Gamen

  • 5 May 2019
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo.

Ik mag nooit van mijn ouders gamen zelfs niet eens in de weekend. Ik haal gewoon goede cijfers op school maar ik mag geen een onvoldoende halen en ik heb er 5 nu gehaald en bij elke kleine onvoldoende denken m'n ouders dat ik niet over ga. Waarschijnlijk is geen ene ouder zo idioot als die van mij. Paar maanden geleden gingen we op vakantie (naar een ander land) en kon ik dus niet gamen. Er was nog 2 dagen over van de vakantie en ik kwam thuis. Ik mag niet eens voor die twee laatste dagen gamen. Dat is toch dom. Weet iemand hoe mijn ouders zo kunnen zijn?

3 reacties

Hey!

Je ouders willen je nooit laten gamen en jij weet niet goed waarom.
Het kan zijn dat je ouders niet persé denken dat je niet overgaat als je onvoldoendes haalt, maar dat ze willen dta je toch wat marge hebt voor het geval het toch ergens misloopt. Het kan dus zijn dat ze eerst willen dat je al die dingen ophaalt voor ze zullen toegeven. Dat is echter niet hetgeen wat ik persé vermoed.

Heb je andere hobby's die je wel gewoon mag doen?
Misschien hebben je ouders iets tegen gamen in het algemeen, en vinden ze het te gewelddadig?

Ik denk dat het belangrijk is dat je hier eens over praat met je ouders, zo kun je eens horen waarom dat hun standpunt is en kun je ook uitleggen waarom je dit oneerlijk vindt.
Je zou dan al nu op voorhand kunnen afspreken dat je bv. éénbepaald weekend mag gamen en het andere gaat studeren. Probeer dan wel echt goed te studeren, zo kunnen je ouders zien dat je én gamet én goede punten blijft behalen.
Je zou eventueel ook eens af en toe bij een vriend(in) bij hen thuis samen kunnen gamen.

Lijken die ideeën je wat?
Groetjes
Lot
Reputatie 6
Badge +12

Ik agree met de schrijver hierboven op het meeste, hoewel het laatste idee niet zo goed is. Ten eerste. Je ouders zullen dat dan waarschijnlijk ook niet goed vinden. Ten tweede. Ik had zo’n vriend (game zelf ook veel hoor) die altijd als ik naar hem of hij naar mij ging afspreken heel gauw zijn telefoon tevoorschijn haalde en hop daar begon hij een uur te gamen. Ik deed daarna ook wel mee, maar om de hele dag/ het hele weekend te gamen is niet bepaald leuk. Zeker niet als de ander eigenlijk (zo goed als) alleen komt om te gamen. Misschien denk jij hier anders over maar ik vond dat nogal irritant.

Reputatie 6
Badge +12

Ow oeps dit is een jaar oud sorry niet gezien

Reageer