Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

gamen = vergeten

• 17 mei 2015
  • 6 reacties
  • 251 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Heey iedereen die dit leest
Heeft een van julie een oplossing voor mij
Ik heb veel mee gemaakt in mijn leven 
Ik probeer dit alles te vergeten door te gamen
Maar ondertussen ben ik denk nogal verslaafd
hierdoor heb ik vaak rusie met mijn moeder
Hebben nulie een oplossing om te stoppen met gamen
En iets om mijn problemen te vergeten

Crestr

6 reacties

Ik heb het soort van het Zelfde ik zou zeggen game met maten, velen hebben gezegd dat ik verslaafd ben/was zelfs de rechter van de rechtbank heeft dit gezegd maar ben ik dat wel? Nee.

Misschien een idee om doelen te plaatsen voor jjezelf, ga meer met je vrienden om/klasgenoten maak tijd voor ze. Bijvoorbeeld ik maak tijd voor vrienden na school loop ik nog rond in de stadsdeel centrum met me klasgenoten of als ik eerder vrij ben hang ik rond op school alleen omdat ik toch thuis zitten gamen...

Zou jij eigenlijk ook wel moeten doen, je zult vrijer voelen zorg voor contact op je heen en speel geen spellen waarvan je agressief van wordt maar lol kan maken 😉
Hallo,

Je schrijft dat je veel hebt meegemaakt en dat je dat probeert te vergeten door te gamen. Nu is het gamen ook niet echt een oplossing voor de problemen, want het zorgt voor ruzie met je moeder. Echt heel goed dat je ziet dat het zo niet langer door moet gaan en dat je op zoek wilt gaan naar een echte oplossing.
Ik weet niet wat je hebt meegemaakt, op zich maakt dat ook niet uit. Van mezelf weet ik dat het mij helpt om te praten over mijn problemen. Het neemt ze niet weg, maar het lucht vaak wel op. Wat denk je ervan om met iemand te praten? Misschien kan je dat zelfs met je moeder doen. Zo te lezen is jouw moeder niet echt blij met jouw gamegedrag. Ik denk dat ze jou graag wil helpen om in ieder geval alternatieven te vinden voor het gamen en misschien kan ze ook wat voor jou betekenen bij het oplossen van jouw problemen. Bij alternatieven voor het gamen kan je echt aan van alles denken: een baantje zoeken, nieuwe sport beoefenen, vrijwilligerswerk doen, vaker weg met vrienden, wat meer tijd in school stoppen, meer tijd doorbrengen met je moeder etc. Stel kleine doelen voor jezelf, dat maakt ze meer haalbaar.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Liefs!
Bedankt voor het reageren bepositive
Praten heeft tot nu toe niet erg goed voor mij gewerkt
omdat iedereen met wie ik praate alles doorvertelde
ik wil heel graag een baantje maar ben voor alles 1 jaar te jong
daarnaast maak ik lange dagen op school en daarnaast dans ik all
ik mag van me moeder niet meer dansen/sporten ookal wil ik dat graag
en all me vrienden zorgen juist dat ik meer ga gamen
maar hoe bedoel je klijne doelen?
Alsnog heel erg bedankt voor het reageren
Hoi hoi,

Wat vervelend dat praten tot nu toe niet goed heeft gewerkt. Ik kan me voorstellen dat het naar is als iedereen alles doorvertelt.. Wie is iedereen? Denk je dat je met je moeder kunt praten? Als het oplucht kan je hier op het forum ook een topic starten of je kunt met de Kindertelefoon chatten. Dat kan ook helpend zijn bij het maken van en eerste stap bij het praten met iemand.

Oh, dan zul je nog even moeten wachten met een baantje. Waarom mag je niet meer dansen/sporten van je moeder? Ben je het eens met haar mening? Kan je anders met haar praten en vertellen hoe je het graag anders ziet?

Je gamed (online) met je vrienden? Stel eens voor om iets leuks te doen in het echt?

Door kleine doelen voor jezelf te stellen maak je ze meer haalbaar. Ik bedoel: het is leuk dat ik een lijstje postte met allerlei dingen die je kunt doen, maar denk je dat ze op deze manier goed aan te pakken zijn? Doelen kan je kleiner maken door ze nauwkeuriger op te schrijven. Wat daarbij kan helpen, wat ik op school leerde, is de SMART geformuleerde doelstelling. Je kunt daarover wel informatie vinden op Internet. 🙂 Kortom: Doelen behaal je stap voor stap, je knipt ze in stukjes en maakt ze klein.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Veel liefs!
Thanks  :D
zelfde probleem...

Reageer