Borderline-moeder

  • 4 November 2017
  • 5 reacties
  • 627 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey beste allemaal,
Ik zit al een tijdje in een rotsituatie. Mijn ouders zijn nu gescheiden, maar het idee en het bijpassende gedrag is er nu een jaar. Mijn ouders zitten midden in een vechtscheiding en Jeugdbescherming komt regelmatig over de vloer. Mijn moeder is al superlang niet de moeder die een kind zou willen, ze is altijd al agressief geweest, ze heeft altijd van die moodswings gehad. Om simpel te zeggen voldoet ze aan alle eisen van borderline. Mijn moeder heeft ook vanaf ongeveer groep 8 gezegd dat ik en mijn vader iets zouden hebben. Dit verhaal heeft ze, grof gezegd, door lopen lullen in de moskee. Dit was na de scheiding, dat ze openlijk dit soort smerige uitingen uit. De mensen daar houden van sensatie maar dit is natuurlijk een stapje te ver. Mijn moeders kant van de familie is ook zwaar narcistisch en iedereen heeft borderline trekjes. Ze hebben geen idee hoe erg ik en mijn 3
broertjes kapot worden gemaakt. Ik heb gesproken met de moeder van mijn moeder en die heeft haar
gedrag totaal verdedigd! Ik voel me erg achtergelaten en minderwaardig. Ik ben regelmatig
mishandeld door mijn moeder. Ik heb dit aangegeven bij Jeugdbescherming, maar die
vrouw ziet alleen een zielig vrouwtje die fysiek en mentaal kapot is gemaakt door haar agressieve
man. Ik ben kapot en ik eet alles weg. Ik word steeds dikker en dat maakt mij heel erg onzeker
naast mijn dunnere vriendinnen.
Wat kan ik doen? Ik heb een borderline moeder, ze
wil geen onderzoek doen en Jeugdbescherming trapt in haar valse praatjes. Ze heeft aangegeven dat ze geen probleem heeft om mijn oudste broertje en mij uit huis te laten plaatsen. Mijn 2 jongste broertjes heeft ze compleet gemanipuleerd dat ze niet eens bij mijn vader willen zijn. Ze maakt mijn vaders familie, vader, broertje en mij helemaal zwart bij mijn broertjes en haar vage familie en vrienden.

5 reacties

Hoi!

Je moeder doet helemaal niet leuk tegen jou en je oudst broertje, en de Jeugdbescherming trapt in haar valse praatjes. Dat is heel frustrerend, zeker omdat jij de moed hebt gehad om naar Jeugdbescherming te gaan (wat een hele goede stap was). De Jeugdbescherming heeft er jammer genoeg niet veel aan kunnen doen.

Hoe bevindt je vader zich in dit verhaal? Zie je hem vaak en besteedt hij nog aandacht aan jou en je broertjes? Hij kan je helpen en steunen, en misschien is bij hem wonen een optie?

Ook al heeft je moeder borderline en lijdt ze onder het hele scheidinggebeuren, dat geeft haar nog steeds niet het recht jou en je broertjes zo te behandelen. Blijf maar aankloppen bij Jeugdzorg en zeg dat het er niet op verbeterd is, en zeg dat je het niet langer meer uithoudt. Je moeder verpest het thuis voor je, en dat is geen goede situatie om in op te groeien.

Kan je met je vader naar Jeugdzorg? Of met een vriend of vriendin, iemand die je kent en vertrouwt? Een vertrouwenspersoon?

Weet je mentor hiervan? Je mentor gaat misschien meer naar jouw kant van het verhaal luisteren, en de kant van je moeder meer achterwege laten, aangezien het hier niet alleen om haar gaat. Het gaat ook om jou, die een betere thuissituatie verdient.

Daar zou ik mee beginnen, een gesprek met je mentor. Durf je dat?

