Vraag

Drankgebruik

  • 13 March 2018
  • 2 reacties
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyyy allemaal,
Mijn ouders zijn sinds een paar jaar gescheiden. Ik heb het hier niet mega moeilijk mee gehad en kon het wel accepteren. Maar sinds ongeveer een jaar of 2 is het contact met mijn vader steeds slechter geworden ook al wonen we 1 minuut bij elkaar vandaan. Na een jaar met heel veel ruzie hebben mijn broer en ik besloten daar niet meer heen te gaan. Ik heb het hier best moeilijk mee. Het is allemaal erger omdat mijn moeder te veel drinkt s'avonds. Niet dat ze dronken is maar soms wankelt ze en praat ze moeilijk. Ze op zo'n moment vaak opzoek naar ruzie. We hebben het al vaak met haar besproken maar ze zegt dat ze haar 'pijn' wil wegdrinken. Als we dan doorvragen daarover krijgen we nooit echt antwoord. Nou gaat mijn broer bijna het huis uit en blijf ik dus alleen met mijn moeder thuis. Ik zie hier best wel tegen op omdat ik nu nog steun bij mijn broer heb maar dat heb ik dan niet meer. Weet iemand hoe ik dit met mijn moeder moet bespreken? Ik wil haar ook niet het gevoel geven dat ik niet bij haar wil wonen in mijn eentje. Bedanktt xx

2 reacties

Hi,

Naar dat dit gebeurd.
Misschien kan je het erover hebben met je moeder en dan vraag je van te voren of je een gesprek met haar kan aangaan en dat ze alles ook antwoord.
Of je praat erover met je leraar, familie of je broer?
Van praten komen de beste oplossingen :)

Succes!
Groetjess, mij
het is erg belangrijk dat je moeder doorheeft dat ze jou pijn doet met 'haar verdriet wegdrinken'. praat er eens over met haar en bijvoorbeeld familie of hechte kennissen. vertel je moeder dat ze ook anders met haar verdriet om kan gaan. ze kan bijvoorbeeld naar een therapeut gaan, of iets leuks met jou en/of je broer kan gaan doen. als je ziet dat je moeder weer verdrietig wordt, fleur haar dan op met een stukje chocolade, een bloemetje of wat qualitytime. ook is het erg belangrijk dat je moeder met iemand kan praten over haar problemen. je kunt problemen beter oplossen, want als je ze wegstopt komen ze de volgende keer 2 X zo hard terug. ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel geluk en ik hoop dat het je goed vergaat.
X vera magenta

Reageer