Vraag

boek


Reputatie 6
Badge +12

Hoi, ik wil een boek schrijven. Dit is het begin:

 

Ik ben Jamez, ik ben 14 jaar oud.

Ik kom uit het land Elandrië, waarvan mijn grootvader de laatste koning was. Na het schandaal, zijn we veranderd in een republiek.

 

De nieuwe president wilt alle leden van de oude koninklijke familie vermoorden, dus we wonen nu in een kasteel in het buurland Extera. De president van Elandrië is van plan om Extera binnen te vallen en zo ons te pakken te krijgen én zijn eeuwige vijand Krasler, de keizer van Extera te verslaan.

 

wat vinden jullie ervan? Alvast bedankt!

 

Shadow


38 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Ik wist niet in welke sub ik dit moest zetten ^^

Heyyy!! Dit is echt heel goed! Ga zo doorrrr!!! Successss :)

Reputatie 6
Badge +12

Dankjewel!!!

Reputatie 6
Badge +12

Wil je er nog wel wat van lezen?

Reputatie 6
Badge +12

Ik ben namelijk al wat verder dan dat gekomen.

Reputatie 6
Badge +12

Hoofdstuk 1 - De Belegering

 

Daar komt mijn vriend Pegaro aan, met slecht nieuws zo te zien. Ik zwaai naar hem, en hij zwaait terug, met een brief in zijn hand. Wanneer hij eindelijk hier is, geeft hij me de brief, en vertelt dat deze van een vriend van hem bij de helpers van de president is. Ik open de brief snel, en zie wat er staat. Als jullie je nu overgeven, en terugkomen, kunnen jullie niet de doodstraf krijgen. En jij, Jamez, kan zelfs helemaal geen straf krijgen! Als jullie dit niet doen, zal onze grote leider, de president jullie kasteel belegeren.

‘Zeg hem dat hij ons maar lekker kan komen halen!’, roep ik uit. Daar gaat Pegaro weer, onderweg om het antwoord over te brengen. 2 dagen later, zien we een grote groep ruiters optrekken vanuit het noorden, in de richting van Elendrië. Foute boel, weet ik meteen.

 

Wordt vervolgd…

Reputatie 6
Badge +12

Dacht dat het misschien leuk was als ik elke paar dagen weer een stukje postte?

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @TheShadowOfMortis

Dit wordt vast een  goed boek! Dit hoofdstuk (en de inleiding denk ik?) zijn al heel goed en ik vind dat je heel mooi kan schrijven.  Vet spannende cliffhanger! Het lijkt me super als je om de paar dagen iets post. Dit beloofd veel goeds.:) 

xx Eenmeisje004 

Badge +1

Wat leuk! Je hebt talent en het is een leuk verhaal! Hele kleine tip, in je inleiding moet het "De nieuwe president wil" zijn in plaats van wilt en er moet meestal of een komma, of het woord "en" staan en niet beide zoals ", en". 

Reputatie 6
Badge +12

Wat leuk! Je hebt talent en het is een leuk verhaal! Hele kleine tip, in je inleiding moet het "De nieuwe president wil" zijn in plaats van wilt en er moet meestal of een komma, of het woord "en" staan en niet beide zoals ", en". 

 

Oh ja, sorry bedankt voor de tip!

Reputatie 6
Badge +12

Heyy @TheShadowOfMortis

Dit wordt vast een  goed boek! Dit hoofdstuk (en de inleiding denk ik?) zijn al heel goed en ik vind dat je heel mooi kan schrijven.  Vet spannende cliffhanger! Het lijkt me super als je om de paar dagen iets post. Dit beloofd veel goeds.:) 

xx Eenmeisje004 

Heel erg bedankt voor je aardige woorden! Het eerste stukje was inderdaad de inleiding tot het verhaal.

Wil je er nog wel wat van lezen?

Jaaa!! Leukkkk!!!

Dacht dat het misschien leuk was als ik elke paar dagen weer een stukje postte?

Ja! Goed idee!! <33

Dit is dus echt heel goed, als je elke dag wat post zou dat inderdaad echt goed zijn. Je kan echt goed schrijven! Zat je er aan te denken om schrijver te worden? Je hebt talent! Daar moet je iets mee doen hoor!! 

