Broer 5 week thuis HELP!!!

  • 3 July 2018
  • 8 reacties
  • 327 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Je ziet het al... mijn broer is 5 weken lang thuis.
Ik ben bang voor hem. En ik krijg al stress als ik weet dat hij in de buurt is...
Hoe zorg ik dat ik kan ontspannen?
Hoe kan je iemand ontlopen als ie je bijna zo wat stalkt?

Hij is er sinds gister en ben nu al kapot moe door hem...

Hoe kan ik de volgende 4 weken nog vol houden???

Help alsjebelieft!!!
.
Groetjes

8 reacties

Waarom ben jw bang voor hem?
Als ik jou was zou ik naar mijn ouders toegaan om ze te vertellen wat er aan de hand is en vragen of je misschien een tijdje bij een vriensin mag slapen. Ik weet natuurlijk ook niet wat de situatie is maar je moet er altijd mee naar iemand toe gaan. Misschien een hulp lijn. Of je belt iwmand van de kindertelefoon ofzo
Mag ik vragen waarom je bang bent .cje hoeft niet te zeggen.
Misschien helpt het om erover te praten met je ouders zo niet kan je zelf proberen rustig in en uit te ademen en afleiding zoeken misschien met vrienden afspreken ofzo ik geloof best dat je het kan volhouden alleen is het mega zwaar en klote maar doe ke best en het helpt maar wat ik aan raad als je zo in eens bang bent dat je zorgt dat je adem haling rustig word

Heel veel sterkte

X lian
Hoi
R2004 en lian

Ik ben bang voor me broer vanwegen dat hij me mishandelt heeft. En tich keer bedrijgt heeft met messen, hamers etc. Dus ja dan woord je op een gegeven monent gwn bang
Hoi!

Je bent bang van je broer. Als hij jou mishandelt en bedreigt met messen en hamers, is het begrijpelijk dat je bang bent, en is het belangrijk dat je veilig bent.

Weten je ouders dat je broer dit bij je doet? Wat je broer doet is niet normaal, en voor de veiligheid van je gezin lijkt het me van belang dat zij hiervan weten.

Heb je hulp gehad na de mishandeling? Mishandeld worden kan een grote impact op je hebben, en er met iemand over praten kan helpen. Bij de KinderTelefoon zijn ze ook altijd bereid naar je te luisteren. Je kan met ze bellen of chatten. Meer info daarover vindt je hier.

Je kan dit aan je mentor vertellen. Die kan je helpen om ervoor te zorgen dat je je thuis fijn en veilig voelt. Het is niet de bedoeling dat je thuis bang bent. Thuis zou een plek moeten zijn waar je graag bent.

De KinderTelefoon kan je ook doorverwijzen naar organisaties die je kunnen helpen voor een veilig thuis. Daar vind je hier meer over.

Als je broer te ver gaat, en je bent in gevaar, mag je altijd het noodnummer 112 bellen.

Groetjes
x
Hoi 100divergent11

Nee mijn ouders die geloven het niet hij is namelijk buiten mij zoon lieve jongen die niks verkeerd doet.

ik heb geen hulp gehad na die mishandelingen. Dat hoeft ook niet tenslote is er geem volwassene die me gelooft.

Ik heb met kt gechat maar zij zeggen alleen zorg er voor dat je activiteiten buiten huis gaat doen.

Groetjes...
Wat vervelend dat je ouders je niet geloven. Het lijkt me heel frustrerend om je broer te zien als lieve jongen als er andere bij zijn, terwijl hij jou heel veel pijn kan doen.

Heel frustrerend dat volwassenen je niet geloven. Kan je dit met je mentor of huisarts bespreken? Je mentor of huisarts zou met je ouders kunnen praten. Het lijkt me aangewezen dat je met iemand praat, want hier alleen mee blijven zitten is helemaal niet fijn.
Hoi 100divergent11

Ja het is super frustrerend dat me ouders me niet geloven.

Ik ga het niet aan me mentor vertellen. Ik heb geen klik met haar dus dan ga je zk zo iets niet zeggen. En me huis arts hen ik in die jaren dat hij me huis arts is pas een keer gezien dus dat woord hem zeker niet.

Het is misschien slim om er een keer over tepraten. Maar dan moet ik over die drempel heen gaan
Eens je die drempel overwonnen hebt, kan het beter gaan. Ik ben ervan overtuigd dat jij je veel beter zal voelen als je hier met iemand over gepraat hebt.

Je kan naar je huisarts gaan, info vragen over iets zoals bv. de pil, en uit dat gesprek uitmaken of je je fijn voelt bij je huisarts. Op die manier leer je je huisarts beter kennen, en kan je proberen aanvoelen of je je verhaal bij hem / haar kwijt wilt.

Op zich is een huisarts iemand waar je naartoe kan stappen, ook al heb je die al een lange tijd niet gezien, en je verhaal doen, maar het is begrijpelijk dat je de huisarts eerst wat beter wilt leren kennen.

Reageer