Vraag

(Christelijk) geloof


Reputatie 4
Badge +3

Hoi mensjes, ik ben 13 jaar en ik geloof in het Christendom (God, Jezus & de heilige Geest). En ik wil dichter bij God/Jezus komen.

als je niet gelovig bent is dit misschien een lastige topic, maar je mag natuurlijk altijd reageren en meedenken <3

Oke ik wil dus dichter bij God/Jezus komen. Eerst was ik er niet zo mee bezig, alleen na deze afgelopen 2 maanden heb ik pas door hoeveel ik hem nodig heb. 

er zijn ook niet veel Christenen die ik persoonlijk ken. veel van mijn klas en een deel van mn familie is niet Christelijk. ik ga wel eens naar de kerk. daar voel k me echt op mijn gemak. alleen gaat mn BFF ook altijd mee (ook gelovig), maar die kan vaak niet. en dat hebben we geen vervoer aangezien mijn moeder nogsteeds last heeft van de gevolgen van K@nker. 

dus ja hebben jullie tips ofzo??? (i know niet een hele goeie topic maar ja)

alvast bedankt! <3

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.

 

 


16 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Hey, dit is mijn eerste reactie in alweer 3 maanden… oei oei oei
 

Ik ben zelf niet gelovig, of kom toch uit een niet gelovig gezin.

 

Heb je enig idee waarom je net nu dichter bij god en Jezus wilt staan? Heeft het iets te maken met de ziekte van je moeder? Of met je mogelijke transseksualiteit? Of nog wat anders natuurlijk, kan altijd handig zijn omdat alvast te weten…

 

Shqdow

Reputatie 4
Badge +3

Heyy @TheShadowOfMortis 

ik weet het eigelijk niet. Ik heb het gevoel dat ik dichter naar hun toe moet gaan. 

Reputatie 1
Badge

Hai,

Ik ben ook christelijk en ik denk dat het wel goed is om naar de kerk te blijven gaan maar, d ekerk is niet het enige wat je dichter bij God kan brengen. Iets goeds wat je sowieso altijd en overal kan doen is bidden. Gewoon met God praten en je gevoelens uiten. Dit hoeft niet perse hardop want God hoort je ook als je in je hoofd tegen hem praat. Daarnaast is de bijbel lezen ook iets heel belangrijks. En God aanbidden doormiddel van bijvoorbeeld voor hem zingen of itjd voor hem apart te leggen. 

Het is niet altijd makkelijk maar God is wel heel blij als je het doet en Hij luistert altijd naar je!

 

Groetjes

Annoootje

Reputatie 4
Badge +3

Heyy @Annoootje 

Bedacht voor de tips.

Ik luister/zing de liedjes van trinity (Christelijke band)

Voor de rest probeer ik wel tijd aan de kant te leggen maar dat lukt dan meestal niet. Heb je hier nog tips voor misschien?

 

Openbaar vervoer? Ik ben ook christen, maar ik kan lopen naar de kerk. Heb je al een oplossing? 

Meer tijd? Nou zondag is in principe een heilige dag… misschien dat je dan meer tijd voor ze kan maken? En je kan als je gaat fietsen naar school bijvoorbeeld christelijke liedjes luisteren. En als je gaat slapen nog even bidden. En zingen. En als je wakker wordt bidden? Heel veel succes!!

Onnodige quotes verwijderd. 

Reputatie 4
Badge +3

Heyy @JooJootje 

Bedankt voor de tips, ik ga het zeker proberen

Heb nog geen oplossing voor het vervoer gevonden. Ik moet 30 min rijden naar mijn kerk. Want in mijn dorp hebben we ook wel een kerk maar daar voel ik me niet thuis  en bij die andere wel

Badge

hey ik ben zelf ook christelijk. Er zijn veel online kerkdiensten dit weekend begint opwekking ook. Dan zijn er online ook veel leuke diensten voor kinderen, tieners en jongeren.

 Kan je niet met iemand anders mee rijden uit die kerk?  Er is vast wel iemand die je mee wilt nemen. 

Reputatie 4
Badge +3

Heyy @bloem56 

Ja m'n ik kan wel met m'n BFF meerijden maar die is er vaak niet (i.v.m gescheiden ouders) ook heeft haar moeder een ziekte (vaders wilen er niks mee temaken hebben (niet gelovig)) dus dan kan ik maar 1 keer in de zoveel weken gaan.

Reputatie 1
Badge

 

Heyy @JooJootje 

Bedankt voor de tips, ik ga het zeker proberen

Heb nog geen oplossing voor het vervoer gevonden. Ik moet 30 min rijden naar mijn kerk. Want in mijn dorp hebben we ook wel een kerk maar daar voel ik me niet thuis  en bij die andere wel

Het is inderdaad lastig om tijd apart te leggen, dat vind ik ook. Vooral omdat tijd iets is wat je niet meer terug kan winnen maar wat ik probeer is er voor tezorgen dat het eerste wat ik op een dag doe de bijbel lezen is al is het maar een klein stukje. Dit helpt mij om de dag op een nuttige manier te starten en is voor mij wel effectief. Ook probeer ik over alles met God te praten; hoe mijn dag was, wat ik van een gesprek vind dat ik gehad heb, hoe het op school gaat, enz. ik hoop dat dat helpt?

