Vraag

Billenkoek van mijn broer

  • 11 August 2021
  • 9 reacties
  • 1472 Bekeken

Badge

Hallo lezer, 

Ik krijg soms Billenkoek van mijn twee jaar oudere broer hij is 16 als ik stout ben men ouders vinden dat goed als mijn broer dat doet en soms doet hij het ook als ik lief ben dan ben ik bv op me kamer aan het lezen en dan komt hij naar men kamer duwt me over mijn bureau trekt mijn broek en onderbroek omlaag en slaat met een liniaal 100 en als ik iets durf te zeggen of een geluid maak komen er 50 tikken bij telkens en als hij stopt met slaan moet ik mijn handen op mij rug doen en doet hij handboeien om die ik niet los kan maken en dan moet ik een uur gebukt staan in de wookamer naast de tv met me blote rode  billen gericht naar de bank waar men zusjes broers en ouders dan zitten en als ik iets durf te zeggen slaat hij nog 10 keer met een riem en komen er telkens 10 minuten bij en als ik daar dan heb gestaan dan slaan mijn twee zusje nog elk 10 keer om mijn billen en dan moet ik al mijn kleren uit doen me telefoon afgeven aan men broer en op men kamer ziten een halfuur naakt.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Klinkt niet echt als een gezonde situatie. Het lijkt me verstandig als je dit met iemand bespreekt, bijvoorbeeld je mentor op school of iemand anders die je vertrouwd.

Badge

Klinkt niet echt als een gezonde situatie. Het lijkt me verstandig als je dit met iemand bespreekt, bijvoorbeeld je mentor op school of iemand anders die je vertrouwd.

Durf ik niet en me ouders vinden dat goed als hun er niet zijn een weekend bv.

Reputatie 7
Badge +19

Dat snap ik, het is ook spannend. Het is wel belangrijk dat het stopt want wat je broer doet mag niet.  Je kan desnoods ook contact opnemen met https://veiligthuis.nl

Jeetje... wat vind jij hier trouwens zelf van? Als je dit niet wil moet je je vooral niet inhouden, hoe spannend dit ook lijkt

Als je dit niet durft te bespreken doe het dan stap voor stap, zo kom je langzaam van de "angst" af om dit te bespreken met iemand. Kies dan ook iemand bij wie je weet dat jij terecht kunt en jijzelf ook vertrouwt. Als dit jou enorm tegenzit zou je misschien aan je familie kunnen vertellen hoe je je hierover voelt, maar ik snap dat dat heel eng kan zijn en al helemaal als ze dit accepteren (wat echt niet kan!)

Hopelijk gaat dit snel over

Heyy

 

Wat vervelend zeg.. En ook best zorgelijk naar mijn mening.

 

Als je anoniem met iemand wilt praten over deze situatie kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon. Ook kan je als je je onveilig voelt thuis iedere dag contact opnemen met veiligthuis.

Telefoonnummer kindertelefoon: 0800-0432

Telefoonnummer veiligthuis: 0800-2000

 

Het lijkt mij ook een goed idee om dit met iemand te bespreken omdat dit natuurlijk niet goed is.. Je kan zoals Jaivy ook aangeeft bijvoorbeeld met je mentor praten, een familielid, de huisarts of een vertrouwenspersoon. Als je het eng vind om te praten zou je ook een brief of mail kunnen schrijven aan iemand die je vertrouwd.

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Het is niet goed dat je broer dit doet. En het is al helemaal niet goed dat je broer dit doet. Probeer het te bespreken met iemand die je vertrouwt

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Timw90 

Je ziet dat dit persoon letterlijk word mishandeld en jij vind het een goed idee om zo’n reactie eronder te zetten?! Ik hoop dat je dit niet ziet als goed advies. Dit is zeer kwetsend en ik hoop dat je volgende keer eerst even gezond nadenkt voordat je iets post.

Groetjes NV

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Paneel 

Toevallig is er vandaag een topic gemaakt die erg lijkt op jou situatie waarschijnlijk heb je er iets aan.

Veel succes!

Groetjes NV

Badge

Hey @Paneel 

Toevallig is er vandaag een topic gemaakt die erg lijkt op jou situatie waarschijnlijk heb je er iets aan.

Veel succes!

Groetjes NV

Dankjewel

 

Reageer