaan omdat er geen vrijheid is en dat de wet is gebaseerd op te islam dus bijv. : geen honden of katten.

Vrouwem moeten bedekt lopen over straat.

Dat zijn 2 lichte voorbeelden

 

Badge

hai,

ik ben ook moslim (13 jaar), het kan idd dat je meer naar islam toe gaat, je ouders moeten wel accepteren wat jou naar welk geloof toetrekt.

xxx Seta

Reputatie 2
Badge +2

Bericht verwijderd door De Kindertelefoon vanwege overtreding forumregel 2. Ga respectvol met elkaar om.

Reageer