Groetjes
x
Hey,
Ik ga binnen een maand bij mijn vader wonen. Jeugdbescherming is ingeschakeld nadat er vechtpartij was tussen mij en mijn moeder. De politie is gebeld en heeft speodhulp (spirit) ingeschakeld. Daarna heeft speodhulp het stokje doorgegeven aan Jeugdbescherming. Mijn vader is een geweldige steun geweest en ik heb daardoor ren moeder en vader in 1 gekregen! Ik ben heel bang voor mijn 2 jongste broertjes dat hun mijn vader niet meer te zien krijgen en dat hun totaal worden gebrainwashed. Mijn vader probeerde zoveel mogelijk aandacht te besteden aan ons, de kinderen. Ik ben hopeloos, Jeugdbescherming kan niks voor ons betekenen. Ik voel me heel onveilig en mijn telefoon is afgelopen week ook kapot gegooid door haar. De reparatie moet nog vergoed worden. Hoe doe ik dit? Ik ben zeker bang voor haar en ben vroeger regelmatig mishandeld. Ik heb deze week een afspraak met mijn decaan, mentor, ouders en Jeugdbescherming. Ik ben heel bang om mijn broertjes niet te zien en dat ze hun zo zal manipuleren dat ze mij vies zullen aankijken. Wat kan ik daar tegen doen? Z
Je gaat binnen een maand bij je vader wonen, dat is goed nieuws, toch? Je vader is een geweldige steun voor jou, dus dat komt wel goed denk ik. Gaan je broertjes ook bij je vader wonen?

Jeugdbescherming kan niets voor je betekenen zeg je, maar hebben zij niet geregeld dat jij bij je vader kan gaan wonen? Of hebben jij en je vader dat zo beslist?
Jeugdbescherming ontfermt zich vast ook over je broertjes. Als je moeder zich zo gedraagt dat ze jou aanvalt en je telefoon kapot gooit, kan Jeugdzorg het niet riskeren daar 2 kinderen te laten wonen. Zo zie ik het.

Je bent vroeger regelmatig mishandeld, ook door haar? Weet Jeugdzorg dit?

Je kunt tegen je decaan, mentor, ouders en Jeugdbescherming alles vertellen wat je hier verteld hebt. Vertel maar waar je bang voor bent, en waarom je liever bij je vader gaat wonen. Vertel ook maar dat je je broertjes op een veilige plek wilt hebben, zodat e niet gemanipuleerd kunnen worden.
De mishandeling vermeld je ook best, en je kapotte telefoon ook. Ze kunnen je hiermee vast verder helpen.

Groetjes
x
Hii!
Ik ben net nieuw en zag je bericht voor bijkomen. Ik heb precies 't zelfde... Mijn moeder is ook een borderliner en mijn zusje woont nog bij haar. Ze had mij uit huis gezet in februari en woon nu bij mijn vader. Ik zoek juist tips of iets wat ik kan doen om mijn zusje daar weg te halen. Mijn tip aan jou, kom zelf eerst tot rust en kijk dan of je weer contact kan leggen. Klinkt moeilijk na alles wat er gebeurd is maar ik doe dat nu ook en kan overmorgen mijn zusje weer zien. Je broertjes moeten daar ook weg... Anders gaan hun 't zelfde meemaken. Wat ook belangrijk is om geduld te hebben. Je moeder is je nu kwijt zeg maar en dat verwerkt ze nu. Ze gaat dit reageren op je broertjes en hun gedrag past zich aan als je te lang want voor actie. Ik wacht nu al te lang. Mijn vader is veel aan 't werk en kan niet tot mijn moeder doordringen. Ik probeer dat wel te doen. Ik hoop dat dit je een beetje helpt.
Mijn zusje is al veranderd... Grijp in en zorg dat dat niet gebeurd bij jou broertjes! Je kan heel veel bereiken met je vader. Ik ben er voor je als je iemand nodig hebt.
XXX
Lieve Lieveronbekendx,

Ik herken me erg in je verhaal. Mijn moeder is in september 2017 gediagnosticeerd met Borderline. Ik ken de moodswings, die zo frustrerend zijn dat je er gek van wordt, ik ken de verhalen die verzonnen en verspreid worden, zodat je moeder meer aandacht krijgt. Ik weet zo erg hoe je je voelt! Het is geen situatie om in te leven. Ik zou je aanraden, ook al is het moeilijk, om de kansen die je krijgt om niet meer bij je moeder te wonen aan te grijpen. Ik heb die mogelijkheid niet en ik ga er kapot aan.

Je zou eventueel ook eens info kunnen opzoeken over KOPP-kinderen. KOPP staat voor kinderen van ouders met psychische problematiek. Er bestaan ook cursussen hoe ermee om te gaan. Zorg dat je zelf niet helemaal kapot gemaakt wordt!

Sterkte

Reageer