Misschien kan ook nog andere christelijke liedjes opzoeken, er zijn namelijk een heleboel mooie liedjes die je misschien ook wel kunnen bemoedigen! Misschien beginnen bij de band Sela? En als je ook van engelse muziek houdt kan je ook liedjes van Lauren Daigle proberen of liedjes van Maverick city.

Badge

Zelf lees ik iedere dag uit de bijbel, ook al is het maae vijf minuutjes

Je kunt vaak bidden, en daar eventueel een vast tijdstip voor inplannen

Er zijn leuke christelijke tijdschriftwn, als BEAM

Je kunt er filmpjes op YouTube over kijken

Of christelijke muziek luisteren

Doe wat bij jou past!

Reputatie 4
Badge +3

Hey @Robi12 

Ik ben ook christelijk. Wat @Jedidja  al zij uit de bijbel lezen. Je kan ook een bijbels dagboekje kopen.

Je kan ook korte preken luisteren.

Ik zie dat dit topic al een tijdje hier staat maar misschien heb je er wat aan 

Reputatie 2
Badge

Hoi mensjes, ik ben 13 jaar en ik geloof in het Christendom (God, Jezus & de heilige Geest). En ik wil dichter bij God/Jezus komen.

als je niet gelovig bent is dit misschien een lastige topic, maar je mag natuurlijk altijd reageren en meedenken <3

Oke ik wil dus dichter bij God/Jezus komen. Eerst was ik er niet zo mee bezig, alleen na deze afgelopen 2 maanden heb ik pas door hoeveel ik hem nodig heb. 

er zijn ook niet veel Christenen die ik persoonlijk ken. veel van mijn klas en een deel van mn familie is niet Christelijk. ik ga wel eens naar de kerk. daar voel k me echt op mijn gemak. alleen gaat mn BFF ook altijd mee (ook gelovig), maar die kan vaak niet. en dat hebben we geen vervoer aangezien mijn moeder nogsteeds last heeft van de gevolgen van K@nker. 

dus ja hebben jullie tips ofzo??? (i know niet een hele goeie topic maar ja)

alvast bedankt! <3

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.

 

Hi Robi12,

ik ben 14 en ook christelijk. ik vind het ook lastig. vooral omdat ik mezelf erop betrap dat ik alleen bid als ik Hem nodig heb en ik vergeet Hem te bedanken. 

Mijn tips:

Ga elke zondag naar de kerk.

luister christelijke muziek (er bestaat ook leuke christelijke muziek, zoals ‘For God is with us’ van For KING & COUNTRY  uit de playlist :

 Dank elke dag voor alles wat hebt en bid voor alles/iedereen als je/die mensen het nodig hebben.

Koop een jongerenbijbel/vraag je ouders er een te kopen en lees er elke dag uit.(je kan er ook een doen met vragen of opdrachten zodat het niet zo saai is en je je er beter op consentreert.

Ga naar kategasatie. (geen idee of ik het goed heb geschreven.) dat is een keer in de week in de avond en dan ga je kletsen en spellen spelen over het geloof met kinderen van jou leeftijd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. 

Groetjess Abby.

Reminder: God loves you, always and forever. No matter what.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. In dit topic zitten al wat antwoorden 

En ook is het zo dat er genoeg kerken zijn waar je als wie dan ook altijd warm en hartelijk welkom  bent gewoon zoals je bent. Zoals remonstranten of de doopsgezinden. Ook de oud-katholieken zijn heel open minded. 

Daar kun je dus ook je christelijke identiteit met alle ruimte voor  je geaardheid vieren. 

https://www.remonstranten.nl/

https://doopsgezinden.nl/

https://oudkatholiek.nl/

Groetjes liefs Julian X 

 

Hi dit is ook mooi. Vooral het titelnummer.  Onze voorganger liet het horen.

 

Misschien beetje een late reactie, maar geloof is niet iets waarvoor je een kerk nodig hebt. Begrijp me niet verkeerd hoor, want in de Bijbel staat dat we mensen nodig hebben om geloof te delen. Dit kunnen ook bijvoorbeeld vrienden zijn. 

Het is al super mooi dat je het verlangen hebt om voor Jezus te kiezen en een diepere relatie met Hem aan te gaan! Je kan bijvoorbeeld elke dag gewoon even een half uurtje vrij zetten voor Jezus. Je kan dan gaan zingen, bijbel lezen of bidden. Ook kun je met andere mensen over geloof praten! Je hebt op instagram heel veel christelijke groepsappen, waar je vragen kunt stellen maar ook kunt leren van elkaar! 

Je mag iedergeval weten dat God er altijd is, ook als je Hem niet voelt! Hij wacht op jou en kan niet wachten tot je naar Hem toe gaat! Keep going, je doet het heel goed!! 

Liefs van mij!! 

Reageer