Vraag

Gastfamilie/Pleeggezin in het buitenland

  • 27 January 2020
  • 4 reacties
  • 167 Bekeken

Badge

Hallo! Ik ben een meisje van 14 jaar uit Nederland (natuurlijk) en ik zit een beetje met een probleem en heb daar een vraag over. Ik woon samen met m’n moeder want mijn zus van 19 Is het huis uit en mijn vader is aan longkanker overleden toen ik 5 jaar oud was.  Ik en mijn moeder hebben abnormaal vaak ruzie en praten we niet met elkaar. Ik heb Depressie en Social anxiety maar mijn moeder gelooft dat dus allemaal niet en vind het allemaal maar bullshit. Ik ben te bang om met proffesionals te praten (we hebben het met al over 15 therapisten en psychologen geprobeerd) vandaag was het eigenlijk wel de druppel en ik heb al meerdere keren aangegeven bij m’n moeder dat ik in een pleeggezin of gastgezin wil. M’n moeder is het daarmee eens en zegt dan vaak genoeg “zoek het uit op het internet etc”.  Alleen mijn droom is om naar school te gaan (als tiener) in Japan, Korea of Amerika.  Ik spreek de talen al met gemak en ik ben zelfs beter in Engels dan Nederlands. Ik wilde weten of het mogelijk is om bij een gastgezin of (foster home) in het buitenland te wonen en te verblijven.  Kan dat?


4 reacties

Hoii,

Dat kan! Je kan bijvoorbeeld een jaar naar school in Amerika of Engeland, je hebt verschillende bedrijven die zoiets aanbieden. Ik heb dit zelf ook gedaan, ik en een half jaar naar Engeland geweest, daar heb ik echt heel veel van geleerd en ook heel veel nieuwe mensen leren kennen. Wel zijn ze in Engeland erg streng en moet je ook een school uniform aan en in het gastgezin namen ze mij wel echt op in het gezin, ik kon de ouders alles vertellen maar ik moest ook in het huishouden helpen enzo. Ik zou het je wel heel erg aanraden!

Badge

Hoii,

Dat kan! Je kan bijvoorbeeld een jaar naar school in Amerika of Engeland, je hebt verschillende bedrijven die zoiets aanbieden. Ik heb dit zelf ook gedaan, ik en een half jaar naar Engeland geweest, daar heb ik echt heel veel van geleerd en ook heel veel nieuwe mensen leren kennen. Wel zijn ze in Engeland erg streng en moet je ook een school uniform aan en in het gastgezin namen ze mij wel echt op in het gezin, ik kon de ouders alles vertellen maar ik moest ook in het huishouden helpen enzo. Ik zou het je wel heel erg aanraden!

Mijn moeder wil me niet meer thuis hebben dus is er ook iets zoals Permanent in het buitenland bij een pleeggezin ofzoiets? Ik kan Nederland niet meer aan haha

Geen idee, ik weet niet hoe oud je bent, als je natuurlijk 18 bent kun je zelf gewoon uit huis en naar het buitenland. Ook kun je tot je 18 bent in een gastgezin en daarna uit huis denk ik?

Ik zie dat je pas 14 bent.. (ik ben 15 dus dat scheelt niet heel veel😂) dat je moeder je uit huis wil vind ik zelf wel raar. Wat je wel kan doen is naar een internaat in België gaan, je zit daar dan de hele week en evt. Kun je in het weekend naar huis, dit is misschien ook wel fijn omdat je dan je eigen taal kan sprek

Reageer