'Dakloze in huis'

  • 9 January 2020
  • 2 reacties
  • 137 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

Ik ben 18 jaar geworden en heb al jaren lang een ingewikkeld moeilijk sociale leven gehad.

Toen ik 11 was veranderde mijn leven naar regenboogkleuren met vrolijke mensen omheen naar zwarte emo mensen. Om zo te zeggen:joy:

Ik had een onderbuurman die was verhuisd vanwege scheiding en ruzie met zijn vrouw.  Hij kwam af en toe naar boven om gereedschap te vragen. Maar mijn zus en ik werden er gek van, maar op een moment maakte wij een grapje van wie lef had om naar de onderbuurman te gaan. Ik durfde wel, maar dat was een groot fout beslissing. Hij kon de huur niet betalen en werd dakloos. Mijn grote zus en ik waren bang dat hij midden in de nacht aanbelde en nooit meer naar beneden zou gaan. Mijn moeder besloot om die vent in huis te zetten totdat hij een ander huis heeft. Ik vind hem een enge kale man:joy:

Het is nu al 7 jaar later en ik heb nog steeds sociale problemen gehad vanwege die vent. Hij had mijn zus geslagen en tegen de muur geduwd omdat hij een woede aanval had. En hij heeft een gat in een deur geslagen. Het lijkt wel normaal maar in de 7 jaren gedraagd hij heel raar, verslaafd aan roken (Ik ben allergisch van de rook), verslaafd aan gokken, veel boetes en schulden. Hij is nu zzp'er ,dus dat betekend dat hij moet werken om geld te verdienen. Maar af en toe heb ik het gevoel dat hij FAKET om thuis te blijven omdat hij rugpijn heeft of geen telefoon heeft voor de 12de keer:unamused: . Hij is stucadoor. Ik snap het wel, maar ik weet niet wat hij wilt. Hij verliest geld. Hij is ook vaker hier bij mij thuis dan op werkvloer. Dus eigenlijk ook dingen doen waar hij wilt van genieten en de realiteit en omgeving kapot maken? Luieren op bank en niks doen. Niet eens schoonmaken ofzo iets of koken voor iedereen of boodschappen doen. Er ligt overal troep in huis DOOR hem. Ik ben ook wel beetje sadistisch over dat hij weinig geld, omdat hij het verdient om uit huis te gaan.

Ik durfde met niemand erover te hebben omdat ik emotioneel onstabiel ben, dat niemand mij geloofd (en dat vanwege mijn moeder omdat zij overprotected is en dat ik mijzelf niet kan zijn, leegte in mijn ziel, uitgeput optimisme, depressief, etc. Ik ben heeeel erg onzeker over mijzelf. Ook omdat ik gepest ben. Ik praat echt amper en hou ervan om een vrolijk iemand bij mij in de buurt te hebben. Ook valt de realiteit weg en zit ik in mijn gedachtes vast en veel schuldig gevoel (komt door die vent), onstabiel in mijn omgeving aan te passen.

Al voor paar jaren woont mijn zus met haar vriend. En ik wil ook heel graag snel weg van huis want ik vind het echt niet meer leuk thuis. Ik wil wel thuis wonen, maar dan wil ik die vent niet meer zien. En hopen dat ik er iets kan doen dat hij weggaat. Hij was wel paar keer weggegaan van huis, maar blijft terugkomen. Dus zo gezegd, hij WEIGERT uit huis te gaan. Ik weet niet hoe het is met de financiën en met de status in huis. Ik hoop dat hij niet vast zit aan contract met zijn egoïstisch persoonlijkheid. 

Hij is echt tot heel laat op en zit de HELE nacht voor de laptop dingen te doen die niet belangrijk zijn. En dat terwijl mijn moeder boos op mij wordt als ik laat op wc zit of even ga drinken. Dan heb ik liever dat zij die vent aanspreekt.

Op deze dag en later is hij hier nog! Ik wil het niet meer hebben.

Dit is geen toekomst meer!

