depressieve vader

  • 7 April 2020
  • 7 reacties
  • 147 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

mijn vader is sinds een jaar of 3 zijn baan kwijt door allemaal ziektes. Daardoor is hij een tijdje depressief geweest (volgens mij nu niet meer, mijn ouders willen mij niks vertellen). Sinds toen is het thuis allemaal bergafwaarts gegaan. Hij heeft ook nog eens aggressie  problemen (Hij slaat mij of mijn broertje niet hoor) maar alles wat ik, mijn moeder of mijn broertje doe is fout. In zijn buurt voelt het alsof je op eierschalen loopt. Alles wat bij hem fout gaat ziet hij als een tegenslag en dan word hij weer boos en gaat hij met dingen (hard) gooien of deuren dichtslaan. Dan gaat hij weer naar bed (waar hij hele dagen inligt door de ziektes) en dan na een paar uur komt hij weer beneden. De thuissfeer vind ik heel erg naar dus daarom zit ik liever alleen op mijn kamer. Gelukkig had ik school om die thuissituatie te vermijden maar zit nu dus ook thuis. Mijn ouders hebben daarnaast ook nog wel eens ruzie maar dat is niet het grootste probleem. 
 

mijn vader is dus ook altijd aan het rusten waardoor ik sowieso tot 12 uur s’middags stil moet zijn. Maar ik moet nu thuis de online lessen volgen waardoor dat niet lukt en dan komt mijn moeder weer boos de kamer binnen. In 2019 heeft hij ook ruzie met vrienden van ons gehad waardoor we hun ook niet meer zien (ik mis hun heel erg maar mag geen contact met hun hebben).  Ik heb ook een Laar gezegd dat ik even het huis uit wil (bij oma en opa wonen bvb) maar dan lacht hij me uit en zeggen ze dat ik het hartstikke goed heb en egoïstisch ben.

 

ik zie dat mensen hierop met veel ergere dingen kampen dus voel me een beetje schuldig dat ik dit plaats, maar ik moest het even kwijt.


7 reacties

Mijn vraag is dus een beetje hoe ik ermee moet omgaan en hoe nu thuis voor afleiding moet zorgen?

Reputatie 5
Badge +4

Heb je al geprobeerd om met hem te praten? Het zou kunnen helpen. En je hoeft je niet schuldig voelen, want dit is ook erg. Je zou ook met vrienden kunnen gaan praten.

wat ook helpt is om te gaan wandelen, miss heb je dan wat afleiding. Tijdens Corona kan je hier niet heel veel aan doen, maar na Corona zou je het met vrienden of je mentor kunnen bespreken.

veel sterkte

xxx

Praten hebben we al wel eens gedaan maar daar houdt hij niet zo van. Wandelen ben ik nu de laatste dagen aan het doen en het lucht ook echt wel op! Dankjewel voor het reageren☺️

Badge +1

Hoi

 

Ik heb juist hetzelfde probleem! Ik weet eigenlijk ook niet hoe je ermee moet omgaan. Als mijn vader boos wordt ga ik gewoon in de tuin me verstoppen zodat hij zijn woede niet op mij kan uitoefenen. Mijn beste raad is om zijn ego te strelen door uit zijn buurt te blijven en niets te zeggen. Als je live lessen hebt ga je in je kamer zitten met koptelefoon. Ik weet niet hoe jou live lessen zijn maar mijn live les moet ik niet spreken en alleen maar typen. En als je de behoefte heb om bij je oma en opa te gaan inwonen zou ik eerst heel de situatie bij hun uitleggen. Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt! En veel geluk!

 

Groetjes

Cathie

Dankjewel en jij ook succes❤️

Reputatie 5
Badge +4

Hi gaat het nu beter met je vader?

 

Hii sorry voor de late reactie,

door quarantaine zijn we nu allemaal dingen thuis aan het verven enzo en soms wilt dat ook niet lukken (hij liet per ongeluk ook een duur iets van de muur vallen waardoor hij weer heel boos en verdrietig werd) maar de afgelopen paar weken gaat het al veel beter dan wanneer ik dat 

schreef.❤️

Reageer