Vraag

geestelijk mishandeld

  • 13 November 2019
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo ik ben 14 jaar oud en ik heb het niet fijn thuis ik word elke dag uitgescholden voor kut hoer , slet, dikzak, je verziekt de boel dit dat en ik denk vaak over de dood of ze aan me zouden denken enso ik lig vaak elke avond huilend in bed en vaak als straf word mijn wifi uitgezet en telefoon afgepakt. ik ben ook een paar keer getrapt en geslagen ma dat gebeurd niet elke week wilt iemand mij helpen en/of tips?


5 reacties

Hoi

 

Wat naar dat het er thuis zo aan toe gaat. Niet ok hoe je behandeld wordt. Het was verstandig van je om hiermee naar het forum te komen. 

 

Ik stel voor dat je iemand in vertrouwen neemt rond je thuissituatie. Dat kan een docent zijn, je mentor, de huisarts, etc. Dezen zijn in veel gevallen al vaker aangesproken geweest rond persoonlijke problemen, en weten hier bij gevolg vaak raad mee. Als iemand hier rond benaderen je spannend lijkt, zou je de persoon die je graag aan zou spreken eventueel kunnen schrijven. 

 

Voor anonieme hulp kan je terecht bij de Kindertelefoon. Daar wordt er aandachtig naar je geluisterd, en kan er meegedacht worden naar een oplossing. Daarbij komt het luchten van je hart je vaak ten goede. Moest je wensen om doelgericht advies rond je thuissituatie, zou je evenwel terecht kunnen bij Veilig Thuis.

 

Zou je, op momenten waarop het er thuis erg heftig aan toe gaat, terecht kunnen bij een vriend(in) of familielid? Je zou bijvoorbeeld de nacht bij hen door kunnen brengen, of er een middag op bezoek kunnen gaan om tot rust te komen. 

 

Groetjes

Kenshin

nee het zal geen optie zijn om bij iemand 1 nachtje te slapen want mij n ouders doen alle deuren van buiten op slot zodat ik niet weg kan

Wat naar dat je zeg maar opgesloten wordt in je eigen woning. Zou je bereid zijn om het in vertrouwen nemen van een vertrouwenspersoon op school een kans te geven? 

 

Gr. Kenshin

Badge

hoi,

wow wat heftig zeg ik was dit onderwerp aan het opzoeken omdat het mijn moeder soms ook heel gemeen is maar dit is echt heel heftig.

ik zal als tip geven ga eens bellen met de kindertelefoon maar het je kan ook chatten.

ga actie onder nemen!!!

 

veel sterkte 

Reputatie 4
Badge +3

Dit gebeurt bij mij al zo’n 8 jaar of langer maar niks helpt..

Reageer