Vraag

egoisme van vader

  • 16 March 2023
  • 5 reacties
  • 103 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Hey, 

bij mij thuis is heel veel ruzie. het komt door mijn vader. sinds een jaar is hij heel egoïstisch wat nu ervoor zorgt dat iedereen hem haat. 

hij is niet gewoon egoïstisch van ‘ ik eet het laatste koekje zonder iemand anders te vragen’ , maar op een manier dat je zou denken dat hij de enige op aarde is. hij is bijvoorbeeld vreemdgegaan en zei als excuus tegen mijn moeder dat hij dat nodig had voor zijn mentale gezondheid en dat hij vond dat zei ermee om moest gaan. of hij zet de muziek in huis zo luid dat ik mijn en mijn broer niet kunnen leren voor school. als wij dan vragen of het zachter kan, wordt hij boos en zegt dat het ons probleem is. 

weet iemand wat ik kan doen met deze situatie? 


5 reacties

Reputatie 2
Badge

Hey 

 

Oh my god ik zou mijn vader ook haten als hij super egoïstisch is. Maar als je vraagt of de muziek wat zachter kan en hij doet het niet( is voor mijn gevoel ) egoïstisch maar gewoon plagen. Of pesten. Ik weet niet waarom je vader opeens egoïstisch is( misschien weet jij het wel ) want is hij misschien iemand kostbaars verloren? In ieder geval als het niet ophoud probeer met je vader erover te praten. Als je dat eng vindt dan doe het samen met je broer. Of met je moeder. Ik hoop echt dat je hier wat aan hebt en dat de rust in huis terugkeert

 

Cya jax

Reputatie 1
Badge +2

Zeg het tegen een ander familie lid totdat je vader zich bedeisd kan houden.

Reputatie 7
Badge +11

Heb je een update?

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 6
Badge +3

Mijn update?  Mijn vader woont niet meer thuis. Alleen gedeeltelijk.  Ik heb probeert met hem te praten, zoals @Jax voorstelde, maar hij vind dat ik niet zo respectloos met hem mag praten, omdat hij mijn vader is.  Hij luisterd niet eens naar mijn moeder en beweerd alleen maar dat zij de egoïst is die niet in staat is om ons op te voeden.  Ik heb geen flau idee wat hij wil, maat ben blij dat hij af en toe even niet bij ons leeft. 

Reputatie 7
Badge +11

Dat is beter dan eerst. Maar anders kan je een keer met de kt bellen/chatten. Ik wens je verder veel succes!

 

Liefs,

         M.

Reageer