Even samengevat:

Gaat over die vent die 'manipuleert', ook geld heeft gestolen van mijn zus, ons kapot maakt (inclusief mijn moeder financieel), continue geld vraagt terwijl hij er zelf moet voor zorgen, verslaafd is aan roken en gokken (gelukkig heeft mijn moeder met hem daarover gehad over gokken), mijn zus 'mishandeld' heeft, denk ik dat hij psychische/mentale problemen heeft of echt supernraar doet(hoop dat hij ooit een psycholoog opzoekt), drinken weet ik niet. 

Mijn moeder doet deze periode ook vervelend en raar. Alsof zij mij niet wilt geloven hoe erg die vent wel niet kan zijn, aanspreken dat het heel raar is van alles wat ik zeg, niet toegeef als ik een feit zeg of klaag over hem, zij geeft haar eigen geld aan hem om freaky sigaretten te halen, ook veel voor de laptop zitten. Ik zit ook wel voor laptop maar ben veel bezig met school en dansen wat ik leuk vind.

______________________________________

Sorry dat het zo'n lange verhaal is. Ik heb het op mijn beste manier geschreven en kindvriendelijk. Ik ben gewoon boos en verdrietig dat het elke dag dit steeds herhaalt.  Ik heb bijna ook een woedeaanval gekregen gister dat hij gewoon levens liegt. (Wat ik zeg bestaat eigenlijk niet😂) maarja. Ik was ook weggelopen voor 3 uur om mijn hart te luchten en mijn zwarte tranen weg te halen en niet aangekeken worden door mensen.

Ik wil gewoon mijn verhaal kwijt en tegelijke tijd ook advies krijgen hoe het mogelijk is dat hij weer niet gek gaat doen en gaat liegen OF uit huis te krijgen. Misschien zal het aan ons 3 liggen dat we iets verkeerds vertellen wat een slecht impact heeft. Of ik. Ik geef ook toe en heb er ook beetje schuldgevoel van dat ik  iets zei of verkeerd zit dat hij raar doet. 

Ik hou van gezelligheid en een goed karakter in iemand. En vooral iemand die niet rookt. Ik heb ook totaal geen medelijden met iemand die rookt of drinkt. Ik zeg dus dat niemand boeit wat voor leven hem lijdt. En gewoon moet ook aanpassen voor iemand en een open hart moet hebben voor iemand die een gebroken hart heeft. Dus ik.

Als ik fouten heb gemaakt in het verhaal, laat het even weten.

Als je advies hebt, of een vraag of opmerking, of duidelijkheid, laat het weten. Vaak ben ik onduidelijk volgens vele mensen.

Als je de conclusie van het verhaal weet, laat het even weten. Ik denk dat ik echt een rotzooi van heb gemaakt.

Ik wil heel graag weten hoe ik me hierin kan veranderen. Want mijn realiteit is weg en ik zie geen gezelligheid. 

Nogmaals sorry dat het een lang verhaal is en bedankt voor het lezen.

EN sorry dat ik iets teveel persoonlijke informatie heb doorgegeven, maar ik hou het privé tussen jullie.

 

WOORDEN MET '.....' ER TUSSEN BETEKENT DAT MISSCHIEN NIET HET JUISTE TERM IS.


2 reacties

Als jij heel graag jou eigen verhaal kwijt willen, dan kan je gerust uiten hier in de reacties. Of dat jij ongeveer hetzelfde ervaring hebt, of iets anders en er bij willen geholpen, dat kan. 

Dan zit JOUW hart op het goede plaats. 

AND ALWAYS 'LISTEN TO YOUR HEART AND FOLLOW YOUR INSTINCTS '

AND OF COURSE

LOVE YOURSELF💜💙

Jij bent uniek en jij bent wie je bent

TAKE CARE OF YOURSELF!

Jouw huid is geen papier, snij het niet

Drink veel water en eet voldoende groentes en fruit! Als je het niet doet, heb je een korte levensloop. Moet ik eigenlijk ook doen.

 

 

Is die vent ondertussen het huis uit???

Reageer