Vraag

blauwe plekken door broertje

  • 6 April 2020
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

Badge

hallo, ik ben 13 jaar oud en mijn broertje is 9, hij springt altijd op me en knijpt,slaat schopt me, ik heb hier altijd heel erg veel last van,maar hij stopt niet. ik heb soms blauwe plekken van mijn broertje, op school denken ze dat ik geslagen wordt door mijn ouders, dit is niet zo. tegen een vriendin van mij heb ik gezegd dat het komt door mijn 9 jarige broertje, ze lachte me uit. wat moet ik nu?? 

pls antwoord!!


5 reacties

Hoi, 

Neem een docent in vertrouwen of contacteer een vertrouwenspersoon. Misschien in deze tijd vrijwel onmogelijk. Ik weet niet of jouw ouders ervan af weten maar het is misschien verstandig om het bespreekbaar te maken. 

Niks van je vriendin aantrekken. Als ze een echte vriendin zou zijn dan zou ze jou er mee helpen

Badge

dankjewel!

Hallo anoniemmssk :)

Misschien even tegen je ouders vertellen? Je kunt hem ook van je af duwen en jezelf verdedigen. Misschien is het moeilijk om het tegen je ouders te vertellen maar dan kun je het doen met bijvoorbeeld een briefje of even appen.

-Dr8gon99

Reputatie 5
Badge +5

Geef een tik tegen z’n balle(tjes), geheid dat hij het niet meer doet

Badge +1

Hoi,

 

Zeg het tegen je ouders! Als je ouders je broertje confronteren dan zal hij wat anders piepen. Je kan ook vragen waarom hij dat doet en er aan werken als het aan jou lag. Je kan hem ook negeren maar dat kan een positieve reactie krijgen en een negatieve. Positief betekent dat hij stopt omdat hij geen reactie uit je krijgt. Negatief dat hij meer zijn best zal doen om een reactie uit u te krijgen, met andere woorden, hij zal je meer pijn doen. Ik hoop dat je iets aan dit advies hebt en veel suc6!

 

Groetjes 

Cathie

Reageer