Vraag

broertje met woeden aanval

  • 2 October 2018
  • 6 reacties
  • 167 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik kan er echt niet tegen ikzelf ben 1 jaar ouder dan me broertje. En hij zit me helemaal uit te schelden, te slaan en vooral altijd chanteren. Hij doet het elke dag dag maakt niet uit met wat. Bijvoorbeeld hij vraagt: 'kan wat water voor me pakken'. Terwijl ik me huiswerk doe en hij tv zit te kijken. En dan zeg ik nee ik zit mijn huiswerk te doen. Daarna hij wordt helemaal gek gaat hij opstaan en schreeuwen: 'Jij gaat nu wat water voor mij halen'. En soms ga ik dan met hem in discussie want ik vind het gewoon echt niet kunnen, als hij zich zo toont op school bijvoorbeeld, schaam ik me dood. En hij slaat me ook enzo. Ik wil er ook niet met me ouders over praten omdat hij me daarbij ook chanteert. Dan zegt hij; 'Als je het tegen papa en mama verteld ga ik dit en dit vertellen'. En dat wil ik niet want dan krijg ik ook problemen. Ik heb het wel een paar keer verteld over die woeden aanvallen en dat hij naar een psygiator moet gaan ofzo, maar daar is niks van gekomen. Ik hou natuurlijk heel erg veel van mijn broertje, ik schrik er gewoon van als hij dat doet. En dan krijg ik echt een heel naar gevoel.

weet iemand wat ik moet doen 😞

6 reacties

Hey,
het gedrag wat je broertje vertoont, is echt neit normaal. Dit is wel echt iets wat je tegen je ouders moet vertellen en je moet je niet laten beïnvloeden door het chanteren wat hij doet. Dit zijn wel dingen die hij echt niet kan maken.
Jonah
IIk snap dat je niet wilt vertellen omdat jij dan okk problemen krijgt. Maar dat moet je toch done want dan krijgt hij hulp. En als het bij dreigementen blijft, is hij waarschijnlijk al vergeten dat hij iets over jou wilde zeggen tegen je ouders
Hoi

Niet fijn dat je broertje zo doet. Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat hij bepaalde dingen over jou tegen je ouders zegt, maar zoals bovenstaande reacties aangeven, lijkt het me nuttig om dit toch met je ouders te bespreken. Het gedrag van je broertje is niet ok, en het lijkt me voor iedereen beter dat hier iets aan gedaan wordt.

Groetjes
Kenshin
hey,

ik denk dat je het toch het beste met je ouders kan bespreken.

als ze boos worden op dingen die jij heb gedaan gaat dat na een tijdje wel over, dat kan ik je verzekeren want je ouders zijn ook kinderen geweest en hebben toen ook fouten gemaakt.

daarnaast als je het niet verteld zal dit niet zomaar ophouden en blijft het langer doorgaan..

@Daniel300 als jij graag advies wil over jou situatie zou ik een apart topic maken.
hoi

ga nooit in discussie van dat je dat niet gaat doen. blijf zwz rustig probeer vooral geen discussie in te gaan. ik had dat ook... ik zij altijd nu even niet ben met iets belangrijks bezig vraag het later nog maar een keer. meestal vergat hij het daarna te vragen omdat ie het zelf wel moest gaan doen. en je zegt geen nee dus hij kan niet discuseren omdat je geen nee zegt maar je zegt ook geen ja... en als hij toch gaat discuseren zeg je ja vertel maar. dan wilt ie het niet meer omdat het lijkt dat je het niet erg vind dat je ouders dat weten.

zo deeh ik het altijd het kan ook zijn dat het niet werkt

groetjes
bella
Hoi

Niet fijn dat je broertje zo doet. Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat hij bepaalde dingen over jou tegen je ouders zegt, maar zoals bovenstaande reacties aangeven, lijkt het me nuttig om dit toch met je ouders te bespreken. Het gedrag van je broertje is niet ok, en het lijkt me voor iedereen beter dat hier iets aan gedaan wordt.

Groetjes
Kenshin


je hebt volledig gelijk, ik heb ongeveer het zelfde probleem maar mijn broertje wordt niet alleen boos maat probeert me knock out te slaan.
uit eidelijk slaan ik hem bijna knock out maar dat wil ik helemaal niet doen. Dus als iemand advies heeft hoor ik het graag.

Reageer