Geld voor cijfers

  • 6 July 2018
  • 6 reacties
  • 227 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn moeder heeft mij een tijd geleden geld beloofd voor elke voldoende, als motivatie. Nu is het het eind van het jaar en breng ik het weer op, en nu wil ze niet het volledige bedrag betalen en als ik met haar in discussie ga dan verlaagt het bedrag alleen maar. Iemand tips?

6 reacties

Laat me nog geen eens beginnen over feit dat je daadwerkelijk geld wilt voor goede cijfers
Je zou goede cijfers moeten halen gwn uit jezelf
Je moeder bedoelde het volgens mij alleen als motivatie omdat je dat blijkbaar nodig hebt.
Wil je geld, zoek een baan
Ik vind het persoonlijk niet verantwoord dat je geld verwacht van je ma
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik snap WEL dat je het verwacht van je moeder, want ze heeft het beloofd. Echter kun je het misschien maar beter laten. Je hebt dat geld toch niet nodig, dus waarom problemen maken? Dat neemt niet weg dat je moeder je best een beetje naait. Als zij je geen euro’s wilt geven voor goede cijfers moet ze dit niet beloven. Zij is degene die een beloning heeft aangeboden. TS heeft hier niet om gevraagd. Dus hoewel jij zeker in je recht staat, kun je er niet zoveel aan doen.

Ik zou met haar in gesprek gaan en zeggen dat je die euro’s niet hoeft, maar ook duidelijk maken dat ze je niet blij moet gaan maken met een dooie mus. Je hebt voldaan aan haar criteria voor een beloning, maar dan weigert ze haar kant uit te voeren. Een persoon die ik niet zou vertrouwen. Op eigen houtje de regels veranderen als het haar uitkomt. Het gaat nu om iets kleins, maar het is het principe.
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -
@Angovis
Sure maar het is niet dat ik puur cijfers haal voor geld, het is meer dat ik er nu op terug kom en nu weigert ze te betalen.
(Ik ben 14, mag nog niet werken).
Je mag zeker wel werken ik ben 13 en ben al aan het zoeken omdat ik veel zelf moet betalen. Het klinkt bot maar dan moet je beter zoeken en bijbaantjes horen ook nie leuk te zijn. En ik zij je niet zorgen maken om geld voor cijfers want het is zowiezo bullshit dat je ouders geld moeten geven omdat jij anders niet je best doet ik zou als ik jou was niet klagen en niet zo lui doen.

Kindertelefoon haal dit bericht er alsjeblieft niet af anders komt ze nooit ergens met de instelling “ik kan niet werken me ouders geven wel geld” en het is goed als iemand een keertje eerlijk verteld dat het bullshit is dat kattenman daar geld voor krijgt

Groetjes ThomasDeTrein
@ThomasDeTrein,

loze beloftes doen (zoals de moeder van TS doet) is ook niet echt het goede voorbeeld geven :)

Ik ben het dus eens met @Daan.

Groetjes,
M&M's
Reputatie 3
Badge +8
Hey Thomas,

Ik zie het verband wat betreft dit probleem met een bijbaan en geld verdienen ook niet zo goed. TS heeft een afspraak met zijn moeder gemaakt waarbij toevallig geld betrokken is. TS heeft zich gehouden aan de afspraak en heeft dus volgens de afspraak recht op de afgesproken beloning (welke overigens door de moeder van TS is aangeboden). De moeder van TS weigert zich aan de afspraak te houden en dus komt hij hier om tips vragen.

Geld als beloning geven voor cijfers komt niet overal voor, maar dit is de keus van de ouder. Zijn moeder heeft dit aangeboden, maar zonder had hij ongetwijfeld net zo hard zijn best gedaan. Hij klaagt inderdaad, maar zou jij dat niet doen als een afspraak wordt verbroken? Je weet verder niet of hij lui is of niet.

Ik ben zeker met je eens dat TS gewoon kan werken, maar dat doet er hier toch niet toe? Het geld is nou eenmaal aangeboden daar kan TS verder niets aan doen.

Waarschijnlijk krijg jij geen geld als beloning voor goede cijfers en bestempel je het daarom als bullshit, maar je weet zelf toch ook dat dat niet fair is. Dat is hetzelfde als zeggen ‘omdat jij op vakantie gaat en ik niet, is dat bullshit’. Dat zou je ook niet zeggen neem ik aan. Er zijn nou eenmaal verschillen per persoon en gezin (gelukkig maar). Maar jij mag het zeker bullshit vinden dat er een beloning wordt aangeboden. Dat is je goed recht, net zoals alles bovenstaand mijn mening was 🙂.

Reageer