Reputatie 6
Badge +12

Dit is dus echt heel goed, als je elke dag wat post zou dat inderdaad echt goed zijn. Je kan echt goed schrijven! Zat je er aan te denken om schrijver te worden? Je hebt talent! Daar moet je iets mee doen hoor!! 

Nee hoor, eigenlijk niet echt… ik heb al eens een kort boekje geschreven en uitgedrukt op papier, maar toen was ik klein en dat was een vrij suf boekje, ook ben ik het kwijtgeraakt toen ik een nieuwe pc kreeg. Toch wel jammer ergens. De papieren versie ligt ergens op m’n oude school dus mocht ik beroemd worden, kun je die gewoon op komen halen 😅😅

Dit is dus echt heel goed, als je elke dag wat post zou dat inderdaad echt goed zijn. Je kan echt goed schrijven! Zat je er aan te denken om schrijver te worden? Je hebt talent! Daar moet je iets mee doen hoor!! 

Nee hoor, eigenlijk niet echt… ik heb al eens een kort boekje geschreven en uitgedrukt op papier, maar toen was ik klein en dat was een vrij suf boekje, ook ben ik het kwijtgeraakt toen ik een nieuwe pc kreeg. Toch wel jammer ergens. De papieren versie ligt ergens op m’n oude school dus mocht ik beroemd worden, kun je die gewoon op komen halen 😅😅

 

Nou als je beroemd wordt ga ik het zeker komen halen! Goud waard!! 😂😂😅😅🤩🤩

Reputatie 6
Badge +12

Goed zo 😂 vandaag geen tijd om een stukje te schrijven… misschien morgen weer!

Goed zo 😂 vandaag geen tijd om een stukje te schrijven… misschien morgen weer!

Oh oké jammerrr!!! Hopelijk morgennn! ✌🏻✌🏻✌🏻

Reputatie 7
Badge +4

Hey @TheShadowOfMortis 

Mooi idee, maar let er wel op dat het geen blog wordt, wil je nml niet nog meer problemen bezorgen😅

Ben benieuwd wat het schandaal is waar je het aan het begin over hebt. Oh en geen idee of je ook wilt dat we kijken naar leesbaarheid ofzo, maar bij H1 kun je misschien beter dat ‘deze van een vriend van hem is die behoort tot de vrienden van de president’ of iets in die richting. 

Groetjes DaVinci 

Badge

Leuk !!! Wat voor boek wordt het ? Als dit layer een echte boek wordt dan wil ik het meteen kopen. Het lijkt zo leuk. 

 

Doeii Luna 

Reputatie 6
Badge +12

Hahaha @Luna_ dit wordt later geen boek denk ik 😂 ik begrijp echt niet hoe mensen 300 pagina’s kunnen schrijven… toch heel erg bedankt voor je lieve compliment! Ik weet zelf ook nog niet precies waar het heen gaat. 

@DaVinci ik ben zeker nog van plan later in het boek nog wat info te geven over het schandaal, maar ik weet niet wat ik allemaal mag schrijven zonder dat mensen er aanstoot aan nemen… nog even afwachten dus.

 

Over je andere vraag: tips zijn zeer welkom, en als je zelfs een leuk idee hebt voor later in het verhaal kan je die zeker ook delen!

alvast bedankt voor je eerste tip!

Shadow

Reputatie 6
Badge +12

Je bedoelt iets meer volwassen schrijven? Ik schrijf nu nog een beetje zoals een kind dat zou doen, terwijl voor een echt boek, dat niet erg handig is, neem ik aan.

Je bedoelt iets meer volwassen schrijven? Ik schrijf nu nog een beetje zoals een kind dat zou doen, terwijl voor een echt boek, dat niet erg handig is, neem ik aan.

Voor een boek kan je ook als een kind schrijven. Daar is niets mis mee! Dan moet je wel denken aan de leeftijdscategorie. Als je je boek voor volsassenen wil kan je dus niet meer echt schrijven als een kind. Je zit op de goede weg en dat belooft veel goeds!

Reputatie 6
Badge +12

Jullie zijn allemaal zo aardig met jullie commentaren over het boek!! 💙

Jullie zijn allemaal zo aardig met jullie commentaren over het boek!! 💙

Ja, maar het is gewoon zo! Het is een goed boek en als het in de winkel ligt ga ik het meteen kopen!! Remind ons even alstjeblieft. Heel veel succes met de verdere schrijving van het boek. Rare zin maar goed 😅😅. 
 

doeggg!

Reageer