Beantwoord

Een aardige vader die me slaat

  • 5 January 2019
  • 6 reacties
  • 439 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn ouders zijn gescheiden, ik ben dus de halve week bij mijn moeder en de andere helft van de week bij mijn vader. Bij mijn moeder gaat het altijd wel prima (althans vroeger niet maar nu wel) maar bij mijn vader is het vaak wat minder. Als hij boos is, slaat hij me. Dan raak ik wel eens bewusteloos en kom ik met wonden en blauwe plekken naar school. Ik heb het aan 3 vriendinnen vertelt. Ze reageerden allemaal super chill maar 1 vriendin zei dat als het zo doorgaat, mijn vader naar de gevangenis moet en ik uit huis word geplaatst. Ookal is mijn vader zo vaak boos en doet hij dit soort dingen, kan hij ook heel aardig en grappig zijn. Ik wil dus echt niet uit huis geplaatst worden! Ik heb geen vertrouwingspersoon en ik durf het absoluut niet aan mijn moeder te vertellen want dan wordt het alleen maar erger. Ik durf ook niet naar jeugdzorg of iets dergelijks te gaan, want ik ben bang op een boze reactie van mijn vader en rare reacties op school. Ik weet dus echt niet wat ik moet doen, help!
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 January 2019, 10:47

Bekijk origineel

6 reacties

Hey!

Zo te horen zit je in een nare situatie.

Zelf wil je niet om hulp vragen, omdat je niet bij je vader uit huis geplaatst wilt worden.

Zelf ben ik het niet echt met je eens. Je vader is natuurlijk niet alleen dat persoon dat als hij boos wordt je slaat, hij kan ook aardig zijn, dat begrijp ik. Misschien biedt hij zijn excuses wel aan nadat hij zoiets heeft gedaan.

Maar dat zou hij niet mogen doen. Jij zou een van de personen zijn van wie hij het meeste houdt op aarde en als je zo erg van iemand houdt dan sla je dat persoon niet. Ik weet dat je geen hulp wilt, maar ik raad je toch aan om daar om te vragen. Als dit nog langer doorgaat overschaduwt je vaders boze kant het en maakt zijn aardige kant niet meer goed wat hij heeft gedaan.
Hopelijk was dat een beetje duidelijk.

Heb je nog broertjes of zusjes?

Ik zou het fijn vinden om nog wat van je te horen!

Groetjes, Anoniempje
Hey,
wat vervelend voor je,
het gaat bij jouw thuis niet altijd goed, dat is heel vervelend.

als je echt bij je vader wilt blijven wonen, zul je met hem erover moeten praten.
als je dat niet durft kun je naar een vertrouwenspersoon op school gaan (heeft zwijgplicht).
hij kan je helpen met een oplossing vinden.

ik denk dat bij jullie een gezinscoach heel goed kan helpen.
voor meer informatie over een gezinscoach kun je op de site van legerdesheils kijken.
bij mijn gezin heeft het ook erg geholpen

xx A💖💖
Hey!

Zo te horen zit je in een nare situatie.

Zelf wil je niet om hulp vragen, omdat je niet bij je vader uit huis geplaatst wilt worden.

Zelf ben ik het niet echt met je eens. Je vader is natuurlijk niet alleen dat persoon dat als hij boos wordt je slaat, hij kan ook aardig zijn, dat begrijp ik. Misschien biedt hij zijn excuses wel aan nadat hij zoiets heeft gedaan.

Maar dat zou hij niet mogen doen. Jij zou een van de personen zijn van wie hij het meeste houdt op aarde en als je zo erg van iemand houdt dan sla je dat persoon niet. Ik weet dat je geen hulp wilt, maar ik raad je toch aan om daar om te vragen. Als dit nog langer doorgaat overschaduwt je vaders boze kant het en maakt zijn aardige kant niet meer goed wat hij heeft gedaan.
Hopelijk was dat een beetje duidelijk.

Heb je nog broertjes of zusjes?

Ik zou het fijn vinden om nog wat van je te horen!

Groetjes, Anoniempje


Hoi, ik heb nog 1 oudere zus van 16 jaar. Het is niet perse dat hij zijn excuses aanbiedt nadat hij zoiets doet, maar soms hebben we het ook gewoon heel gezellig met elkaar. Mijn zus sloeg mij vroeger ook maar dat is nu gestopt. Zelf wordt ze ook geslagen door mijn vader maar zij kan meer voor zichzelf opkomen dus bij haar is het wat minder. Ik vind het alleen echt heel eng om het aan iemand te vertellen.
Waarom vind je het eng?
Waar ben je bang voor?

Xx A
Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

Ik vind het eng omdat ik bang ben voor een boze reactie van mijn vader en nare reacties op school.
Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

Ik denk dat je niet bang hoefd te zijn voor vervelende reacties op school. Ik denk dat ze medelijden hebben.
Als je dat niet wild hoef je natuurlijk niets te vertellen aan de kinderen op jouw school.
Een vertrouwings persoon heeft een zwijgplicht dus kan niets vertellen. Zelfs niet tegen je mentor.

Het is vervelend dat je bang bent voor je vader. Maar als jij hulp krijgt word niet alleen jij, maar ook jouw vader geholpen.

Ik raad je toch aan eerst met je mentor te praten. Dat hoefd jouw vader niet te weten.
Je kunt je mentor vertellen dat je bang bent en samen een passende oplossing vinden.
Later kan jouw mentor een confrontratie aan gaan met je vader.

Als je het tegen je moeder verteld, is er zelfs een kans dat ze je niet meer naar je vader laat gaan of een rechtzaak opent tegen haar exman

Reageer